کد خبر: ۱۵۳۱۷۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۷     ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
مدیر پردیس سینمایی آزادی گفت: فیلم‌های اول عید‌فطر سقف فیلم‌های پرمخاطب ایرانی هستند و باید برای ادامه سال فکری جدی به حال سینماها کرد.

رضا سعیدی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص پیش‌بینی‌اش برای موفقیت‌ اکران اول فیلم‌های عید‌فطر گفت: با توجه به لیست فیلم‌های اکران عید‌فطر که از چهارشنبه هفته جاری روی پرده می‌روند می‌توان امیدوار بود که گیشه نفس می‌کشد اما باید عنوان کرد که این فیلم‌ها سقف فیلم‌های پرمخاطب ایرانی هستند و بعد از اکران اول عیدفطر دیگر شاهد فیلم پرفروشی نخواهیم بود.

وی افزود: 5 فیلمی که برای اکران اول عیدفطر انتخاب شدند سقف استقبال مخاطب را می‌توانند تأمین کنند چرا که در جشنواره هم همین فیلم‌ها بیشترین استقبال را داشتند اما بعد از پایان اکران این 5 فیلم حداقل تا زمان جشنواره فجر شاهد فیلم پرمخاطب دیگری نخواهیم بود.

مدیر سینمای آزادی تأکید کرد: با تغییر دولت قدیم به جدید حداقل اگر نتوانیم فیلم خوب داخلی به چرخه اکران وارد کنیم باید چند فیلم خوب خارجی را وارد چرخه اکران کنیم تا از این طریق بتوانیم گیشه سینماها را همچنان داغ نگه‌داریم.

سعیدی‌پور خاطر نشان کرد: سایر فیلم‌های ایرانی که در جشنواره فجر حضور داشتند و یا در صف اکران قرار دارند فیلم‌های بسیار خوب و خوش‌ساختی هستند اما این فیلم‌ها نمی‌توانند هیچ سینمایی را از ورشکستگی نجات دهند و 5 فیلم اکران عید‌فطر سقف فیلم‌هایی هستند که یک سینمادار می‌تواند با آنها گیشه‌اش را از رکود نجات دهد.

وی ادامه داد: بعد از پایان اکران این فیلم‌ها باید یک فکر اساسی برای نجات اکران سینما کرد و با توجه به اینکه اکران فیلم‌های خارجی در سال‌های گذشته تجربه موفقی بوده است می‌توانیم حداقل تا زمان جشنواره فجر این تجربه موفق را دوباره تکرار کنیم.

مدیر سینمای آزادی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا در بین فیلم‌های اکران اول عید نوروز فیلم میلیاردی هم خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: در بین این 5 فیلم قطعا براساس ارزیابی‌های کارشناسی و بازخوردی که از جشنواره فجر داشته‌ایم «هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» فروشی 2 میلیاردی خواهد داشت و فیلم‌هایی نظیر «هیچ کجا، هیچ کس» و «دهلیز» هم امیدوار به حضور در باشگاه میلیاردی‌ها هستند اما بعید می‌دانم دو فیلم «فرزند چهارم » و «جابه‌جا» فروش بالایی داشته باشد.

سعیدی‌پور در ادامه در پاسخ به این سؤال که چرا اکثر فیلم‌های اکران چند وقت اخیر حتی نتوانستند هزینه تولید خود را تأمین کنند گفت: برای ما مسئله تأمین هزینه‌های ساخت فیلم‌ها دغدغه نیست بلکه نگرانی ما در حال حاضر سرو پا ماندن سالن‌های سینما است و اینکه یک سینما‌دار بتواند هزینه لامپ آپارات خود را بعد از خراب شدن تأمین کند.

مدیر سینما آزاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر لامپ آپارات دو میلیون تومان و ویدئو پروجکشن 3.5 میلیون تومان در بازار قیمت دارد و با شرایط موجود سینماداران نمی‌توانند از عهده تأمین هزینه‌های آن در بیایند و در این شرایط سینماها مجبور هستند به شیوه قبل فیلم‌ها را با کیفیت پایین نمایش دهند و در چنین شرایطی دغدغه سینماداران تأمین هزینه‌های سالن‌هایشان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها