کد خبر: ۱۴۷۹۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۲۱ تير ۱۳۹۲
رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران یا حزب الله لبنان با مردم از جنبه دینی و طائفه ای تعامل نمی کنند بلکه از جنبه های ملی و سیاسی تعامل می کنند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، بشار اسد در گفت وگو با روزنامه البعث ارگان حزب بعث سوسیالیست حاکم در سوریه اظهار از عملکرد برخی مسئولان سابق حزب بعث از جمله فاروق الشرع معاونش بعد از گذشت چند روز از انتخاب مسئولان ارشد سراسری جدید این حزب انتقاد کرد و گفت که وی مسئولان ارشد قدیمی حزب را به علت اشتباهات آنها برکنار کرده است.

وی بار دیگر انتقاد خود را از گروه اخوان المسلمین تکرار کرد و آنها را خوارج عصر توصیف کرد و این گروه را به تساهل به خرج دادن در قبال اسرائیل و غرب برای راضی کردن آنها متهم کرد.

بشار اسد با دفاع از حزب الله لبنان و ایران گفت: آنها با مردم از بعد دینی و طائفه ای تعامل نمی کنند بلکه از ابعاد ملی و سیاسی تعامل می کنند و آنها بین کشورها یا طرف هایی که با آنها تعامل می کنند - تنها براساس اصول و مصالح سیاسی و مسائل راهبردی- تمایز قائل می شوند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: طرح قومی و عربی همواره مورد هدف بوده است اما امید می رود که هویت عربی بار دیگر به جایگاه اصلی و صحیحش پس از سقوط « اخوان المسلمین » و با روشن شدن واقعیت جریانهایی که از دین برای منافع و اهداف محدود خود استفاده می کنند، بازگردد.

رئیس جمهور سوریه ابراز امیدواری کرد با سقوط اخوان المسلمین در مصر، که دین را در خدمت اهداف خود می‌دید، هویت عربی به جایگاه حقیقی خود باز گردد.

 اخوان المسلمین به جای مردم با اسرائیل و غربی ها مسامحه می کند

بشار اسد  گفت: به رغم تمامی تلاش ها برای تخریب هویت عربی ما، این هویت وجود دارد. ما دارای هویت عربی معتدلی هستیم که نیازمند تلاش رسانه ای، فرهنگی، سیاسی و دینی برای حفظ آن است.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: مراد از اسلام سیاسی، احزابی هستند که اخوان المسلمین از دین سوء استفاده می کنند.

وی در ادامه خواستار تمایز میان کسانی که از دین برای منافع محدود خود استفاده می کنند و کسانی که به دین برای دفاع از مسائل مشروع و حقیقی استناد می کنند، شد و گفت: اخوان المسلمین امروز بر هم کیشان و هموطنان خود سخت می گیرند اما با اسرائیلی ها و غربی ها با تساهل برخورد می کنند و چیزی جز رضایت آنها نمی خواهند. در این میان نقش اندیشمندان و احزاب قومی برای به حرکت واداشتن جوانانی که در میدان های تحصن با تمسک به هویت ملی و اسلام میانه رو انتفاضه کردند، چیست؟

نبرد در سوریه جنگ میان فقیر و غنی نیست!

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: اینکه گفته می شود قشر زحمت کش کارگر و کشاورز که پایه اصلی حزب عربی و سوسیالیسم بعث را تشکیل می دهند، اکنون بر این حزب شوریده اند و درحال دفاع از سوریه هستند، واقعیت ندارد. زیرا جنگ موجود، حتی برای یک روز میان فقرا و اغنیا یا کارگران و سرمایه داران نبوده است. همچنین جنگی میان پایه ها و ارکان مردمی حزب حاکم و دولت روی نداده است.

وی افزود: از همان ابتدای درگیری ها کسانی بودند که تلاش داشتند، تاریخ این حزب را محو کنند و به رغم تمامی دستاورهای 50 ساله آن، بگویند که حزب بعث عامل تخریب کشور بوده است.

مبارزه با فساد موجب بازگشت حزب «بعث» به جایگاهش می شود

اسد تصریح کرد: مشکلی که پیش از این به وجود آمده، فقدان توازن میان حزب و دولت بوده است. مبارزه با فساد چه در دولتی و چه در درون حزب یکی از ارکان اصلی بازگشت این حزب به پایگاه و جایگاه مردمی پیشین به شمار می رود.

وی در ادامه خواستار تصحیح اشتباهات پیشین و پذیرش انتقادات در حزب و دولت شد زیرا داشتن فرهنگ انتقاد می تواند یکی از ارکان فعالیت های حزبی و غیر حزبی باشد و مسئله فرهنگ هیچ ارتباطی با سازمان دهی ها و قوانین ندارد.

ماده 8 قانون اساسی هیچ ربطی به ابقای حزب بعث سوریه ندارد

اسد در ادامه این مسئله را که گفته می شود، ماده 8 قانون موجب شده تا حزب بعث همچنان در قدرت و حاکمیت باقی بماند، تصحیح کرد و گفت: حزب بعث 10 سال پیش از تصویب این ماده قانونی در راس قدرت بود. قدرت اصلی و حقیقی این حزب در تعامل با مردم و حمایت ملی از برنامه ها و عملکردهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نهفته است.

تغییرات در کادر رهبری حزب بعث سوریه

رئیس جمهور سوریه با اشاره به تغییرات در کادر رهبری حزب بعث گفت: نقش حقیقی کمیته مرکزی حزب در بررسی و تحت نظارت داشتن رهبری دوره ای این حزب نمایان می شود. این چیزی است که طی سالهای گذشته مورد اغفال واقع شده است.

وی در ادامه بر اهمیت توجه به اهداف و اصول حزب بر اساس شرایط موجود و تحقق وحدت عربی از طریق برقراری ارتباط میان شاخه ها و طیف های مختلف دینی و سیاسی در چارچوب یک قومیت واحد تاکید کرد.

اهمیت رسانه در دفاع از یک حزب یا کشور

اسد در ادامه بر ضرورت ایفای نقش رسانه های حزبی در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: روزنامه «بعث» حامل ایدئولوژی این حزب است و دارای نقشی اساسی در دفاع از آن است. در واقع این روزنامه چشم ناظر بعث بر عملکرد این حزب، چه در سطح رهبری و چه در سطح کمیته مرکزی است.

وی در خطاب به روزنامه بعث افزود: جنگ در سوریه در مرحله نخست رسانه ای بود تا زمینه برای درگیری های بعدی علیه وطن ما آغاز شود. بخش عمده ای از  دفاع از سوریه نیز دفاع رسانه ای بود و این امر به خوبی نقش رسانه در هرگونه درگیری و نبردی در سطح دولتی و ملی و طبعا حزبی را روشن می کند. شما نیز یک روزنامه حزبی هستید و دارای نقش مهمی در دفاع از بعث دارید..شما حامل ایدئولوژی این حزب هستید و اکنون حزبتان هدف قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها