کد خبر: ۱۴۹۲۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۶ تير ۱۳۹۲
غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان در دیدار با امین جمیل، رییس‌جمهور پیشین و رییس حزب کتائب لبنان ضمن تسلیم پاسخ حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب به پیام تبریک امین جمیل درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امین جمیل در این دیدار با تبریک مجدد به حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب، به نقش بارز ایران در منطقه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و استراتژیک اشاره و اظهار کرد: نگاه ما به نقش ایران در منطقه نگاهی مثبت است. امیدواریم در شرایط حساس کنونی منطقه شاهد آغاز فصل جدیدی از روابط میان کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با اشاره به حسایت تحولات منطقه، به شرایط حساس لبنان اشاره کرد و گفت: حفظ ثبات و استقرار لبنان اولویت اصلی ما به شمار رفته و ایران می تواند در راستای تقویت این ثبات، نقش بارزی داشته باشد.

رییس‌جمهور پیشین لبنان ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از لبنان گفت: ما به عنوان حزب کتائب لبنان آمادگی کامل جهت تقویت همکاری‌ها را داریم و تقویت این همکاری‌ها را به مصلحت دو کشور ایران و لبنان می دانیم.

جمیل با تاکید بر لزوم اهتمام به راه حل سیاسی درباره بحران سوریه به عنوان تنها راه حل بحران آن کشور افزود: تسریع در توافق قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای حل بحران سوریه امری ضروری است. ثبات و استقرار سوریه نقش به سزایی در ثبات و استقرار منطقه و خصوصا لبنان داشته و بی ثباتی آن کشور نیز تاثیرات فراوانی بر لبنان خواهد داشت.

رییس حزب کتائب لبنان گفت‌وگو را تنها راه حل مشکلات داخلی لبنان برشمرد.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان نیز با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت ملی و یکپارچگی لبنان گفت: ایران با تمامی طوائف و جریان های سیاسی در لبنان ارتباط خوبی دارد. حمایت از ثبات و استقرار لبنان همواره مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
راهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۲
۰
۰
روحانی متچکریم!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها