کد خبر: ۱۴۷۸۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۲۰ تير ۱۳۹۲
«از جا بلند مي‌شوم و او را مي‌بينم لقمه اي به دهان مي‌گذارد و دستي به سر و روي بچه‌ها مي‌كشد. خنده هميشگي‌اش روي صورت خودنمايي مي‌كند. نامه‌هايي كه دريافت مي‌كند را اغلب باز مي‌كند و نگاهي به آنها مي‌اندازد.»
اين مطلب بخشي از حاشيه هاي ضيافت افطاري ديشب «محمود احمدي نژاد» رييس جمهوري با جمعي از ايتام با عنوان «مي خواهم فقط ببوسمش» است كه در سايت خبري-تحليلي «نكات پرس» منتشر شده است.

متن كامل اين گزارش بدين شرح است:

احمدي‌نژاد همانند سال‌هاي گذشته در نخستين روز از ماه مبارك رمضان در مسجد سلمان فارسي نهاد رياست جمهوري ضيافت افطار را ميزبان جمعي از ايتام بود.

دسته هاي مختلفي از پسران و دختران نوجوان به تدريج وارد محوطه حيات مسجد سلمان فارسي مي‌شوند. پسران و دختراني كه اشتياق و شور ديدار با احمدي نژاد را مي‌توان در چهره هاي با نشاط و بازيگوش آن‌ها ديد آمده‌اند تا با احمدي نژاد هم سفره شوند كه كمتر از يك ماه ديگر دوران رياست جموري اش به اتمام مي‌رسد.

سفره‌ها را پيش از ورود بچه‌ها پهن كرده‌اند و تا قبل از صداي اذان كه جاري مي‌شود بچه‌ها دست به غذا نمي‌برند. از فرصت استفاده مي‌كنم و به دل بچه‌ها مي‌زنم و نماز را با آنها به جماعت مي‌خوانم و روزه‌ام را ميان پاكي و ساده گي آن‌ها افطار مي‌كنم.

تجربه شيريني است. لحظه ورود احمدي نژاد به مسجد را متوجه نمي‌شوم تا اينكه برق فلاش دوربين عكاساني كه در چند قدمي‌ام چشمك مي‌زنند حضورش را برايم معلوم مي‌كنند. او در همان رديفي كه من هستم نشسته است. گردنم را تا جايي كه جا دارد بالا مي‌گيرم. چثه كوچكش ميان بچه‌هايي كه دورش حلقه زده‌اند ناپيداست. با خودم مي‌گويم اصلا شوق و اشتياق اين بچه‌ها اجازه افطار كردن به رييس جمهور را مي‌دهد؟

از جا بلند مي‌شوم و او را مي‌بينم لقمه اي به دهان مي‌گذارد و دستي به سر و روي بچه‌ها مي‌كشد. خنده هميشگي‌اش روي صورت خودنمايي مي‌كند. نامه‌هايي كه دريافت مي‌كند را اغلب باز مي‌كند و نگاهي به آنها مي‌اندازد. دستش كه پر مي‌شود نامه‌ها را رد مي‌كند.
بر جاي مي‌نشينم. در حين افطار كردن به فكر فرو مي‌روم و با خود مي‌گويم آيا مانند او خواهد آمد؟ اينقدر بي تكلف و ساده؟

پسري خطابم قرار مي‌دهد و مي‌گويد آقا تو كيفتون كاغذ داريد؟به براي نوشتن نامه مي‌خواهد. با خودم مي‌گويم اميدي به پاسخ اين نامه‌ها هست؟‌ ياد آنهايي مي‌افتم كه در روزهاي اخير براي گرفتن وام ضروري به بانك ملي (همان بانك اختلاس سه هزار ميلياردي) مراجعه كرده بودند و به آن‌ها گفته بودند ديگر از وام خبري نيست. چرا كه مجلس با مصوبه‌اي پرداخت وام به نيازمندان را غيرقانوني شناخته بود.

كاغذ را به دست پسرك مي‌دهم و او با لهجه قزويني غليظ چندين بار از من تشكر مي‌كند. به تدريج كه افطار بچه‌ها تمام مي‌شود دور و بر رئيس جمهور شلوغ‌تر مي‌شود بچه‌ها از هر طرف به صف ايستاده‌اند تا به محمود نزديك‌تر شوند. اين لحظه هاي بي نظير را به گونه هاي مختلف بارها ديده بودم. گويي رئيس جمهور با ايتام عشق بازي مي‌كرد از چپ و راست و بالا سرو صورت احمدي نژاد را بوسه باران مي‌كنند. غذايش را خورده و نخورده از جا بلند مي‌شود. به پسرك روبرويي‌اش كه همراه او قيام مي‌كند با مهرباني مي‌گويد چرا غذايت را نخوردي؟به بنشين و غذايت را تمام كن.

بچه‌ها مانند نگيني او را در برگرفته‌اند. حلقه بچه‌ها تنگ‌تر و پر حجم‌تر مي‌شود. قدو قواره برخي از پسرها از رئيس جمهور كشيده تر است. ديگر او را نمي‌بينم از پسري كه مي‌كوشد خود را به رئيس جمهور برساند مي‌پرسم مي‌خواهي به او چه بگويي؟‌ ريز مي‌خندد و مي‌گويد هيچ چيز فقط مي‌خواهم ببوسمش. پسر كنار دستي‌اش مي‌گويد من يك خواسته خصوصي دارم. مي‌گويم او فقط كمتر از يك ماه ديگر رئيس جمهور است. مي‌گويد احمدي نژاد كارش درست است.

از يكي از آنها مي‌پرسم نظرت درباره احمدي نژاد چيست؟ و پاسخش اين است به نظرم احمدي نژاد بار ديگر رئيس جمهور بشود. مي‌پرسم چرا مي‌گويد چون او خيلي خوب است. مي‌پرسم چه چيز او خوب است؟‌مي گويد مشكل مردم را حل مي‌كند. نگاهي به حلقه پسران دور او مي‌اندازم مانند موجي اين سو و آنسو مي‌رود. محافظان آسوده و نظاره گرند و از دور لبخند مي‌زنند.




لینک دانلود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
۸۸
۱۵
خیلی دوست دارم دکتر دلم خیلی گرفته که دیگه نمیبینمت .
از خدا میخواهم که یک بار دیگه ببینمت .
پاسخ
امین الرعایا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
بسه
تا کی کور و کچل ها افطاری بخورند
هشت سال هم بذارین متمولین و موقشنگ ها دعوت افطار باشند.
الحمدلله که بزرگترین خطر تاریخ اسلام یک ماه دیگه خنثی میشه!!!!!
....... و با این عمارنماها برای راه پدر شهیدم متاسفم!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
رفتن کسی چون احمدی نژاد ثلمه و آسیبی به انقلاب است که با هیچ چیز پر نخواهد شد. آقایان بصیرت!!! افزا در آینده می فهمند که با تخریب احمدی نژاد چ خیانتی به انقلاب و اسلام کردند
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
۶۹
۱۴
احمدی نژاد همه معادلات سیاست مدارهای دیگر ایران را بهم زد
دیگر رئیس جمهور تافته جدا بافته نیست
خدا نگهدارت رئیس جمهور واقعی ما
پاسخ
آناهیتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
۶۳
۱۱
آقای دکتر خیلی دوستت دارم امیدوارم به حق همین ماه مبارک 4 سال دیگه دوباره به صحنه برگردید. خدا نگذره از کسانی که بودن شما رو خطر برای منافع خودشون میدونستند و هرکاری کردند تا به مشکل بربخورید شمایی که هیچ وقت دنبال جاه طلبی و مقام نبودید. عاشقانه دوستتون داریم.
پاسخ
بهار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
۴۰
۷
خدا شما رادر پناه امام زمان محافظت نماید که مرام امام امیر المومنین را دارید دکتر جان دلمان واقعا برایت تنگ می شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
۳۹
۷
دوستت دارم دارم آقای احمدی نژاد انشا الله دشمنات داخلی و خارجی ات نیست ونابود بشن.
پاسخ
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
۳۶
۵
زئیس جمهور محبوب من یاد وخاطرت تا پایان موجودیت ایران سربلند شده به دست تو در ذهن من و دوستداران واقعی ایران عزیز خواهد ماند، یادمان میماند در تمام زمان حضورت در پی شکست آن چیزی بودی که نباید می بود ودر پی اثبات آن چیزی بودی که باید می بود ،ولی نبود،امیدوارم تمام کارهای عظیم وزیر بنائی شما در این کشور عظیم و پهناور برای ملت عزیز ثمره داده ولذت شیرینی آن بر کام مردم عزیز که شما عاشقشان هستی بنشیند،ما منتظر حضور پر رنگ پر انرژی دکتر محمود احمدی نژاد هستیم/اللهم عجل لولیک الفرج/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
۳۴
۶
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
خدا لعنت کند انهایی که برای این مرد خدایی سنگ اندازی کردند الهی اه و ناله ما دامن انها را بگیردبخدا ما بیکس شدیم بخدا یتیمان بیکس شدند بخدا فقرا بیکس شدند. اما دلمون خوش است هنوز سید علی را داریم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۷
۶
دکتر دوست دارم، ان شاء ا... 4 سال دیگه بیای بازم بهت رای می دم.
پاسخ
بانوى ايرانى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۳۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۵
۵
زيراين سقف بلند،روى دامان زمين،هركجا خسته شدى،دستى از غيب به دادت برسد*
پاسخ
AMS
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۱۲
۴۶
انصافاً تنها رئیس جمهوری بود که تا به حال دیده بودم.با اینکه اینهمه به اقتصاد ضربه ضد وانقدر تو جهان مارو منفی تبلیغ کرد بازم روش میشه بیاد اونم حرف نه بلکه ادعاهائی بکنه که باید بزاریم لبه کوزه آبشو بخوریم....خوشحالم دیگه نمیبینمش و بهش میگم به پایان سلام کن...به پایان سلام کن
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
نظرت بذار در کوزه ابش بخوراحمدی نزاد بهترین ریس جمهوردرطول انقلاب بوده انشاا... انتخابات 96 ثابت خواهد شد
ایرانی مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۲
امیدوارم خودت در اینده به پایان سلام نکنی
امير منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۷
۶
دكترسال٩٦منتظرت هستيم!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۱
۶
درود بر دکتر احمدی نژاد، مدافع حقوق مردم مظلوم و محکم در مقابل مستکبران
پاسخ
نرجس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۸
۵
لااقل ازرهبرمون يادبگيريم بارهاگفتند منصفانه قضاوت كنيد/آقاى احمدى نژادبراى همه چيزممنونيم دراين هشت سال سخت زحمت كشيديدخسته نباشيدهم شماهم وزرا
اجرتان باخدامردان بى ادعا…
پاسخ
ماری
FRANCE
۱۵:۴۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۳
۶
نمونه ای دکتر
پاسخ
محمدمهدى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۲
۴
آقاى رئيس جمهور احمدى نژاد:
هيچ بارانى ردپاى خوبان راازكوچه ى خاطراتمان نخواهد شست
پاسخ
mhdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۲
۳۶
۴
بگرییم براین غربت دلگیر
بگرییم
دردهایم را روزی با تو خواهم گریست
یاعلی...
پاسخ
یاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۲
۹
۰
خسته نباشی دکتر ولی خستگی هشت ساله رو برو زیارت خدا قوت مردم ما مثل همیشه خیلی دیر آدمهای خوب را میشناسند خوش به سعادتت پاک شدی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها