کد خبر: ۱۵۱۸۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
جلسات اتحادیه اروپا شاهد جدال های زیادی بر سر قرار دادن حزب الله در لیست سياه بود اما سرانجام اين اتحادیه شاخه نظامی حزب الله را در اين لیست قرار داد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راي القدس، انگلیس برای اين کار زیاد سبک و سنگین می کرد اما سرانجام تسلیم خواسته های ديگر دولت های اروپایی شد.

حزب الله جزئی از لبنان است و با این تصمیم رابطه ای میان این دو نمی ماند.

اتحادیه اروپا دلیل این تصمیم خود را حملات بلغارستان در ژوئن 2012 اعلام مي کند.

به نظر می رسد اتحادیه اروپا بعد از آنکه هفته گذشته همکاری خود را با شهرک سازی های صهیونیستی متوقف کرد و تاکید کرد که هر گونه همکاری و قرارداد با اسرائیل شامل سرزمین هایی می شود که در 1967 اشغال شده و بعد از لرزه ای که به دنبال این تصمیم اسرائیل را تکان داد، حال خواسته است با قرار دادن حزب الله در لیست تروریستی رضایت اسرائیل و امریکا را به دست آورده باشد. کما اینکه امریکا و اسرائیل از ناخشنودی حضور حزب الله در سوریه سوء استفاده کرده و آن را وسیله ای برای فشارهای خود قرار داد.

ممکن است این تصمیم پیامدهای خطرناکی داشته باشد.

در مقام عمل این تصمیم هرگز تاثیر عمده ای بر لبنان و حزب الله نخواهد داشت، شخصیت هایی که از سفر به اروپا منع می شوند هرگز وارد آن نخواهند شد کما اینکه حزب الله دارایی های خود را در بانک های اروپایی نمی گذارد و باید اشاره کرد آمریکا سیزده سال است که حزب الله را در   ليست سياه قرار داده اما تاثیری بر حزب الله نداشته است.اما این تصمیم روابط لبنان را با کشورهای اروپایی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سوالات امروز متوجه حزب الله می شود. اینکه چگونه به این اقدام اروپا پاسخ خواهد داد؟ به طوری که محافل نزدیک به حزب الله برخی طرف های سیاسی لبنان را متهم می کنند که با کشورهای اروپایی و سفرای بیگانه در جهت اعمال این اقدام علیه حزب الله همکاری داشته اند. یا آیا حزب الله به رهبری سيدحسن نصرالله برای حل برخی مسائل رویکرد آرام در پیش خواهد گرفت؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها