کد خبر: ۱۴۸۵۴۱
زمان انتشار: ۲۲:۵۴     ۲۳ تير ۱۳۹۲
شورای امنیت حمله مرگبار به نیروهای پاسدار صلح بین المللی در منطقه دارفور سودان را محکوم و از دولت این کشور خواست فورا تحقیق درباره عوامل حمله را آغاز کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت حمله دیروز شنبه در منطقه دارفور در غرب سودان را که به کشته شدن هفت نیروهای صلحبان بین المللی منجر شد به شدت محکوم کرد و از خارطوم خواست فورا تحقیق درباره این حمله را آغاز و مسئولان این جنایت را به دستگاه قضایی تحویل بدهند.

در بیانیه ای که 15 عضو شورای امنیت به اجماع صادر کردند آمده است: شورای امنیت نگرانی شدید خود را نسبت به خطر این حمله اعلام می دارد که از جمله خطرناک ترین حملات علیه نیروهای مشترک سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور از زمان استقرار آنها در سال 2007 تاکنون بوده است.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هر گونه حمله و یا تهدید به حمله ای علیه نیروهای یونامید مردود است و این حملات هرگز نباید تکرار شود.

شورای امنیت حمایت کامل خود را از نیروی سازمان ملل در دارفور بار دیگر اعلام کرد و از همه طرف ها در دارفور خواست با این نیروها همکاری کنند.

هفت نیروی پاسدار صلح روز شنبه در منطقه دارفور در سودان کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

کریستوفر سیسمانیک سخنگوی نیروی مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا در منطقه دارفور گفت: افراد مسلح ناشناس به سوی یک گشتی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد در منطقه ماناواشی در شمال نیالا مرکز دارفور جنوبی یورش بردند و هفت نفر از آنان را کشتند و 17 نفر را زخمی کردند.

این مرگبارترین حمله به نیروی صلحبانی مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا در پنج سال گذشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها