کد خبر: ۱۴۷۶۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۱۹ تير ۱۳۹۲
عمر البشیر، رئیس جمهور سودان دستور آزادی صلاح قوش، رئیس سابق دستگاه اطلاعات سودان که به جرم تلاش برای کودتا علیه نظام این کشور در زندان به سر می برد صادر کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عمر البشیر دستور آزادی سرهنگ اول صلاح قوش، رئیس سابق دستگاه اطلاعات و امنیت سودان و سرهنگ صلاح احمد عبدالله رئیس دفتر وی را صادر کرد.

یک روزنامه سودانی امروز به نقل از منابع آگاه آورد: عمر البشیر رئیس جمهور سودان عصر دیروز سه شنبه با جنبش اسلام گرا در شهر مروی و اعضایی از خانواده قوش نشستی را برگزار و در آن دستور عفو صلاح قوش و عبدالله را صادر کرد.

عمر البشیر در این دیدار گفت: قوش افطار امروز را در منزلش صرف خواهد کرد.

مقامات سودان در 11 نوامبر گذشته سپهبد صلاح قوش، رئیس سابق سازمان امنیتی سودان و چند تن از نظامیان عالی رتبه این کشور را به اتهام تلاش برای کودتا علیه عمر البشیر دستگیر کردند.

دادگاه نظامی سودان در هجدهم فروردین ماه گذشته با صدور حکمی چند تن از این فرماندهان ارشد ارتش و نیروهای امنیتی این کشور از جمله سرتیپ محمد ابراهیم، فرمانده سابق اطلاعات نظامی سودان را به انفصال از خدمت و حبس از دو تا پنج سال محکوم کرده بود.

اما عمر البشیر در بیست و هشتم فروردین ماه این افسران را از حکم زندان عفو و آزاد کرد اما صلاح قوش و رئیس دفترش همچنان زندانی بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها