کد خبر: ۱۵۵۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۹ تير ۱۳۹۰
«خبرگزاري دانشجو»، ويترين‌هاي صنف پوشاك بازار تهران كه بخش قابل توجهي از بازار بزرگ پايتخت را به خود اختصاص داده است علاوه بر ارائه مد روز به تهراني‌ها، براي شهرستان‌ها نيز به صورت عمده لباس‌هاي سفارشي مد روز را پست مي‌كند.

 

لباس هايي كه در ويترين‌هاي بازار بزرگ تهران جاي گرفته‌اند و حدود 90 درصد آن وارداتي و عمدتا از كشور چين هستند، در عرض چند روز گلچين مطرح‌ترين مدهاي بازار دنيا را مطرح مي‌كنند.

 

لباس‌فروشي‌ها به جاي لباس‌هاي اسلامي – ايراني، جديدترين مد لباس دنياي برهنگي را با چراغاني ويترين‌‌ها عرضه مي‌كنند؛ لباس‌هاي اسلامي كه ديگر بايد در عتيقه‌فروشي‌ها نمونه‌هاي آنها را جستجو كرد.


اين در حالي است كه مسئولان از كاهش 70 درصدی قیمت چادر مشکی و آمدن نخستین ژورنال اسلامی به بازار خبر مي‌دهند؛ خبرهايي كه گاهي پخش، و ساليان سال به فراموشي سپرده مي‌‌شوند و تا پرسش‌هاي خبرنگاري ديگر و فرارسيدن روز عفاف و حجاب، شايد در بايگاني‌ها خاك بخورد.

 

مجبوريم كه به حرف‌هاي افشار، معاون وزير كشور اميدوار شويم كه عنوان كرده است: ژورنال پوشش اسلامی تا نیمه اول مهر ماه سال جاری به بازار نشریات مد و لباس عرضه می شود و حتی برای مشاغل هم در حال تولید ژورنال هستیم که شامل ژورنال لباس های کارگری، بیمارستانی، خدماتی، هواپیمایی و غيره می شود و همچنين سه كارخانه جديد توليد چادر مشكي به راه مي‌افتد.

 

از خبرها پيداست، در حال حاضر 90 درصد چادرهايي كه براي پوشش بانوان استفاده مي‌شود، از خارج تامين مي‌گردد و هم اکنون قیمت یک چادر مشکی در بازار حدود چهار برابر قیمت اصلی آن است؛ معلوم است كه حتي تاروپود حجاب برترمان بايد در كارخانه‌هاي شرق آسيا شكل بگيرد و در اين زمينه نيز دست نياز به سوي خارجي‌ها دراز كنيم.

 

اين در حالي است كه معاون اجتماعي و فرهنگي وزير كشور از نظارت بر بازار پوشاك خبر داده و عنوان كرده كه طی جلساتی که با شورای اصناف داشتیم، قرار شد نظارت ویژه‌ای بر عرضه لباس‌ها و پوشاک اصناف صورت گيرد.

 

اما تا زماني كه اكثريت قابل توجهي از پوشاك ويترين‌ها را مدهاي رايج غرب تشكيل مي‌دهد و تا موقعي كه مشتريان پروپاقرصي از داخل كشور مترصد عرضه مد جديد غربي به بازار هستند، مدها بر تارك بازار خواهد درخشيد و پوشاك بانوان نيز از همين مدها انتخاب خواهد شد.

 

هرگز به منشي رئيس اتحاديه صنف پوشاك اعتماد نمي‌كنم كه دو روز مرا پشت خط نگه داشت و از جلسات گوناگون رئيس اتحاديه دم زد؛ رئيسي كه بايد هواي صنف خودش و واردكنندگان قدر قدرت لباس‌هاي خارجي را بيشتر داشته باشد.

 

بازار پوشاك را واردكنندگان و قاچاقچيان لباس‌هاي خارجي رقم مي‌زنند كه با چاشني مد روز و ارزاني‌‌اش به مدد توليد انبوه كارخانه‌هاي چيني، بر تار و پود بازار چنگ انداخته‌اند و تا خشك شدن همه درختان چيت‌سازي دست بردار نخواهند بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها