کد خبر: ۱۵۴۱۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
آیت‌الله‌شیخ عیسی‌قاسم روحانی بارز بحرینی بر لزوم انجام اصلاحات تاکید کرد و آن را به نفع همگان دانست.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز بحرین گفت: اصلاحات به خیر و صلاح همگان است و فساد کردن به زیان همگان و ویران کننده اقشار جامعه و کشورها است.

وی به بهار عربی و کشمکش های موجود در این کشورها اشاره کرد و گفت: تنها آشتی مبتنی بر رضایت می تواند راه برون رفت از هر یک از کشمکش های دشوار و هزینه بر باشد.

شیخ عیسی قاسم افزود: از زمانی که بهار عربی توانست پیروزی هایی را بر رژیم های سیاسی کسب کند، عرصه جهان عرب آرام نگرفته است و همچنان درحال کشمکش و درگیری با اراده خارجی و دخالت های آشکار آن است و همچنان روحیه قبضه و تکروی در قدرت و کنترل کامل بر همه طرف ها شاخصه حاکم و نیروی محرکه درگیری است و همچنان خون ها ریخته و جراحت عمیق می شود و ثروت ها به هدر و خصومت ها گسترده می گردد و کشور در زمینه های مختلف زیان می بیند.

به گفته شیخ عیسی قاسم، با وجود حاکمیت روحیه قبضه و تکروی در قدرت در نزد همه طرف ها و خودداری نکردن از بکار گیری قدرت برای تسلیم کردن طرف مقابل و نبود قدرت کافی یکسره کردن امور در نزد هر یک از آنها، هیچ راهکاری به جز آشتی مبتنی بر رضایت برای برون رفت از درگیری دشوار و هزینه بر موجود وجود ندارد زیرا بدون آن نتایج برای همگان فاجعه آمیز خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها