کد خبر: ۱۵۴۴۲۲
زمان انتشار: ۰۴:۵۱     ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
پس از برگزاری مراسم تنفیذ رئيس‌جمهور منتخب در روز گذشته، تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی اندیشیده شده است و این مراسم قرار است ساعت 16 امروز در صحن علنی مجلس برگزار شود.

در همین رابطه، معاون اجرایی رئيس مجلس در تشریح جزئیات مراسم تحلیف رئيس‌جمهور منتخب اظهار داشت: مراسم تحلیف امروز 13 مرداد در مجلس شورای اسلامی و در جمع امنای ملت ایران و با ادای سوگند طبق اصل 121 آغاز می‌شود، مراسم تحلیف این دوره با هماهنگی دفتر رئيس‌جمهور منتخب و مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و گفتنی است که تاکنون کار به خوبی پیشرفت کرده است.
معاون اجرایی رئيس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در تاریخ انقلاب چنین مراسم تحلیفی بی‌سابقه است چرا که با حضور بیش از 60 کشور از 5 قاره انجام می‌شود.

افراشته درباره ساعت آغاز مراسم تحلیف، یادآور شد: این مراسم قرار است امروز 13 مرداد از ساعت 16 در مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شود.

وی تأکید کرد: این جلسه مثل سایر جلسات مجلس یک جلسه رسمی است که با دستور رئيس جلسه آغاز و دستور کار آن از سوی منشی قرائت خواهد شد، بعد از آن قرآن و ترجمه آیات تلاوت می‌شود.

معاون اجرایی رئیس مجلس ادامه داد: سخنرانی علی لاریجانی در مراسم تحلیف انجام خواهد شد و سپس مترجمان ما به زبان‌های مختلف این سخنرانی را ترجمه می‌کنند، همچنین لازم به ذکر است که این مراسم از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی پخش خواهد شد.

افراشته بیان کرد: بعد از سخنرانی علی لاریجانی، رئيس قوه قضائيه به ایراد سخنانی خواهند پرداخت و بعد از حضور حسن روحانی در جایگاه و ادای سوگند، وی نیز سخنرانی خواهد کرد که بعد از آن مراسم رسمی به پایان می‌رسد.

معاون اجرایی رئیس مجلس به برنامه‌های بعد از مراسم تحلیف اشاره کرد و یادآور شد: بعد از اتمام مراسم رسمی، مصاحبه مشترکی از رؤسای قوا خواهیم داشت و عکس یادگاری نیز از شخصیت‌های عالی رتبه کشورها انجام می‌گیرد. و تمبر یادبود نیز ثبت و به امضا می‌رسد و سپس در تالار مجلس، دفتر یادبود مراسم با حضور رؤسای جمهور، نخست وزیران و معاونان رئیس‌جمهور کشورها به امضا رسیده و مستندسازی خواهد شد.

خاتمی در لیست میهمانان روحانی نیست
عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئيسه مجلس اعلام کرد: در مراسم تحلیف دو نوع میهمان حضور دارد؛ تعدادی از میهمانان در صحن مجلس و طبقه همکف حضور دارند و تعدادی دیگر از مهمانان نیز در بالکن طبقه بالا هستند. ما در بالکن بیشتر از 700 نفر ظرفیت پذیرش نداریم و در صحن مجلس نیز خیلی پایین‌تر از این ظرفیت را داریم.

وی تصریح کرد: محدودیتی برای آقای روحانی در دعوت از میهمانان ایجاد نشده، چراکه در طبقه بالا نیز بیش از 300 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی حضور خواهند داشت‌ که جایگاه آنها تعریف شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: تا به حال شخص خاصی نبوده که آقای روحانی بخواهند و ما دعوت نکرده باشیم. البته در صحن مجلس جایگاه کمتر از وزیر و نمایندگان مجلس را نمی‌پذیریم و سطح حضور در صحن را وزیر گذاشته‌ایم.

وی همچنین گفت:‌ در لیست ارسالی آقای روحانی به مجلس نامی از محمد خاتمی نبود و هیچ کس در لیست خود اسم وی را به ما نداده بود.

سخنگوی هیئت رئيسه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس برابر پروتکل از میهمانان دعوت می‌کند و مشخص است؛ رئيس‌جمهور می‌تواند تعدادی از افراد را برای حضور در مراسم تحلیف به مجلس معرفی کند، البته خیلی‌ها در مراسم تحلیف نیستند، چراکه ظرفیت زیادی وجود نداشت و نمی‌توان انتظار داشت که همه بیایند.

مصری گفت: در مراسم تحلیف نمایندگان در صندلی‌های خودشان استقرار دارند و رؤسای جمهور و مجالس کشورها نیز در جایگاه ویژه مستقر خواهند شد. همچنین راهرویی را برای استقرار استانداران سراسر کشور پیش‌بینی کرده‌ایم. شخصیت‌های کشوری از سه قوه نیز در صحن مجلس حضور دارند و دیگر میهمانان نیز به طبقه دوم هدایت می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها