کد خبر: ۱۵۶۵۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دیشب پنج شام سیاسی بین نمایندگان و وزرا برپا بود که بنده در هیچ یک از این شام‌ها حاضر نشدم چرا که این شام‌های سیاسی را شایسته و پسندیده یک نماینده ندانستم.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجمع نمایندگان شمال غرب کشور نشست صمیمانه‌ای را با وزرای پیشنهادی دکتر روحانی با هدف توسعه استان‌های شمال غرب برگزار کردند به طوری که اکثر نمایندگان استان‌های شمال غرب در این جلسه حاضر بودند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه پرثمر که برای اولین بار 16 وزیر آینده دور هم جمع شده بودند مسائل، مشکلات و نارسایی‌های استان‌های شمال غرب کشور مطرح شد و ما رایزنی‌های خود را در خصوص خواسته‌ها و مطالبات مردم به ویژه مناطق محروم اعلام کرده و به گوش وزرا رساندیم.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور از قول مساعد 16 وزیر پیشنهادی دکتر روحانی برای همکاری بیشتر با هدف حل مشکلات و نارسایی‌ها خبر داد و یادآور شد: به هیچ‌وجه در این جلسه محوریت و موضوعیت مشکلات فردی و یا حزبی و جناحی نبود بلکه سعی کردیم با درک شرایط و موقعیت توسعه‌ای شمال غرب در این زمینه قول مساعدی را از وزرای آینده بگیریم تا بیشتر به این منطقه از کشور رسیدگی کنند.

حقیقت‌‍‌پور با بیان اینکه در این جلسه مباحث مختلف و موضوعات متنوعی را مطرح کردیم تا وزرا در جریان کاستی‌ها و روند امور قرار گیرند، گفت:‌ جلسه، یک جلسه پر سود و ثمر برای مردم مناطق شمال غرب کشور به ویژه‌ استان‌های آذری زبان بود که سعی کردیم از وزرای مربوط قول بگیریم تا با حفظ منافع ملی در جهت توسعه همه جانبه استان‌های شمال غرب کشور از همین روزهای اول فعالیت خود آستین بالا بزنند.

 ظریف و رحمانی فضلی بالاترین رای را می‌آورند

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رای اعتماد امروز مجلس به وزرای پیشنهادی دکتر روحانی عنوان کرد: ما در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از دو جنبه بحث تخصصی و حرفه‌ای و صلاحیت سیاسی وزرا را مورد ارزیابی قرار دادیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اعلام اینکه سه تا پنج وزیر پیشنهادی دکتر روحانی با عدم اعتماد نمایندگان مجلس روبرو خواهند شد، به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ما در بحث صلاحیت سیاسی برخی از وزرا را دخیل در فتنه 88 و برخی ماجراجویی‌های قبل از آن می‌دانیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم به چنین وزرایی رای ندهیم.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سئوال که کدام یک از وزرا بیشترین رای را می‌آورد، تصریح کرد: بنده معتقدیم دهقان، ظریف و رحمانی فضلی با بیشترین اقبال و رای نمایندگان روبرو شود.

وی در خصوص ارتباط و تعامل با وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز ادامه داد: ما با ظریف در کمیسیون‌های مربوطه مباحث جدی را مطرح کردیم و خواستار تحرک بیشتر وزارت امور خارجه در مسائل منطقه‌ای، موضع‌گیری صریح در قبال حق مالکیت ایران در جزایر سه‌گانه، تعاملات بیشتر با کشورهای اسلامی، خارج شدن از موضع انفعال در برخی از حوزه‌های ضروری و جدی را خواستار شدیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص شام‌های سیاسی برگزار شده دیشب نیز گفت: شما تنها از یک شام سیاسی سخن می‌گویید در حالی که دیشب پنج شام سیاسی بین نمایندگان و وزرا برپا بود که بنده در هیچ یک از این شام‌ها حاضر نشدم چرا که این شام‌های سیاسی را شایسته و پسندیده یک نماینده ندانستم.

تغییر استاندار طبیعی است

حقیقت‌پور در واکنش به اظهارنظرهای اخیر در خصوص تغییر استاندار اردبیل و رایزنی نمایندگان در این زمینه تاکید کرد: این حق طبیعی دولت‌ها و وزیر کشور رای اعتماد گرفته از مجلس است که بخواهد استانداران را تغییر دهد.

وی یادآور شد: همانگونه که احمدی‌نژاد بعد از تصدی مسئولیت همه استانداران را تغییر داد طبیعی است که در دولت اعتدال‌گرای روحانی مشابه چنین اتفاقی بیافتد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با طبیعی خواندن تغییر استاندار اردبیل و گزینه‌های مطرح شده نیز افزود: گزینه‌هایی نیز مطرح کردیم که امیدواریم بعد از رای اعتماد مجلس به رحمانی فضلی بتوانیم در تعامل با وی اهداف و برنامه‌هایمان را در این زمینه پیگیری کنیم.

حقیقت‌پور در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص شایعه مطرح شده مبنی بر حضور دوباره وی در سمت استانداری اردبیل ابراز داشت: زیاد به این شایعات توجه نکنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها