کد خبر: ۱۴۹۳۵۰
زمان انتشار: ۲۳:۵۰     ۲۶ تير ۱۳۹۲
نامزد تعیین شده از سوی اوباما جهت جانشینی رایس در سازمان ملل، با تاکید بر اینکه آمریکا دوستی بزرگ‌تر از اسرائیل ندارد، گفت: در صورتی که نامزدی وی توسط سنا تأیید شود، تعصب سازمان ملل علیه اسرائیل را از بین می‌برم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «سامانتا پاور» نامزد تعیین شده از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای جانشینی «سوزان رایس» نماینده فعلی این کشور در سازمان ملل، اعلام کرد که اگر نامزدی وی توسط مجلس سنا تائید شود، در دوره فعالیت خود در سازمان ملل تلاش خواهد کرد تا آنچه که «تعصب و حملات غیر قابل قبول» این سازمان علیه رژیم صهیونیستی خواند را از بین ببرد.

جانشین رایس در سازمان ملل گفت که همچنین تلاش می کند تا سازمان ملل، کارآمدتر شود و از آزادی حمایت کند.

در این خبر به انتقاد برخی گروه ها از پاور به دلیل اظهار نظرات گذشته وی درباره انتقاد از اسرائیل اشاره شده و آمده است که با این وجود، انتظار می رود که نامزدی این روزنامه نگار سابق و فعال حقوق بشر توسط سنا تائید شود.

نامزد تعیین شده از سوی اوباما برای عهده دار شدن سمت نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل که متولد ایرلند است، روز چهارشنبه (امروز) به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت که آمریکا هیچ دوستی بزرگ تر از اسرائیل ندارد.

پاور از سازمان ملل به دلیل تمرکز نادرست بر اسرائیل انتقاد کرد و همچنین گفت که ناکامی شورای امنیت در متوقف کردن جنگ داخلی سوریه، یک ننگ و روسیاهی است که تاریخ درباره آن به شدت قضاوت خواهد کرد.

خبرگزاری «رویترز» نیز به پوشش اظهارات پاور پرداخت و به نقل از وی نوشت: ما شاهد شکست شورای امنیت سازمان ملل در پاسخ به قتل عام در سوریه هستیم و این یک رسوایی است که تاریخ درباره آن به شدت قضاوت خواهد کرد.

پاور بحران سوریه را یکی از بدترین پرونده های مرتبط با خشونت جمعی توصیف کرد که او تا به حال شاهد آن بوده است.

رویترز نوشت که پاور 42 ساله که از کارمندان سابق امنیت ملی کاخ سفید و روزنامه نگار برنده جایزه «پولیتزر» به دلیل مطالعه در زمینه ناکامی های آمریکا در جلوگیری از نسل کشی است، یکی از حامیان یک سیاست خارجی فعال تلقی می شود.

نامزد جانشین رایس در سازمان ملل امروز چهارشنبه همچنین به انتقاد از ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل توسط ایران پرداخت و مدعی شد که ریاست ایران در این کنفرانس غیر معقول است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها