کد خبر: ۱۵۶۴۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: قرار بود دبیرخانه وزارتخانه هفته گذشته افزایش ۲۵ هزار تومانی حق مسکن و خواروبار را به ادارات تابعه ابلاغ کند اما تاکنون صورت نگرفته که براساس پیگیری‌ها طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.
 غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه اجرای مصوبه افزایش 25 هزار تومانی حق مسکن و خواروبار کارگران از اول مرداد اجرایی است، اظهار داشت: طبق قانون افزایش حق مسکن مشمولان قانون کار باید به تأیید هیئت وزیران  می‌رسید تا جنبه اجرایی پیدا می‌کرد که آخرین مصوبه دولت دهم سهم کارگران شد و در آخرین جلسه هیئت وزیران دولت دهم که نهم مردادماه برگزار شد این موضوع مطرح شد و به تصویب نهایی هیئت دولت رسید.

وی ادامه داد:  با وجود مخالفت کارفرمایان با هرگونه افزایش دوباره در بسته دستمزد امسال کارگران و مشمولان قانون کار مقامات دولتی و کارگری عضو شورای عالی کار موافقت خود را با افزایش مبلغ حق مسکن و بن نقدی ماهیانه به‌صورت رسمی اعلام کردند و در هفته گذشته نیز نشست فوق العاده‌ای برای تصویب ارقام جدید برگزار شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تأکید کرد: هنوز ابلاغ رسمی به ما نرسیده اما مطابق با پیگیری‌هایی که با دبیرخانه داشتیم این مصوبه در هفته جاری به ادارات کل تعاون، کار و رفاه استان‌ها و ادارات تعاون، کار و رفاه شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد که از سوی این ادارات این مصوبه به کارفرمایان نیز ابلاغ می‌شود.

عباسی اضافه کرد: اینکه تاکنون مصوبه به ادارات ابلاغ نشده است به این معنی نیست که اجرای افزایش 25 هزار تومانی حق مسکن و بن خواروبار جنبه اجرایی ندارد بلکه این موضوع مصوبه دولت است و باید از اول مرداد ماه در دریافتی کارگران لحاظ شود.

 به‌گفته  عباسی مطابق با قانون میزان حق مسکن و بن‌ خواروبار کارگران از اول مرداد ماه باید از  10 هزار تومان به 20 هزار تومان و حق خواروبار از 35 هزار به 50 هزار تومان افزایش یابد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: قرار بود دبیرخانه وزارتخانه در هفته گذشته افزایش 25 هزار تومانی حق مسکن و خواروبار را به ادارات تابعه ابلاغ کند اما تاکنون صورت نگرفته و براساس پیگیری‌ها طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها