أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۵۳۳۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
چهارمین تجمع مدافعان حرم حضرت زینب(س) در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ چهارمین تجمع بزرگ مدافعان حرم حضرت زینب (س) عصر سه‌شنبه با حضور هزاران نفر از عزادارن مولي‌الموحدين حضرت اميرالمومنين(ع) و روزه‌داران تهراني در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد.


ساعتی قبل از آغاز این مراسم پرشکوه که به همت کنگره بین‌المللی امام علی النقی (ع)، ستاد مردمی مدافعان حرم و جمعی از هیئات مذهبی مهیای برگزاری ‌شد، خادمین این مراسم پرچم‌هایی منقش به نام مبارک حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) بین شرکت کنندگان در این مراسم توزیع کردند.



همچنین به همه حاضران یک سربند که جمله (کلنا عباسک یا زینب(س)) روی آن حک شده بود، اهدا شد و همچنین تصویر شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها نیز در جمعیت خودنمایی می‌کرد.

شور حسینی در میدان امام حسین(ع) جاری شد

جمعیت حاضر در این مراسم در فاصله سی دقیقه از سه هزار نفر به حدود شش هزار نفر رسید. در مدت زمان باقی مانده تا آغاز مراسم کلیپ‌هایی از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین سید حسن نصرالله در مورد سوریه و حرم اهل بیت علیها سلام برای شرکت کنندگان در این مراسم عظیم از طریق نمایشگر بزرگ میدان امام حسین (ع) پخش شد.

هیئات مذهبی و جوانان و نوجوانان پرشور عاشق حضرت زینب (س) از خیابان‌های اطراف میدان امام حسین(ع) خود را به میدان می‌رسانند.

آغاز مراسم با انبوه جمعیت

مراسم با شکوه تجمع مدافعان حرم با حضور تقریباً شش هزار نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با نوای "حیدر حیدرِ" مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج عبدالرضا هلالی آغاز شد.

خیل روزه داران و مهمانان رمضانی خداوند سبحان و عزاداران شهادت مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به سینه زنی برای مولای خویش پرداختند.



در میانه مداحی همچنین عبدالرضا هلالی به بیان کلامی از آیت الله وحید خراسانی در مورد دسته روی روزه داران در روز شهادت حضرت علی (ع) و در عزای اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت و حضور جمعیت هزاران نفری در این میدان و این مراسم را لبیکی به ندای مراجع عظام تقلید خواند.

دختری که آه جگرسوز از نهاد حاضران برآورد

در ادامه حاضرین شاهد حضور زینب گونه دختری به نام فاطمه چهره گشا در جایگاه بودند. فاطمه 9 ساله با حجابی مثال زدنی و متانتی که توجه همه را به خود جلب کرده بود همچون کوهی از اعتماد به نفس در برابر جمعیت روزه داران مدافع حرم ، دکلمه و اشعاری را از زبان حضرت زینب (س) خطاب به امام حسین (ع) خواند که اشک و ناله دل‌سوختگان حرم امن اهل بیت را در پی داشت. وی در خاتمه اشعار با این بیت به شعر خوانی خود پایان داد:

تا شهر شام رفتم و معجر نداشتم                    تقصیر من چه بود برادر نداشتم



حضرت زینب‌(س) هنوز هم مدافعی برای خون حسین بن علی (ع) است


در ادامه حجت‌الاسلام پناهیان طي بياناتي در جمع مدافعان حرم،‌ با اشاره به جریان‌های شکل گرفته در تخریب حرم‌های اهل بیت گفت‌: جریانی ایجاد شده که به حمایت از کفر و استکبار می‌پردازد و این تنها از کسانی برمی آید که آرم و نشان دشمنی با اهل بیت را بر سینه دارند.



حجت الاسلام پناهیان افزود‌:‌ اینکه امروز دوباره حضرت زینب (س) آماج حملات کوردلان و سفاکان قرارگرفته است ، خود نشان از آن دارد که زینب (س) هنوز هم مدافعی برای خون حسین بن علی (ع) و نهضت عاشورایی اوست و حرم او پایگاهی برای آماده سازی شیعیان و مسلمانان راستین برای ظهور به شمار می‌رود، و این یعنی هنوز زینب (س) پرچم دار نهضت عاشورا است.

وی همچنین اظهار داشت : انشاء الله سال آینده و در تجمع بعدی برای مصافحه و تبریک برای پیروزی بر عمله‌ها و مزدوران استکبار دور هم جمع خواهیم شد.



حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در پایان سخنان خود اظهارداشت: باور کنید کل جهان سلطه و استکبار امیدشان به همین دشمنان اهل بیت (س) است و بقای این قدرت های منحوس وابسته به اجرای فرامین خود توسط این مزدوران نجس روزگار است و باید بدانید که این جز نوید ظهور حضرت صاحب الامر(عج) نیست.

در ادامه همچنین مداحان اهل بیت عصمت از جمله سید مجید بنی فاطمه و کربلایی جواد مقدم و دیگر مداحان به ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند و عاشقان حرم اهل بیت نیز به سینه زنی و سوگواری پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها