کد خبر: ۱۵۵۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۹ تير ۱۳۹۰
پس از قطع همکاری حوزه علمیه قم با ملکیان:
چندی پیش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اقدامی با مصطفی ملکیان که به عنوان یکی از تئوریسین‌های تفکر سکولار سال ها قصد تغییرات ایدئولوژیک در قشری از طلاب حوزه های علمیه داشت قطع همکاری نمود. وی که آخرین جایگاه خود را در بدنه حوزه علمیه از دست داده بود در موسسه ای با نام پرسش به سرپرستی سید جواد طباطبائی که در راستای گسترش مبانی فکری غرب و به طور واضح تر علوم انسانی غربی تلاش می کند، مشغول به فعالیت شده است.
به گزارش پایگاه 598، چندی پیش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اقدامی با مصطفی ملکیان که به عنوان یکی از تئوریسین‌های تفکر سکولار سال ها قصد تغییرات ایدئولوژیک در قشری از طلاب حوزه های علمیه داشت قطع همکاری نمود.

وی که آخرین جایگاه خود را در بدنه حوزه علمیه از دست داده بود در موسسه ای با نام پرسش به سرپرستی سید جواد طباطبائی مشغول به فعالیت شده است.

مصطفی ملیکیان در این موسسه به عنوان مدرس در راستای مبانی فکری خود به تدریس مشغول بوده و در مباحثی چون روانشناسی اخلاق و جامعه شناسی فعالیت می نماید.

اساتید این موسسه که غالباً از اساتید اخراجی و ممنوع التدريسی دانشگاه ها و روشنفکران چپ نو می باشند، از فعالان و حامیان جریان فتنه ۸۸ بودند که برخی از آنان در همین راستا بازداشت گردیدند. نویسندگی و همکاری گسترده ی برخی دیگر از اعضای این موسسه در دههٔ هفتاد با نشریاتی نظیر راه نو، کیان، نشاط، شرق و آدینه نیز در کارنامه این افراد می باشد.

همچنین این موسسه اقدام به جذب و آموزش دانش آموختگانی در دوره هایی با عناوین " مسیحیت ابتدایی و پل قدیس" ، " نسبت آزادی و برابری حقوق با انقلاب (کانت، هگل، مارکس)" ، " نظریه حقیقت در نیچه" ، " سینمای کراننبرگ" ، " روانشناسی اخلاق" نموده است.

لازم به ذکر است که ترویج و گسترش مبانی علوم انسانی غربی این هم با این شدت در زمانی که نهادهای آموزشی کشور به دنبال تغییر آن و روی آوردن به سمت علوم انسانی اسلامی می باشند قابل تامل می باشد.

---------------------
محمد حسین رضایی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
کسی که با ملکیان قطع ارتباط می کنه ضرر می کنه.
اگر او اهل نفاق هم هست-که به نظر من نیست- اهل علم است. . شامل این حدیث می شود که خذالحمه ولومن اهل النفاق !

به علاوه به نظر شما ملکیان چه جوری باید نون بخوره؟
همینطور بقیه اون استادهای اخراجی؟

اون استادها می تونستند منافقانه در دانشکاه ها بمونند و عقایدشون را ابراز نکنند، مثلا خیلی ها. اما ابراز کردند و از دانشگاه اخراج شدند.
خوب!
حالا دارن برا خودشون کار می کنند؟

شما در کل استادان حوزه ایران. استادی را سراغ دارین که برای کلاس درس اش 130 دانشجوی دکترا حاضر باشن جلسه ای 10000 تومان بدهند؟

تازه من مطمئنم ملکیان این پولارا هم خرج امور خیر می کنه.
چون او با فلسفه اش زندگی می کند. صادقانه .
پاسخ
داود پوراکبریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۱
۲
۲
شرم آور است که در حکومت با نام جمهوریت و اسلام و زعامت و ولایت فقیه صداهای خق و حق طلبی و چراغهای هدایت خفه و خاموش و در مقابل تیغها همه در دستان زنگی های مست غافل از خدا بیخبر ، نفت کشور به یغما و امور کشور به بلها و خائنان سپرده میشود
اتقوالله
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها