کد خبر: ۱۵۳۲۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
یک نماینده سلفی بحرین، مخالفان را به سگ تشبیه کرد.
به گزارش 598 به نقل از ابنا، در پی توهین رکیک عناصر وابسته به آل خلیفه به اکثریت مردم بحرین و نیز تهدید بزرگان این کشور، شخصیت‏ها، گروه ها و جریان‏های ملی و دموکراتیک این کشور اعلام موضع کردند.

 
همچنین اقدام برخی نمایندگان مزدور در درخواست اقدامات شدیدتر علیه مخالفان رژیم، اعتراض بسیاری از صاحبنظران را برانگیخت.

 
تشبیه اکثریت مردم بحرین به سگ

 
داستان از آنجا آغاز شد که مجلس بحرین دیروز یکشنبه جلسه فوق العاده ای را برای برررسی اوضاع بحرانی این کشور برگزار کرد.

 
در خلال این جلسه یکی از نمایندگان سلفی این مجلس فرمایشی به ایراد سخن پرداخت و توهین بی سابقه ای به مردم بحرین کرد.

 
«عادل المعاودة» که از روحانیون سلفی هم هست با ذکر اینکه نباید به خرابکاران اجازه دهیم که به اقتصاد مملکت ضرر برسانند شعر زیر را خواند و اکثریت مردم کشورش را به "سگ " تشبیه کرد:

 
ولا تأسفن على غدر الزمان لطالما  /  رقصت على جثث الأسود كلابا

 
لا تحسبن برقصها تعلو على أسيادها  /  تبقى الأسود أسوداً والكلاب كلابا

 
(از چرخش و خیانت‏های زمان ناراحت نباشید / زیرا همیشه سگان روی جسد شیرها رقصیده اند

 
رقص آنان نشانه استیلای آنان بر سرورانشان نیست / زیرا شیر همیشه شیر است و سگ، سگ!)

 
عیسی قاسم را لغو تابعیت کنید

 
عادل المعاوده همچنین خواستار گرفتن شناسنامه بحرینی از «آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم» شد و بدون نام بردن صریح از ایشان گفت: "کسی که خواستار زیر گرفتن نیروهای امنیتی شد از اهل بحرین نیست؛ بلکه وی مزدور بیگانگان است و برای ایجاد نا امنی در بحرین مأموریت دارد!".

 
منظور المعاوده از این سخن، فتوای شیخ عیسی قاسم بوده است که مطابق مبانی انسانی و اسلامی، خواستار دفاع مردم از زنان و نوامیس خود در مقابل دست درازی نیروهای آل خلیفه شده بود.

 
مخالفت نمایندگان با سلفی هتاک

 
اما سخنان این شیخ هتاک آنقدر رسوا بود که اولین اعتراضات در همان جلسه و از سوی خود نمایندگان مجلس فرمایشی بحرین آغاز شد.

 
«خالد عبد العال» نماینده پارلمان بحرین در سخنان اعتراضی خود گفت: "ما خواستار عدالت، انصاف و حقوق بشر هستیم. قوانین تروریستی نباید بر ما حاکم شود بلکه باید با آزادی زندانیان، بوق‏های رسانه ای را ساکت کنیم. من به نشانه همبستگی با مردم بحرین و حقوق بشر، این جلسه را ترک می‏کنم".

 
سپس «علی العصفور» یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: "مایه تأسف است که از مجلس ملی کشور سخنانی را می شنویم که در آن افراط و تشدد موج می زند. من فکر می‏کردم امروز رأی هایی را در مجلس می بینم که خواستار مصالحه و دوستی در کشور هستند؛ ولی برعکس شده و نمایندگان خواستار افزایش مجازات مردم هستند و از پادشاه خواسته می شود که قوانین سرسخت تری را وضع کند!".

 
«اسامه مهنا التمیمی» دیگر نماینده پارلمان بحرین هم که از گفته های عادل المعاودة غضبناک شده بود تریبون را به دست گرفت و گفت: "توهین و فحاشی به شهروندان بحرینی و توصیف آنها به سگ، مردود است ".

 
وی ـ که در مجلس غیرقانونی بحرین به نماینده ای طرفدار مردم معروف است ـ درخواست از پادشاه بحرین برای صدور قوانینی بر ضد مخالفان را رد کرد و گفت: "من اعلام می‏کنم که با مردم بحرین هستم".

 
اسامه التمیمی همچنین خطاب به «حجت الاسلام شیخ علی سلمان» گفت: "به پیش برو، ما با تو هستیم؛ خون من قبل از خون توست؛ و سینه‌ام در برابر گلوله ها قبل از سینه توست؛ و تا پیروزی متوقف نمی‌شویم".

 
سخنان التمیمی با خشم برخی نمایندگان مجلس مواجه شد و خواستار اخراج او از مجلس شدند. همچنین رئیس مجلس بحرین نیز او را به مجازات تهدید کرد!

 
اعتراض گروه ها

 
جریان‏های ملی و دموکراتیک مخالف در بحرین بیانیه و مواضع مطرح شده در جلسه مجلس ملی را تحریک آمیز و نفرت انگیز دانسته و اعلام کردند: توصیف اکثریت شهروندان بحرین به عنوان "سگ" امر بسیار خطرناک و زشت و به منزله تجاوز آشکاری در مواضع افراد منسوب به نظام است و حمله و توهین برنامه ریزی به "بخش مهمی از جامعه بحرین یعنی شیعیان"، موضوع بسیار حساسیت برانگیز و تحریک کننده به شمار می آید.

 
این گروه ها همچنین با محکوم کردن مواضع مطرح شده درباره کشتار، شکنجه، بازداشت و سلب تابعیت شهروندان بحرینی به دلیل مطالبه دمکراسی و حقوق بشر و یا داشتن دیدگاهی متفاوت با رژیم حاکم، تأکید کردند: این رفتارها و مواضع به منزله چراغ سبز رسمی به همه موارد نقض حقوق بشر، زیر پا گذاشتن قوانین و ایجاد هرج و مرج و فضای انتقام گیری در کشور خواهد انجامید.

 
گروه ها و جریانهای ملی و دمکراتیک مخالف در بحرین خاطرنشان کردند: فقدان مواضع خردمندانه، معتدل و متعادل و افراط گرایی تریبون های رسمی در فتنه انگیزی، فرقه گرایی، دروغ پراکنی، تحریک شهروندان علیه یکدیگر و دعوت به خشونت اقدامی بسیار خطرناک است و پیامدهای اجتماعی بسیار مهم و زیانباری به همراه خواهد داشت و این امر نیاز واقعی به تشکیل نظامی براساس عدالت، برابری و تسامح را بیش از پیش نمایان می سازد و بی تردید چنین نظامی تنها در کشور دمکراتیکی برپا خواهد شد که در آن مردم به عنوان منبع اصلی قدرت به شمار آیند، توانایی بازخواست نظام را داشته باشند تا برخلاف آنچه در نتیجه سیاست های دیکتاتوری به وجود می آید، دستگاههای اجرایی و قانونگذاری به جای اقدام علیه جامعه، تحت نظارت شهروندان باشند.

 
این گروه ها همچنین در بیانیه خود بر ادامه مبارزات مسالمت آمیز تا زمان تحقق خواسته هایشان تأکید و اعلام کردند که برخورد امنیتی با جنبش مردم در مدت 30 ماه اخیر کاملا شکست خورده و گزارش بسیونی نیز بر این امر تأکید کرده است.

 
این گروه ها در پایان خاطرنشان کردند که تلاش برای تثبیت و حاکم کردن سرکوب، تروریسم و خشونت بیشتر از سوی رژیم حاکم و حمله به شهروندان، تحریک فتنه مذهبی به روش کنونی، امر بسیار ویرانگری است.

 
تشکر دبیرکل الوفاق از التمیمی

 
اما دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ضمن تقدیر از مواضع روز گذشته اسامه مهنا التمیمی یکی از نمایندگان پارلمان که خواستار حرکت رو به جلوی علی سلمان شده بود، بر ادامه تحرکات مسالمت‌آمیز تأکید کرد. 

 
شیخ علی سلمان در واکنش به سخنان دیروز اسامه التمیمی که خطاب به وی گفته بود: "به پیش برو، ما با تو هستیم و خون من قبل از خون توست، سینه‌ام قبل از سینه توست و تا پیروزی متوقف نمی‌شویم"، از او قدردانی کرد و وی افزود: از برادر اسامه مهنا التمیمی تشکر می‌کنم. آزادی و سینه‌ام فدای پروردگارم و فدای آزادی و کرامت تک تک افراد ملت بزرگوار بحرین باد!

 
علی سلمان بیان کرد: ما به خواسته‌های دموکراتیک‌مان ادامه می‌دهیم و ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم. در بحرین ملت بزرگواری وجود دارد که تا تحقق خواسته‌هایش به اقدامات مسالمت آمیزش ادامه می‌دهد. تحرکات تا زمانی که تبعیض‌ها رفع شود ادامه می‌یابد. بحرین به همه تعلق دارد و باید مردم سالاری و عدالت و برابری در آن حاکم باشد. این ملت شایستگی خود را به اثبات رسانده است.

 
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اظهار داشت: ما در مرحله حساس و مهمی قرار داریم و بر مسالمت آمیز بودن تحرکات و پرهیز از خشونت تأکید داریم و بر ادامه تحرکات مسالمت آمیز تا دست‌یابی به حقوق مشروع ادامه خواهیم داد. ملت بحرین تا برقراری آزادی، کرامت و انسانیت در بحرین به تحرکات خود ادامه می‌دهد.

 
شایان ذکر است مجلس ملی بحرین، از مجموع 40 نماینده منتخب مردم و 40 نفر عضو منصوب از سوی پادشاه تشکیل شده است. پس از آغاز انقلاب کرامت و برخورد خشن دولت با مردم بی دفاع، گروه اکثریت مجلس (نمایندگان الوفاق) با اعلام استعفاء، از آن خارج شدند و این مجلس مشروعیت خود را از دست داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها