کد خبر: ۱۵۰۳۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۳۰ تير ۱۳۹۲
قدیم‌ترها افطار که می‌شد، اهل خانه دعای «اللّهم لکَ صُمنا بتوفیقک وعلی رِزقکَ اَفطَرنا بِاَمرک، فَتقبّلهُ مِنّا واغفر لنا، اِنّک اَنت الغَفورُ الرّحیم» را می‌خواندند و روزه خود را با چند دانه خرما و یک کف دست نان تازه افطار می‌کردند.

میدان امام حسین(ع) تهران از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان میزبان غرفه‌هایی است که برخی در قالب دومین جشنواره نان و خرما و برخی دیگر در قالب ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خدمات متنوعی را به شهروندان تهرانی عرضه می‌کنند.

 

 

از این میان، غرفه‌های جنبی بر آستان جانان‌ که امسال با شعار «شهر خدا، شهر مهربانی» در 22منطقه تهران حال برگزاری است، غرفه نمایشگاه محصولات فرهنگی، غرفه «همراهتان هستیم» و «زندگی آموختنی است» به منظور آشنایی با خدمات آموزشی فرهنگسراهای تهران را شامل می‌شود.

 

 

همچنین غرفه‌های «بلوتوث قرآنی»، «پاسخ به مسائل شرعی»، «صورتک‌های مهربانی»، «دوست من نماز»، «سروش آسمانی»، «پیک نور»، «اصلاح نماز»، «جدول مهربانی»‌، «جذب حامی اکرام، محسنین و مهرورزی» و «من بچه شیعه هستم» با خدمات فرهنگی مذهبی نیز در این جشنواره برپا هستند.

غرفه «ترنج» برای ارائه خدمات فرهنگی در اوقات فراغت نوجوانان، غرفه «سفر به دنیای سلامتی» برای آشنایی بیشتر شهروندان با تغذیه و سبک زندگی سالم، «نجوم»، «بازی نشاط، مهربانی»، «نمایش کله‌گنجشکی» شامل اجرای نمایش همراه  با عروسک‌گردانی و دف‌نوازی برای کودکان، «مهربانی را حک کنیم» شامل آموزش معرق و مشبک، «خشت اول مهربانی» برای آموزش سفالگری، «مهربانی آهن را ذوب می‌کند»‌ برای آموزش قلمزنی، «مهربانی را تکثیر کنیم» شامل کارگاه چاپ دستی، «بیایید مهربانی را سرمشق کنیم» با آموزش خوشنویسی، و دیگر غرفه‌های هنری چون حکاکی روی شیشه، دوخت‌های سنتی، آینه‌کاری، گچبری، دوخت و خط نقاشی در قالب ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران د میدان امام حسین(ع) برپاست.

 

 

استندهای کاریکاتور و تصویرسازی با موضوع مهربانی، فضای نمایشگاهی ویژه‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده است و علاوه بر آن، دومین جشنواره نان و خرما با ارائه و فروش محصولات متنوعی از شهرهای مختلف کشور، در میدان امام حسین(ع) شهروندان تهرانی را به خود جلب می‌کند.

 

 

در این غرفه‌ها انواع شیره خرما، کلوچه خرمایی، انواع خرما از جمله خرمای بره‌ای، خاسویی، پیارم، شاهانی، ربی، کبکاب و ربی دمن از نخلستان‌های هرمزگان،‌ نان‌های سنتی یزد، انواع حلوای یزدی، حلوا ارده خرمایی ارومیه، نان خرمایی کرمانشاه، فراورده‌ای خرمایی بوشهر شامل انواع قند خرما با طعم‌های متنوع، خرمای دشتستان، رطب و خرمای زاهدی، نان گرم محلی بندرعباس و نان محلی هرمزگان عرضه می‌شود.

 

 

بر اساس این گزارش، نخستین جشنواره نان و خرما سال گذشته در بوستان هلال احمر (واقع در خیابان شریعتی) ترویج فرهنگ افطار ساده و قناعت به عنوان یکی از سنت‌های مهم پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 1837 تماس گیرند یا به وبگاه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farahngsara.ir مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها