کد خبر: ۱۵۳۴۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
سرمربی تیم استقلال گفت: از جباری انتظار نداشتم مسائل خانوادگی را رسانه‌ای می کرد.
امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی فردا شب استقلال و سپاهان در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال ابتدا ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) در خصوص شرایط این بازی گفت: بازی استقلال و سپاهان همیشه یک دیدار خوب بوده است. سال گذشته هم 3 بازی بین این دو تیم برگزار شد که از نظر بارفنی قابل قبول بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهم الان صحبتی انجام دهم می‌گویند در مورد بازیکن شماره فلان صحبت کرده است. یادم می‌آید قبل از بازی با الهلال عربستان در تهران اعلام کردند یکی از هافبک‌های الهلال سطح بازی‌اش از آسیا بالاتر است. فردای آن روز همان بازیکن که چپ پا هم بود با پای راست به ما گل زد و استقلال از الهلال شکست خورد. نمی‌دانم در این چند روز گذشته چرا یکسری صحبت مطرح شد. سپاهان خط هافبک قدرتمندی دارد و ما قطعا برای مهار امید ابراهیمی و یا مجتبی جباری باید برنامه داشته باشیم. حالا کجای این صحبت من ایراد دارد؟

سرمربی استقلال با بیان اینکه هنوز تیمش به آن کیفیت لازم نرسیده است، اظهار داشت: قطعا برای بازی فردا تغییر زیادی در ترکیب تیم‌مان خواهیم داشت. 2،3 بازیکن محروم و مصدوم داریم که نمی‌توانند برای ما به میدان بروند. فقط کاش بازی استقلال و سپاهان چند هفته دیرتر برگزار می‌شد تا مسابقه با کیفیت‌تری برگزار شود.

قلعه‌نویی در خصوص شرایط سپاهان تاکید کرد: سپاهانی‌ها زودتر از ما تمریناتشان را آغاز کردند و شرایط بهتری دارند اما ما هم استقلال هستیم و قرار است در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان قرار بگیریم. قطعا شرایط ما نسبت به بازی گذشته مقابل گسترش فولاد از نظر کیفیت فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه احمد جمشیدیان، هاشم بیک‌زاده و جی‌لوید ساموئل مقابل سپاهان به میدان نخواهند رفت گفت: خوشبختانه تیموریان، نکونام و نیکبخت‌واحدی وضعیت خوبی دارند و حتی در شرایط انجام مسابقه 90 دقیقه‌ای هم هستند.

سرمربی در مورد آخرین وضعیت نیکبخت‌واحدی اظهار داشت: نیکبخت با بازی که مقابل دیناموکیف انجام داد نشان داد از چیزی که ما در موردش فکر می‌کردیم بهتر است. از دیدار مقابل دیناموکیف هم چند هفته گذشته و قطعا این بازیکن از نظر بدنی هم بهتر شده است فقط چون چند وقتی از شرایط مسابقه دور بوده باید به وضعیت ‌خوبی برسد.

قلعه‌نویی ادامه داد: نیکخبت از نظر بدنی و فنی بازیکن بزرگی است. یادم می‌آید چندین سال پیش وقتی با گل نیکبخت الاتحاد را در ورزشگاه آزادی شکست دادیم روزنامه‌ها تیتر زدند «پرواز بلند پرنده.» نیکبخت چنین بازیکنی است که می‌تواند به ما در آینده کمک کند.

وی در واکنش به صحبت‌های زلاتکو کرانچار مبنی بر اینکه سپاهان شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد تصریح کرد: من همیشه به نظر همکاران خودم احترام می‌گذارم. کرانچار مربی بزرگ و انسان خوبی است خودم هم گفتم که آنها زودتر از ما تمریناتشان را شروع کردند اما قطعا استقلال نسبت به دیدار هفته اول بسیار تغییر خواهد کرد و بهتر خواهد شد.

این مربی در پاسخ به این سوال که آیا فقط استقلال و سپاهان کاندیداهای اصلی قهرمانی هستند عنوان کرد: روی کاغذ و در نظرسنجی‌هایی که قبل از شروع لیگ انجام شد چند تیم کاندیدای قهرمانی در فصل جدید لیگ برتر بودند که استقلال وسپاهان هم جزو آنها هستند. باید 5،6 هفته از مسابقات بگذرد تا در خصوص مدعیان قهرمانی صحبت کنیم.

قلعه‌نویی درباره اظهارات جباری پیرامون درگیری‌اش با مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: فتح‌الله‌زاده یکی از مدیران خوب فوتبال ما و به ویژه استقلال است که زحمات بسیاری کشیده و افتخارات زیادی را برای این باشگاه به دست آورده است.

وی ادامه داد: زمانی که از استقلال رفتم تا زمانی که به این تیم بازگشتم 3 سال طول کشید اما حتی یک کلمه هم درباره استقلال صحبت نکردم. همانطور که درباره تراکتورسازی یا سپاهان چیزی نگفتم چرا که معتقدم تنها در جایی که مسئولیت داریم باید صحبت کنیم. حتی زمانی که راجع به تیم ملی از من سوال می‌کنند پاسخ می‌دهم به دلیل آنکه مسئولیتی ندارم حرفی نمی‌زنم.

سرمربی استقلال یادآور شد: بازیکنانی چون جباری، تیموریان و حیدری در زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده رشد کردند و به این جایگاه رسیدند. اکنون هم اگر اختلافی درون یک خانواده رخ می‌دهد مانند هر خانواده‌ای که امکان دارد پسر با پدر بحثش شود نباید آن اختلاف را به بیرون ببریم چرا که کار قشنگی نیست.

قلعه‌نویی گفت: جباری به دلایلی که حتما برای خودش قابل قبول است از استقلال رفت اما انتظارم این بود که جباری درباره استقلال صحبت نمی‌کرد. ما هم باید به مجتبی جباری احترام بگذاریم. هر بازیکن یا مربی به هر دلیلی که از تیم دور شود نباید زحماتش را زیر سوال ببریم.

وی از تماشاگران استقلال نیز خواست تا احترام مجتبی جباری را حفظ کنند و گفت: به عنوان یک برادر کوچکتر از تماشاگران خواهش می‌کنم به جباری احترام بگذارند چرا که او در بدترین شرایط و حتی زمانی که از نظر بدنی مشکل داشت برای استقلال بازی کرد. از جباری هم توقع داشتم که حرف‌های درون خانواده را در جای دیگری مطرح نمی‌کرد.

قلعه‌نویی اظهار داشت: شاید نباید مصاحبه این بازیکن 48 ساعت مانده با بازی منتشر می‌شد و از من آن رسانه گله دارم. نمی‌دانم این مصاحبه چه کمکی به فوتبال ما می‌کند و چرا ما به کارهای ارزشی نمی‌پردازیم، البته کار رسانه همین است و نمی‌توانیم به این کار خرده بگیریم.

سرمربی استقلال در پایان پیرامون اینکه تیمش از موقعیت‌های ایجاد شده نمی‌تواند استفاده کند گفت: شاید این جزو خاصیت‌های فوتبال ما باشد که موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم اما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم که امیدوارم این مشکل را در آینده برطرف کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها