کد خبر: ۱۴۹۳۵۶
زمان انتشار: ۲۳:۵۶     ۲۶ تير ۱۳۹۲
جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین از یورش نیروهای رژیم آل خلیفه به بیش از ۲۲ خانه شهروندان و آغاز تحقیقات از ریحانه الموسوی از فعالان مدنی زندانی در زندان‌های رژیم آل خلیفه در پی شکنجه شدنش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: شمار زیادی از نیروهای امنیتی سه شنبه شب با حمایت خودروهای زرهی و افراد لباس شخصی به بیش از 22 خانه در منطقه الدراز حمله کردند.

این یورش به طور وحشیانه صورت گرفت و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شد و نیروهای رژیم آل خلیفه حرمت ماه مبارک رمضان را نیز نادیده گرفتند.

جمعیت وفاق همچنین در بیانیه ای اعلام کرد: دادستانی کل صبح دیروز سه شنبه از ریحانه الموسوی به خاطر گفته اش درخصوص شکنجه شدن در زندان و جزئیات اقدام عناصر وزارت کشور در وادار کردن او به بیرون آوردن لباس هایش جهت اعتراف به اتهامات وارده در پرونده موسوم به "شبکه 14 فوریه" تحقیقاتی را انجام داد.

ریحانه الموسوی به همراه 50 مرد در پرونده موسوم به شبکه 14 فوریه از سوی رژیم بحرین محاکمه می شود که وی در اولین جلسه از محاکمه خود از شکنجه شدن و مجبور کردن او در بیرون آوردن لباس هایش در زندان برای اعتراف به اتهامات وارده سخن گفت.

مخالفان بحرینی تاکید کرده اند که محاکمه این افراد سیاسی و به خاطر دیدگاههای آنها و شرکت در فعالیت های مسالمت آمیز اعتراضی صورت می گیرد و علیه آنها پرونده سازی شده است.

در پی این سخنان ریحانه موسوی، رژیم بحرین در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر آن برآمد و مدعی شد که وی دروغ می گوید اما جمعیت وفاق بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کرد که مسئولان باید به جای انکار موضوع، مسئولیت خود را برعهده گرفته و تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهند.

خود ریحانه موسوی نیز در پی تکذیبیه وزارت کشور بحرین بار دیگر تاکید کرد که شکنجه شده است و آن را به آگاهی مراجع ذیربط رسانده است.

شکنجه شدن ریحانه موسوی باعث خشم گسترده مردم و علمای بحرینی شده است.

جمعیت وفاق بحرین در بیانیه خود گفت: ریحانه موسوی تحت تدابیر شدید امنیتی دیروز از مرکز بازداشت بدون اطلاع وکلایش به ساختمان دادستانی کل برده شد و یک تیم ویژه تحقیقات به مدت 45 دقیقه از وی تحقیق کرد.

خبر دیگر از بحرین نیز حاکی است که دادگاه کیفری بحرین دستور آزادی شش متهم شرکت در تجمع اعتراض آمیز در این کشور را با 200 دینار کفالت آزاد کرد.

این افراد چهار ماه پیش بازداشت شده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها