کد خبر: ۱۵۵۷۴۰
زمان انتشار: ۱۶:۴۸     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
به‌رغم اينكه تمديد ماموريت محمد رويانيان موقعيت متزلزل مديرعامل پرسپوليس را قدري مساعد كرده است، اما با اين حال شنيده مي‌‌شود كه خطر تغييرات در راس هرم مديريتي پرسپوليس كماكان وجود دارد.

پس‌لرزه‌هاي روي كار آمدن وزير جديد

به گزارش 598 به نقل از 90: به‌رغم اينكه تمديد ماموريت محمد رويانيان موقعيت متزلزل مديرعامل پرسپوليس را قدري مساعد كرده است، اما با اين حال شنيده مي‌‌شود كه خطر تغييرات در راس هرم مديريتي پرسپوليس كماكان وجود دارد. روي كار آمدن دولت جديد كه قطعا رويه‌اي متفاوت در چيدمان مديران كشوري خواهد داشت دليل اصلي اين امر عنوان شده است. رويانيان كه همواره پس از مطرح شدن بركناري‌اش از پرسپوليس جنگي تن به تن را با آلترناتيوهايش براه انداخته، پس از عبور از سد كامبوزيا، به نظر مي‌‌رسد بايد خود را براي مبارزه با مديري به مراتب شناخته شد‌ه‌تر حداقل در فوتبال آماده كند.

دوئل دوستانه
90: رويانيان نشان داده كه ميانه‌اي با كلمه «عزل» ندارد و مهم‌تر اينكه به هيچ عنوان حاضر نيست نامش از مقابل نام پرسپوليس خط بخورد. مديرعامل فعلي پرسپوليس كه حتي حاضر است به عنوان يكي از اعضاي هيات‌مديره باشگاه در امور اقتصادي شراكت داشته‌ باشد، اما مجبور به ترك پرسپوليس نشود، شايد بزودي به اين خواسته خود برسد. پس از آن‌كه چند ماه قبل صحبت از بازگشت امير عابديني به پرسپوليس به عنوان جانشين محمد رويانيان شد مديرعامل وقت داماش كه بي‌‌شك يكي از تئوريسين‌هاي قهار مديريتي در فوتبال ايران به شمار مي‌‌رود. با موضعي بي‌‌طرفانه و نو به استقبال اين خبر رفت. سياستي كه باعث شد تا برخلاف هميشه محمد رويانيان جبهه‌اي عليه مديرعاملي عابديني در پرسپوليس نگيرد و حتي عنوان كند كه حاضر است تنها در امور اقتصادي به عابديني و تيمش كمك كند. واكنشي نرم و متواضعانه از رويانيان كه ساير گزينه‌هاي جانشيني‌اش از اين موهبت بي‌‌بهره ماندند. حالا پس از گذشت حدود يك ماه و اندي دوباره رويانيان و عابديني به هم رسيدند، اما اين بار ماجرا جدي‌تر به نظر مي‌‌رسد.

جلسه‌اي كه قرباني گرفت
90: بركناري شبانه فداحسين مالكي، رئيس هيات‌مديره پرسپوليس از سوي محمد عباسي، از جمله غيرمنتظره‌ترين اقداماتي بود كه وزير ورزش درخصوص آن تصميم‌گيري كرده بود. اتفاقي كه حتي خود مالكي نيز تا مدتها صحبتي در مورد آن نكرد و دلايل اين امر نيز بر بسياري پوشيده ماند. اما در همان برهه زماني عده‌اي از جلسه مالكي با سلطاني‌فر گزينه دولت جديد براي وزارت ورزش خبر دادند. جلسه‌اي در غياب عباسي كه در نهايت رابطه وزير ورزش و رئيس هيات‌مديره پرسپوليس را كدر كرد تا مالكي شبانه از سمتش بركنار شود. اما يكي از مباحث مطرح شده در آن جلسه مخالفت حاضران با بركناري رويانيان در آن مقطع زماني بود. تصميمي مغاير با نظر عباسي كه حتي كامبوزيا را نيز براي جانشيني رويانيان انتخاب كرده بود. پروسه‌اي كه در نهايت به عقب‌نشيني عباسي و ابقاء محمد رويانيان كه رنگ و بوي «موقت» دارد به پايان رسيد.

عمليات غيرممكن
90: امير عابديني مدير باهوشي است و حرف كشيدن از زير زبان او سخت. عابديني كه به هيچ‌عنوان نمي‌‌خواهد رودرروي محمد رويانيان قرار بگيرد، هر گونه مذاكره درخصوص جلوس روي صندلي مديرعاملي پرسپوليس را تكذيب مي‌‌كند. البته همه كاره باشگاه داماش در كنار تكذيب اين خبر معتقد است كه هيچ چيز در فوتبال ما غيرممكن نيست و بايد ديد دولت جديد و البته وزير ورزش جديد تصميمي درخصوص پرسپوليس و استقلال خواهد گرفت.
عابديني كه به نوعي مديرعاملي سرخپوشان را با دست پس مي‌زند با پا پيش مي‌ كشد، گزينه اصلي و جدي جانشنيي رويانيان در پرسپوليس است.

ZOOM
90: رونمايي از نامزدهاي كابينه دولت جديد به خصوص وزارت ورزش باعث شده تا شايعات در خصوص زيرمجموعه‌هاي اين وزارت به بالاترين حد خود برسد. يكي از سوژه‌هاي داغ از نوع فوتبال هم به مديريت احتمالي كاظم اوليايي در باشگاه استقلال برمي‌گردد كه از قضا يكي از دوستان صميمي سلطاني‌فر گزينه اصلي وزارت ورزش است، گفته مي‌‌شود در صورت حل و فصل مشكل بازنشستگي اوليايي شايد او جانشين علي فتح‌اله‌زاده در استقلال شود.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها