کد خبر: ۱۵۳۵۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
عذرخواهی از فتنه و نقش نداشتن در این دروغ بزرگ؛
عذرخواهی از فتنه و نقش نداشتن در این دروغ بزرگ، حداقل فاکتور لازم برای فعالان سیاسی که خواهان حضور در کابینه دولت جدید هستند، است و این افراد باید صراحتا از این مساله ابراز برائت کنند؛ موضوعی که خواست مردم نیز هست و این مساله در راهپیمایی‌های مختلف به ویژه در روز تاریخی ۹ دی از سوی مردم مطالبه شد.

598 به نقل از رجانیوز: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان، درباره افرادی که در مجالس خصوصی به دروغ بودن اتهام بزرگ تقلب اعتراف می‌کنند اما حاضر به عذرخواهی و اعلام رسمی آن نیستند، بحث‌های مختلفی را در میان فعالان سیاسی کشور مطرح کرده است؛ مباحثی که به کابینه دولت جدید هم بی‌ارتباط نیست. 

به گزارش رجانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این سوال اساسی را مطرح کردند که «چرا و به چه دلیل مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸ برای مواجهه با مسئله، به خیابان‌ها اردوکشی کردند!؟ بار‌ها و بار‌ها این سوال را نه در مجامع عمومی بلکه به شکلی که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده‌ایم پس چرا جواب نمی‌دهند، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصی می‌گویند تقلبی رخ نداده بود، پس به چه علت کشور را دچار آن ضایعات کردید و به لبه پرتگاه بردید؟» 
 
این مطالبه از مدعیان تقلب در انتخابات سال ۸۸ باقی است که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اثبات این مساله که «جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست»، تا جایی که حتی از ۳۰۰ هزار رای هم عبور نمی‌کند و رئیس‌جمهور منتخب را با آماری شفاف و دقیق که برگرفته از رای مردم است مشخص می‌کند، چرا این افراد هنوز به ادعای دروغین خود اعتراف نکرده‌اند و حاضر به عذرخواهی از مردمی که در فتنه ۸۸ آسیب دیدند، نشده‌اند؟ 
 
از سوی دیگر، با نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب و اعلام اعضای کابینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد، این مساله مورد تاکید اکثر فعالان سیاسی کشور قرار گرفته که مساله ابراز برائت از فتنه‌گران باید یکی از بدیهی‌ترین ویژگی‌های گزینه‌های پیشنهادی از سوی حسن روحانی باشد. 
 
در واقع عذرخواهی از فتنه و نقش نداشتن در این دروغ بزرگ، حداقل فاکتور لازم برای فعالان سیاسی که خواهان حضور در کابینه دولت جدید هستند، است و این افراد باید صراحتا از این مساله ابراز برائت کنند؛ موضوعی که خواست مردم نیز هست و این مساله در راهپیمایی‌های مختلف به ویژه در روز تاریخی ۹ دی از سوی مردم مطالبه شد. 
 
توجه به این نکته ضروری است که در صورت عدم وقوع این مساله و معرفی فردی که سابقه همراهی با فتنه‌گران و عدم از عذرخواهی از مردم بابت دروغ بزرگ تقلب را دارد، به مجلس برای کسب رای اعتماد به عنوان وزیر کابینه، نمایندگان مجلس به این فرد روی خوش نشان نخواهند داد و ضمن طرد وی، به او برای کسب پست وزارت نیز اعتماد نخواهند کرد. 
 
در همین زمینه، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرگزاری «نسیم» تاکید کرد: «نمایندگان مجلس در صدصد هستند تا سوابق سیاسی افراد کابینه پیشنهادی روحانی را بررسی کنند تا اگر مشخص شد که افرادی در جریان فتنه نقش داشته‌اند به آنها رای اعتماد ندهند.»
 
رئیس‌جمهور منتخب که تا چند روز دیگر سکان هدایت قوه مجریه کشور را در دست می‌گیرد، باید ضمن توجه جدی به این مساله و مطالبه مردم در این زمینه، همکارانی را برای کسی رای اعتماد به مجلس معرفی کند که ضمن دارا بودن این شرط ضروری، دارای سابقه منفی در اذهان مردم نیز نباشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها