کد خبر: ۱۴۹۷۷۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۲۸ تير ۱۳۹۲
پس از اولین دیدار رئیس جمهور منتخب با رئیس مجلس خبری با این مضمون در رسانه ها منتشر شد که رئیس‌جمهور منتخب و تیم مدیریتی وی می‌خواهند سازمان جوانان را به صورت معاونت اداره کنند و ورزش را کلا به وزارتی تخصصی تبدیل سازند.

به گزارش قدس انلاین ،گویا در رایزنی‌های متعدد رئیس‌جمهور منتخب با رئیس مجلس یک بار این طرح از سوی روحانی مطرح شده و لاریجانی هم استقبال کرده و پیشنهاد داده که بلافاصله بعد از مراسم تحلیف و تنفیذ، دولت این لایحه را به صورت سه‌فوریتی به مجلس ارائه دهد.
یکی از نزدیکان رسانه‌ای روحانی نیز خبر داده که رئیس‌جمهور منتخب و تیم مدیریتی او به ادغام ورزش و جوانان اعتقادی ندارند و می‌خواهند سازمان جوانان را به صورت معاونت اداره کنند و ورزش را کلا به وزارتی تخصصی تبدیل سازند.
*خروج از حاشیه
یک مقام مسئول در حوزه جوانان نیز که نخواست نامش ذکر شود با تائد این موضوع گفت: طبق خبرهای رسیده رئیس جمهور منتخب به وعده‌های خود در مسائل جوانان پایدار مانده و مسائل جوانان هم اکنون درکار گروه‌هایی که تشکیل می‌شود، در حال بررسی است.
وی ادامه داد: احتمال جدایی حوزه جوان و ورزش که در دولت گذشته با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی سابق موجب استقرار وزارت خانه ای جدید ورزش و جوانان شد در دولت آینده به گوش می رسد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس و مسئولین موافق با جدایی حوزه جوانان از ورزش هستند چرا که پس از ادغام دو سازمان مسائل جوانان درحاشیه ورزش قرار گرفت و جدایی دوباره این دو سازمان کمک شایانی به حوزه جوان و پیگیری مسائل جوانان خواهد کرد.
*مجلس راضی نیست
عملکرد وزارت ورزش و جوانان وتوجه ویژه این وزارتخانه به حوزه ورزش باعث شد از همان ابتدای فعالیت این وزارتخانه چالش فراموش شدن مشکلات جونان وتوجه صرف به حوزه ورزش با انتقاد نمایندگان همراه شود .
محمدرضا محسنی ثانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس انلاین در این باره گفت: نیازهای واقعی جوانان تنها ورزش نیست بلکه ازدواج و اشتغال باید در اولویتهای اصلی قرار بگیرند اما متاسفانه براساس گفتمان جامعه بنظر می رسد بحث ورزش بر ماموریت وزارت ورزش و جوانان غلبه پیدا کرده است در حالیکه یکی از نیازهای جوانان ورزش است.
وی افزود: یکی از دلایلی که مجلس را مجاب به رای دادن به دکتر عباسی نمود شخصیت و سابقه ایشان بود که نشان می داد نگاهشان فقط ورزشی نیست و در قالب سندی جدید به تمامی مسایل حوزه زیر مجموعه وزارت خانه متبوعش توجه نموده است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس با قرار دادن دو سازمان در زیر مجموعه یک وزارتخانه سعی کرد تا از بعد نظاراتی مسایل و دغدغه های خود را مطالبه کند و اگر احساس شود در موضوع جوانان غفلت و یا تحت تاثیر موضوع ورزش قرار گرفته ، یقینا جدی تر برخورد خواهد نمود.
همچنین نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش و جوانان وزارتخانه ای به معنای واقعی ورزش و جوانان نیست و موضوع جوانان را در حاشیه قرار داده است.
ابوالفضل ابوترابی ، به اهمیت موضوع تشکیل وزارت ورزش و جوانان اشاره و اظهار داشت: با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان با یکدیگر و تشکیل وزارت ورزش و جوانان این وزارتخانه به معنا و اهمیت واقعی خود نرسید.
وی افزود: وزارت ورزش و جوانان تنها به مسئله ورزش می پردازد و حوزه جوانان این وزارتخانه در حاشیه قرار دارد و باید در دو این وزارتخانه به مسئله ورزش و جوانان به صورت یکسان نگاه و برنامه ریزی شود تا اینکه این وزارتخانه در جایگاه خود و طبق تعریف فعالیت کند.
* جدایی وزارت ورزش از جوانان جدی است

"احد علوی"عضو کارگروه ورزش دولت منتخب در گفتگو با یکی از رسانه ها در خصوص نگاه رئیس جمهور منتخب به ورزش گفت:آقای دکتر روحانی در مبارزات انتخاباتی حرف اساسی را در خصوص ورزش بیان کردند؛ بحثی که سایر کاندیداها محترم از آن صحبت نکردند. ما هم براساس همین بینش کار گروهی تشکیل دادیم زیرا دیدگاه دکتر روحانی در خصوص ورزش استراتژیک و اساس است نگاه دولت آینده به ورزش پرکردن اوقات فراغت نیست که یک برنامه روزانه باشد.
وی درباره عملیاتی شدن دیدگاه استراتژیک افزود:اگر قرار است در ورزش ایران که یک کشور جوان است اتفاقی بزرگ رخ دهد می‌بایست مانند کشورهای توسعه یافته دنیا با آن برخورد شود و ورزش را از آموزش و پرورش آغاز و سپس در دبیرستان و دانشگاه آن را تکمیل کرد. در کشور آلمان پایه ورزش روی 83هزار باشگاه که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود،‌ریخته شده است. در چنین کشورهایی قهرمانان ملی در سن دبیرستان آزموده می‌شوند و سپس در دانشگاه به پختگی می‌رسند.
وی افزود:در این کار گروه به دنبال آن هستیم که به پایش وضعیت موجود وزارت ورزش و جوانان فعلی بپردازیم در چه شرایطی وزارت ورزش و جوانان را تحویل می‌گیریم، قرار است گزارش نهایی را تحویل دکتر روحانی دهیم.
علوی در خصوص بحث جدایی وزارت ورزش و جوانان گفت:این بحث در حد یک ایده مطرح است و تصیمی نهایی در این خصوص از سوی دکتر روحانی گرفته می‌شود. ما در این کار گروه پس از جمع‌بندی به رئیس جمهور گزارش می‌دهیم و تصمیم با خودشان است.
* انتقاد رئیس سابق سازمان ملی جوانان
رئیس سابق سازمان ملی جوانان اعلام کرد: ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش کار اشتباهی بود و امروز ورزش بر نهاد جوانان غلبه کرده که امیدواریم دوباره به وضعیت قبلی بازگردد.
حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در مورد کمرنگ بودن بخش جوانان در وزارت ورزش و جوانان گفت: از آن مرحله گذشتیم و متاسفانه سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش ادغام شد ولی مجلس به این جمع بندی رسیده که این ادغام صحیح نبوده است که امیدواریم هر چه زودتر دوباره سازمان ملی جوانان مستقل شود.
وی با بیان اینکه تمامی حدسیات ما در مورد رکود سازمان ملی جوانان بعد از ادغام به واقعیت پیوسته است گفت: بخش زیادی از برنامه های سازمان ملی جوانان بعد از ادغام این سازمان متوقف شده است.
*تغییر نام در وزارت ورزش و جوانان
البته عزت الله یوسفیان ملا؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در این باره گفت:سعی ما بر این است که قبل از تشکیل دولت طرح تفکیک برخی وزارتخانه ها را به تصویب برسانیم که کار برای دولت آینده راحت شود.
و یافزود:این طرح را برای هیچ وزارت خانه دیگر نداریم فقط در وزارت خانه ورزش و جوانان تغییر نام خواهد داد به وزارت جوانان و ورزش تا اولویت اهمیت فعالیت های این وزارتخانه در ابتدا به جوانان داده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها