کد خبر: ۱۵۰۹۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
روزنامه «تايمز» در انگليس اسلام را به عنوان مهم‌ترين مذهب در دعوت به انفاق و مسلمانان را بخشنده‌ترين شهروندان اين كشور معرفی كرد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،نتايج يك نظرسنجی در انگليس كه روزنامه انگليسی «تايمز» آن را منتشر كرد، اسلام را برجسته‌ترين دين در دعوت به انفاق و بخشش و پيروان اين دين مبين را بخشنده‌ترين افراد در اين كشور معرفی كرد.

اين نظرسنجی كه با همكاری پايگاه اطلاع‌رسانی «JustGiving» با مطالعه نزديك به 4 هزار نفر انجام شد، نشان داد كه مسلمانان در انگليس بيش از پيروان ساير اديان اهل بخشش هستند.

بر اساس اين نظرسنجی به طور نمونه هر مسلمان در سال گذشته ميلادی به طور متوسط 371 كتاب اهدا كرده است و اين در حالی است كه آمار متوسط اهدای كتاب در اين مدت در ميان يهوديان 270 كتاب و ميان مسيحيان 178 كتاب بوده است.

مسلمانان بيشتر كمك‌های انسان‌دوستانه خود را از طريق سازمان‌های خيريه اسلامی مثل «اسلاميك روليف»( Islamic Relief) و «مسلم اد»( Muslim Aid) به دست نيازمندان می‌رسانند و گاهی نيز از طريق موسسات غير اسلامی مانند موسسات كمك به بيماران و سرطانی‌ها اقدام به اهدای كمك‌های خود می‌كنند.

در ادامه اين نظرسنجی به اين مطلب اشاره شده كه در اسلام سفارش زيادی به انفاق و بخشش شده است و زكات يكی از پايه‌های مهم اين دين به شمار می‌آيد. مسلمانان همه ساله در عيد فطر به اعطای زكات فطره اقدام می‌كنند و پيامبر اسلام(ص) به عنوان الگوی بخشش و انفاق در اين دين به شمار می‌آيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها