کد خبر: ۱۵۶۵۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
پل معلق طواف خانه خدا به طور رسمی گشایش یافت تا افراد مسن و کم توان از آن استفاده کنند منتها این پل حریم کعبه در فاصله مسجد الحرام تا خانه خدا را اشغال و تنگ تر کرده است با این وجود کعبه از طبقات بالای مسجد الحرام نیز به سختی قابل مشاهده است.
به گزارش 598 به نقل از مهر، ساخت و سازها در عربستان به واسطه حضور حجاج در این کشور و نقدینگی حاصل از آن به سرعت باد انجام می شود. انقدر که کافی است تصمیمی گرفته شود تا در مدت فقط چند ماه، ابراج البیت که بلندترین برج های عربستان است در چند متری کعبه ساخته شود.


اما پس از ساخت برج ساعت اکنون حلقه ای مدور در صحن مسجد مقدس در مکه در دست ساخت است که باعث می شود مسلمانان ناتوان در محدوده مشخص شده طواف خود را انجام دهند.

قطر این حلقه ۹۴ متر، عرض آن ۱۲ متر و مساحت کل آن که زائران می توانند از این محوطه ایجاد شده استفاده کنند ۳۰۰۰ متر مربع است، و وزن کل این بنا دو تن تخمین زده شده است و هدف از انجام این پروژه جلوگیری از ازدحام جمعیت و حوادث مرتبط با آن در طول فصول حج بیان شده است.


با وجود اینکه پیش از اجرای طرح، از طریق تلویزیون های صحن مسجد به زائران انجام چنین طرحی اعلام شده بود اما هیچیک از مسلمانان کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع اعتراض نکردند. با این حال قرار است دومین مرحله ساخت این پل نیز در پایان مراسم عمره امسال یعنی ۱۵ شوال آغاز شود.



اکنون تصاویر دریافتی از مکه، وضعیت نامناسبی که سعودی ها در این مکان مقدس ایجاد کرده اند را نشان می دهد. با این حال در بیشتر مواقع به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان، صدا و سیمای ایران از تصاویر آرشیوی برای نشان داند جلوه باشکوه کعبه استفاده می کند.

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان در استفتایی دیدگاه خود را درباره طواف در طبقه فوقانی کعبه اعلام فرموده و گفتند: طواف در طبقه فوقانی صحیح نیست و افراد نا توان باید نائب بگیرند.


عربستان با ساخت برج های بلند قامت، برج ساعت، هتلهای بلند مرتبه و ساخت و سازهای بی رویه در حریم خانه خدا، حلقه معنوی حضور زائران در این مکان را تنگ تر کرده بود.

همچنین بخشی از میراث تاریخی دوران اسلام شهر مکه و مدینه مانند محل زندگی حضرت پیامبر(ص) و ... توسط سرمایه گذاران عرب تخریب و به جای آن مراکز تجاری یا اقامتی ساخته شده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sadat
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
خدا دشمنان اسلام را نابود کند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها