کد خبر: ۱۵۶۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۱۹ تير ۱۳۹۰
نماينده جامعه مدرسين حوزه علميه قم در كميته 7 نفره اصولگرايان، مواضع اصلي جامعه مدرسين حوزه علميه درباره انتخابات مجلس نهم را تشريح كرد.

آيت‌الله عباس كعبي، معاون جامعه و نظام جامعه مدرسين حوزه علميه قم و نماينده اين تشكل روحاني در كميته 7 نفره اتحاد اصولگرايان در گفت‌و‌گو با فارس به بيان نكاتي درباره مواضع و عملكرد جامعه مدرسين حوزه علميه پرداخت كه به شرح ذيل است:

1- مجموعه اصولگرايان بايد براي انتخابات مجلس نهم به يك ليست واحد برسند و در برابر صداي تفرقه‌ هوشيار باشند و نسبت به آن واكنش به موقع و جدي نشان دهند.

2- جامعه مدرسين حوزه علميه قم منادي وحدت اصولگرايان بر اساس منشور اصولگرايي تدوين شده توسط جامعتين است.

3- جامعه مدرسين در خصوص ورود به بحث اجرايي و مصداقي افراد در انتخابات در سطح كشور هنوز به صورت قطعي به تصميمي نرسيده است.

4- جامعه مدرسين نسبت به اين مسئله كه از طيف اصولگرايي، چه شخص و افرادي وارد مجلس نهم شوند حساسيتي ندارد، بلكه تبعيت محض از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و حفظ اتحاد اصولگرايان در درجه اول اهميت قرار دارد و لاغير.

5- عنوان "جامعتين " بعد از تدوين منشور اصولگرايي پايان يافته است، بنابراين هر كدام از جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران، بر اساس ضوابط و تصميمات داخلي خود عمل مي‌كنند.

6- با تشكيل كميته‌ هفت نفره در خصوص وحدت اصولگرايان، فصل نوين فعاليت‌ انتخاباتي اصولگرايي در كشور آغاز شده است.

7- ترويج و رعايت دقيق ضوابط شرع مقدس اسلامي، تقواي سياسي و اخلاق انتخاباتي بر پايه آموزه‌هاي اسلامي مورد تاكيد جامعه مدرسين حوزه علميه قم است. بنابراين از همه فعالان سياسي، گروه‌ها و احزاب به جد خواهانيم كه اين موازين شرعي و عقلي را در عمل رعايت كنند.

آيت‌الله كعبي در خاتمه اظهار اميدواري كرد كه با حضور مردم در انتخابات شاهد مشاركت حداكثري ملت وفادار به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران و ناكامي دشمنان و فتنه‌گران باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها