کد خبر: ۱۵۱۴۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
فارس: منابع ۸ مارس به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که تصمیم اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب‌الله در لیست ترور این اتحادیه هیچ تاثیری در قدرت و توان مقاومت از تجهیز به سلاح گرفته تا تحرکات مقامات این حزب برای رسیدن به منابع مالی ندارد.
 
این منابع تاکید کردند که این تصمیم هرگز چیزی را در واقعیت تغییر نخواهد داد، آنها با ابراز تعجب از اینکه چرا اتحادیه اروپا خود را با بخش وسیعی از هواداران حزب‌الله در لبنان و منطقه در تقابل و رویارویی قرار داده است؛ تاکید کردند که ابعاد این تقابل که در آینده بروز خواهد کرد، مشخص نیست.
 
منابع دیگر در ۸ مارس به دو انگیزه سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا در این اقدام اشاره کرده و اعلام کردند در بعد سیاسی افزایش سطح هجمه علیه حزب‌الله لبنان و ایجاد فضای بین‌المللی و دیپلماتیک بیشتر برای این منظور مورد نظر حزب‌الله بوده است.
 
در بخش امنیتی نیز اروپایی‌ها می‌خواهند به شهروندان خود اینگونه القا کنند که تروریسمی که در اروپا وجود دارد، تنها از سوی القاعده نیست، بلکه حزب الله نیز در این لیست قرار دارد و سیاست اروپا در تعامل با حزب‌الله نیز از این پس مانند گروه حماس خواهد بود. از این منطق اروپا می‌خواهد مدعی شود که حزب الله یک گروه تروریستی است تا زمینه را برای هر تجاوز احتمالی آینده به این حزب فراهم کند، حال این تجاوز ممکن است از سوی اسرائیل باشد یا از سوی عناصر امنیتی اروپایی.
 
این منابع تاکید کردند که اروپا سعی دارد شالوده مرحله آینده لبنان را پایه ریزی کرده و معادلات خود را به عرصه داخلی این کشور تحمیل کند و مانع از دستیابی حزب‌الله به پرونده‌ای معین در لبنان از جمله نفت این کشور یا سواحل آن شود.
 
این منابع در پایان تاکید کردند که البته کشورهای غربی و اروپایی در ارزیابی های خود از قدرت حزب الله لبنان اشتباه کرده‌اند و باید منتظر بود تا میزان قدرت حزب الله را در آینده لبنان ببینیم.
 
روزنامه الجمهوریه لبنان نیز به نقل از منابع حزب الله لبنان نوشت که این تصمیم هیچ تاثیری در معادله نخواهد داشت. آیا کشورهای اروپایی به این فکر کرده‌اند که این اقدام چه تاثیری بر نیروهای یونیفل در این کشور دارد و محیط حامی حزب‌الله چگونه با این گروه های نظامی برخورد خواهد کرد؟
 
این منابع با اشاره به فشارهای فراوان آمریکا و رژیم صهیونیستی و ابزارهای آنها بر اتحادیه اروپا اعلام کردند که بیشتر کشورهای مشارکت کننده در یونیفل می دانند که این حزب‌الله است که از عناصر نظامی آنها محافظت می کند و با وجود نیروهای تکفیری و تروریست‌های منطقه آنها ممکن است دچار ضربه‌های شدید و حملات مکرر شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها