کد خبر: ۱۴۹۶۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۲۷ تير ۱۳۹۲
در حالی که دفتر سیاسی حزب دموکراتیک کردستان عراق از موضع مسعود بارزانی رهبر خود، مبنی بر تمدید دوره ریاست خود بر کردستان حمایت کرده، مخالفان به تحریم انتخابات شوراها تهدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، حزب دمکراتیک کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمایت کامل خود را از اقدامات مسعود بارزانی اعلام کرده و تمام امکانات سیاسی و حزبی خود را برای موفقیت روند سیاسی و عبور از مشکلاتی که برخی اقلیت‌ها به نام مخالفان، ایجاد می‌کنند به کار خواهیم گرفت.

در این بیانیه آمده است: مخالفان درصدد هستند با تحمیل پیش شرط دستاوردهایی را برای خود محقق سازند اما در نهایت هیچ حاصلی جز توقف فعالیت سیاسی و بحران آفرینی نخواهند داشت.

اما مخالفان کرد با اعلام مخالفت با تمدید دوره رهبری بارزانی اعلام کردند که حزب اتحادیه میهنی و دموکراتیک کردستان عراق به دلیل کاهش محبوبیت خود از برگزاری انتخابات بیم دارند.

نیروهای تغییر، جمعیت اسلامی و اتحادیه اسلامی که از گروه های مخالف در کردستان عراق هستند مخالفت خود را با تمدید دوره رهبری مسعود بارزانی اعلام کردند.

این سه حزب با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که حزب اتحادیه میهنی و دمکراتیک کردستان عراق با پافشاری بر تمدید رهبری بارزانی و نقض قوانین، مسئول نتایج حاصل از بحران هایی هستند که منطقه را به سمت آن سوق می‌دهند.

مخالفان تهدید کردند در صورتی که کمیساریای انتخابات در پرونده نامزدها دقت جدی به عمل نیاورد و  از آراء اطمینان حاصل نکند، انتخابات پارلمانی و شورهای استان ها را تحریم می کنند.

آنان همچنین برگزاری شفاف انتخابات را خواستار شدند.

این در حالی است که پارلمان منطقه کردستان عراق 30 ژوئن گذشته به علت اختلاف درباره امکان نامزدی بارزانی برای دور سوم برای تصدی ریاست این منطقه، انتخابات ریاستی را به مدت دو سال دیگر به تعویق انداخت بنابراین ریاست بارزانی برای دو سال دیگر تمدید شد و به این ترتیب بارزانی برای مدت دو سال دیگر در سمتش ابقا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها