کد خبر: ۱۵۶۸۰۰
زمان انتشار: ۲۱:۵۶     ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
جلسه پرحاشیه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم فردا نیز ادامه پیدا می کند.  از نکات جالب توجه جلسه امروز روشن شدن برخی خط و مرزهای سیاسی  و تقابل دو رویکرد "دفاع همه جانبه" و "انتقاد از نقاط ضعف" دولت روحانی بود.

به گزارش رجانیوز، فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون نزدیک به رئیس مجلس که با ریاست کاظم جلالی امروز نقش ویژه ای در دفاع از کلیات کابینه حسن روحانی داشت، با حمله به منتقدان کابینه، برچسب زنی و حتی افشای مسائل شخصی و خانوادگی نمایندگان، تلاش کرد، شرایط را برای کسب رای کابینه روحانی در مجلس فراهم کند و این در حالی بود که جلسه امروز مجلس به صورت مستقیم از شبکه خبر برای کل دنیا مخابره شده و مخاطبان داخلی زیادی داشت.

این درحالی است که نمایندگان انقلابی مجلس، در نطق‎هایی منطقی و حساب شده، به بیان مخالفت خود با برخی موارد قابل خدشه در کابینه پرداخته بودند و آنچه انتظار بود، پاسخ منطقی و مستدل به این ایرادات منطقی بود. اما نقطه تاسف برانگیز این تقابل، رفتار غیر اخلاقی و توسل به افشای مسائل شخصی و خانوادگی نمایندگان از سوی کاظم جلالی بجای پاسخ به این انتقادات بود، نقطه ای که با حمله او به حمید رسایی نماینده مردم تهران، بار دیگر خاطره یکشنبه سیاه مجلس و افشای مسائل خصوصی و تکرار پروژه «بگم، بگم» را تداعی کرد.

حمید رسایی در نوبت عضر جلسه امروز در مخالفت با کلیات کابینه دولت روحانی پشت تریبون مجلس قرار گرفت و از موضع گیری در برابر فتنه 88 به عنوان یکی از معیارهای اصلی انتخاب وزرا یاد کرد.

متن کامل نطق حمید رسایی در ادامه می آید: 


امروز در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برگ های زرین، قابل دفاع و افتخار آفرین ثبت خواهد شد. چرا که کابینه یازدهم به ریاست جناب آقای روحانی در حالی در مجلس شورای اسلامی با آرامش برای اخذ رای اعتماد نشسته است که خیابان ها و بانك هاي تهران توسط کاندیداها و هوادارانی که رای اکثریت را به دست نیاورده اند، به آتش کشیده نشده، هیچ مسجدی در آتش نمي سوزد، چادر از سر هیچ زنی کشیده نشده، هیچ یک از نیروهای بسیجی و انتظامی در دفاع از فرد پیروز کتک نخوردند و به شهادت نرسيده اند.


در خطبه های هیچ نماز جمعه ای نظام اسلامی زیر سئوال نرفته و حاضران در نماز جمعه به جاي نماز، كف و سوت نزدند، روز قدس امسال باز هم اسرائيل سيلي خورد و كسي شعار انحرافي نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران سر نداد، هيچ كس شعار مرگ بر اصول مهم قانون اساسي را سر نداد و کسی در حالی که زیر پل کالج در حال ساندویچ خوردن از آنها حمایت نکرد و هیچ کس از رهبر صبور و دلسوخته انقلابمان باج نخواسته تا ایشان بگوید خمینی به کسی باج نداد، من هم به كسي باج نمي دهم.


برخی برای دولت لب مرزی یقه پاره می کنند

آقای روحانی و هیئت همراه ! ما به شما این پیروزی را تبریک می گوییم و هر يك از شما که رای خانه ملت را کسب کنید بر اساس اصول و قانون، به شما کمک خواهیم کرد تا در برابر دشمنان بایستید و مشکلات روزمره و بنیادی مردم را حل کنید هر چند این برتری تان در انتخابات با حداقل ۷ دهم بیش از ۵۰ درصد بود. برخي امروز در حالي براي دولت لب مرزي شما يقه پاره مي كنند كه تا ديروز در تريبون هاي خود كمك به دولتي با 65% آراي مردم را وكيل الدولگي مي دانستند. البته براي ما 65% يا 50 و 7 دهم درصد فرقي ندارد، اگر طبق اصول و در مسير رهبري حركت كنيد و اسير بازي هاي سياسي نباشيد، بدون درخواستي به شما كمك مي كنيم.

حجت الاسلام رسایی ، کاظم جلالی در جلسه مجلس شورای اسلامی

صحبت به عنوان مخالف كليات به معناي مخالفت با همه وزرای پیشنهادی نیست. بنده از آقاي روحانی تشکر می کنم که در برابر برخی فشارهای غیر منطقی ایستادند واز برخی عناصر افراطی و بدنام سياسي که عملکردشان در سال های اخیر مورد تشویق دشمنان بوده، استفاده نکردند. از كليت جهت گيري شما در برابر دشمنان خارجي نيز تشكر مي كنم هر چند بدانيد و از ياد نبريد كه آنها به شما چشم طمع دارند. يادآور مي شوم كه برخی از وزرای پیشنهادی از نظر سلقه سیاسی با مثل بنده همسو نیستند ولی انصافا نیروهایی متخصص و متعهدي هستندکه حتما به آنها راي مي دهم.

فتنه 88 نباید فراموش شود


رهبر معظم انقلاب بر همکاری و اعطای فرصت به دولت جديد تاکید کردند اما در عین حال نمایندگان را موظف به بررسی سوابق کابینه و انتخاب وزرای صالح نمودند و در ديدار با دانشجويان در همين چند روز قبل، يادآور شدند كه نكته اصلي در فتنه سال 88 را فراموش نكنيم و آن مطالبه گري از حاميان فتنه است تا توضیح دهند چرا کشور را تا لبه پرتگاه بردند.


در عین حال کابینه معرفی شده نکات قابل نقدی دارد که نمی توان از کنارش به سادگی گذشت
برخی از اعضای کابینه از نظر سابقه اجرایی و تحصیلی غیر متخصص و غیر مرتبط با وزارتخانه مربوطه هستند. برخی از وزرای پیشنهادی محترم سال ها در رشته های دیگر فعال بوده اند و گذر زمان و سرعت پیشرفت حوزه های مربوط به آنها باعث شده تا در حوزه معرفی شده، به روز نباشند. آقای واعظی که سابقه اجرایی و تجربی در حوزه سیاست خارجی دارد ولی تحصیلاتش در رشته ارتباطات است، در کمیسیون صنايع وقتی از ايشان در اين باره سئوال شد، با صداقت گفتند: بنده خودم را براي وزارت خارجه آماده كرده بودم ولي وقتي پيشنهاد وزارت ارتباطات شد، گفتم اگر نپذيرم مي گويند كه فلاني وزارت خارجه را مي خواهد. وزیر ورزش با سابقه فعالیت اجرایی سیاسی و تحصیلات غير مرتبط برای ورزش معرفی شده در حالی که ما امروز با سرمایه ای که در دولت دهم در ورزش كشور گذاشته شد، خبرهای خوشی از پيروزي جوانانمان می شنویم که نباید این را به عقب بازگرداند.

عدم چابکی و تحرک لازم انتقاد دیگر بر کابینه


کابینه معرفی شده متاسفانه از چابگی و تحرک لازم برای حل مشکلات مردم برخوردار نیست. علت آن سن بالای این کابینه است. میانگین سنی کابینه حدود 60  سال است که تاکنون كشور جوان ما کابینه اي به اين مسنی نداشته. قصد تخفیف ندارم ولی آيا بهتر نبود از اين دوستان در جایگاه مشاوره ای استفاده می شد و نه جايگاه پر تحرك اجرايي.
برخی از وزرای محترم تاکنون چند بار سکته قلبی داشته و مجبور به عمل جراحي شده اند. یکی از وزرای شما که در كنار مواضع سياسي و اداري و اقتصادي پر حاشیه یکی از مشکلاتش، سن بالاي اوست در يكي از برنامه هاي تلویزیوني می گوید که سن من براي به دوش كشيدن بار وزرات خانه گذشته ولي نمی دانم چرا همین برادر امروز در مجلس شوراي اسلامي نشسته تا اين بار را به دوش بگيرد! این در حالی است كه یکی از ویژگی های مثبت دولت نهم و دهم، سفرهای استانی و پرکاری آنان بود و شما با این کابینه سالمند، چنین قدرتی را نخواهيد داشت تا آن نقطه قوت را ادامه دهید.
آقای روحانی نسل سوم كشور چه گناهی کرده اند که باید از مدیرانی که بر نسل اول مدیریت ناموفق کرده اند و در دوره آنها تورم ۵۰ درصدی و آشوب های خیابانی بدون زیرساخت سیاسی در مشهد، اراك، قزوين، اسلامشهر رخ داده استفاده کنند! برای نقد برخی از وزرای شما فقط کافی است به نشریه مرحوم کیومرث صابری فومنی  یعنی گل آقا مراجعه شود. آن وقت مشخص می شود که چه آینده ای در انتظار مردم است.
آقای روحانی اين کابینه ميدان دار عمليات هاي بزرگ اجرايي نخواهد بود، بالاي سر مديران استاني براي حساب كشي از آنها نخواهد حضور يافت چون نمي تواند، كابينه شما كابينه اي در پشت كارتابل ها و گزارش هاي غير واقعي مديران استاني خواهد بود.

سابقه حضور برخی از وزرای پیشنهادی در اعتشاشات سال 88
آقاي روحاني متاسفانه برخی از وزرای پیشنهادی شما ازحاشیه های پر آسيب سیاسی برخوردارند. شعار شما اعتدال است که انشا الله آن را تعریف و از آن پاسداری می کنید تا به سرنوشت شعار اصلاحات كه به اصلاحات آمریکایی ختم شد، تبدیل نشود. ولی شما در حالي شعار اعتدال مي دهيد كه برخی از چهره های معرفی شده، سابقه ای افراطی آن هم در فتنه ای که شبه کودتا بود، دارند. برخی از چهره های معرفی شده سابقه حضور در اغتشاشات و تعطيلي كلاس هاي دانشگاه و حمایت از عناصر آشوبگري دارند که اکنون فراری اند. برخی سابقه بازداشت در فتنه دارند. برخی از آنها سایه به سایه، همراه متوهمین فتنه گر بودند و فرماندهی عملیات روانی آنها را به عهده داشتند.

در این دوره شما جناب آقای صادق را به عنوان نماينده خود در شورای نگهبان معرفي كرديد که بسیار منطقی و متین عمل کرد و جلوي برخي فتنه گري ها را گرفت ولی از آن طرف در کابینه شما کسی هست که نماینده آقای موسوی در انتخابات سال 88 در شورای نگهبان بود و عامل ایجاد توهم پیروزی در موسوی بود چرا که از بعد از ظهر روز جمعه  روز انتخابات سال ۸۸ در تماس هاي تلفني اش با موسوی، او را پيروز ميدان انتخابات  اعلام می کرد و مانند برخی از عناصر سياسي شناخته شده ديگر، به اوتبریک می گفت و جالب این است که اینها حاضر به پذیرش اشتباه خود هم نیستند.
البته برخی از وزرای پیشنهادی شما می گویند که حضور ما در کنار فتنه گران در حقیقت با هماهنگی نهادهای امنیتی بوده! از جمله یکی از چهره های شاخص در کابینه پيشنهادي این ادعا را زیاد تکرار می کند و اصرار هم دارد كه اين رابطه نبايد علني شود! جل الخالق يعني رهبرمان از يك طرف فرياد مي زد و از خواص می خواست تا سكوت نكنيد، موضع بگيريد و از طرف ديگر نهادي امنيتي ما افرادي را مي فرستادند تا رؤس فتنه را بر موضع گيري هاي غلط شان تحريك كنند.
دوستان و همكاران محترمي كه امروز مردم نظاره گر مواضع ما هستند، فتنه و کودتای سال ۸۸ یک دعوای انتخاباتي بين دو كانديدا نبود بلکه به تعبیر رهبر انقلاب، حرکتی ریشه دار برای براندازی نظام بود. همین چند روز پیش در دیدار با دانشجویان فرمودند:
"يكى از برادرها به قضاياى سال ۸۸ و اين حرف ها اشاره كردند. من خواهش مي كنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح مي كنيد، مسئله‌ اصلى و عمده را در اين قضايا مورد نظر قرار دهيد؛ آن مسئله‌ اصلى اين است كه يك جماعتى در مقابل جريان قانونى كشور، به شكل غير قانونى و به شكل غير نجيبانه ايستادگى كردند و به كشور لطمه و ضربه وارد كردند؛ اين را چرا فراموش مي كنيد؟ ... اما در اين قضايا، مسئله‌ اصلى گم نشود. خب، در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر مي كردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نمي دهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نمي كنند؟ در جلسات خصوصى مي گويند ما اعتراف مي كنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نمي كرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، مي دانيد چه اتفاقى مى‌افتاد؟ مى‌بينيد امروز در كشورهاى منطقه، آنجاهائى كه گروه‌هاى مردم مقابل هم قرار مي گيرند، چه اتفاقى دارد مى‌افتد؟ كشور را لب يك چنين پرتگاهى بردند؛ خداون نگذاشت، ملت هم بصيرت به‌خرج دادند. در قضاياى سال ۸۸، اين مسئله‌ اصلى است؛ اين را چرا فراموش مي كنيد؟ درباره‌ حادثه‌ سال ۷۸ هم ما حرف زياد داريم؛ آن هم داستان ديگرى است."

برخی با واژه سازی به دنبال به فراموشی سپردن فتنه 88 هستند
خدا را شكر كه امروز برخي از صف بندي هاي داخل مشخص شفاف تر شد و رؤساي برخي از فراكسيون ها به اصطلاح اصولگرا صحبت كردند. مردمي كه امروز مذاكرات مجلس را دنبال مي كنند مي پرسند آيا رهبري انقلاب هم كه خودشان مي فرمايند صدبار از حاميان و ساكتين فتنه پرسيده ايم، اگر قبول نداريد تقلب شده، چرا اعلام نمي كنيد چرا جواب نمي دهيد، كاسب فتنه است؟
مردم مي پرسند وقتي رهبري انقلاب به صراحت مي گويد از آنها مطالبه كنيد تا پاسخ دهند، چرا  برخي با واژه سازي غلط به نام "كاسب فتنه" دنبال توجيه و به فراموشي سپردن عوامل كودتاي چهار سال قبل هستند؟
آيا اين كه رهبري انقلاب مي گويد بيش  از صد بار از اينها پرسيده ام، تفتيش عقايد است يا مطالبه از طرف مردمي كه با حضور نزديك به 36 ميليوني خود، در دهان مدعيان تقلب كوبيدند.
برخي مغالطه مي كنند كه چرا به حضور برخي از وزراي پيشنهادي در ستاد انتخاباتي فتنه گران  يا نسبت به راي دادن به كانديداهاي ديگر يا اعتراضات قانوني سال 88 اعتراض مي كنيم. اين مغالطه اي كودكانه است، چرا كه اعتراض اصلی ما به كساني است که نامشان در كابينه آمده و آنها بعد از انتخابات از فتنه گران حمايت كردند و برخي از آنها بعد از آن حوادث تلخ حاضر به موضع گيري نشدند.
برخي از اين آقايان در كميسيون هاي مربوطه از بكار بردن لفظ فتنه اكراه دارند. آقايان مگر يادتان رفته كه رهبري فرمودند : مردود شدن در اين ميدان به معناي رفوزه شدن در يك امتحان نيست بلكه به معناي سقوط است. مگر يادتان رفته كه رهبر انقلاب فرمودند : اينها هر كاري براي مقابله با نظام توانستند كردند، آنجا كه كاري از پيش نبردند نه اين كه نتوانستند بلكه تيغشان نبريد.

کابینه معرفی شده یک کابینه امنیتی است
تعداد قابل توجهي از اعضاي معرفي شده در كابينه سابقه امنيتي دارند و اتفاقا تنها وزارتخانه امنيتي دولت، وزيري بدون سابقه امنيتي برايش در نظر گرفته شده ! آيا قرار است اين وزارتخانه با وزيري در سايه مديريت شود؟ آقاي روحاني ما سابقه فعاليت در نهادهاي امنيتي يا نظامي را نه تنها بد نمي دانيم بلكه در جمهوري اسلامي هر كس در هر نهادی خدمت كند مقدس است و بايد به آن افتخار كند اما اين دوستان شما بودند و هستند كه همواره با جنگ رواني مردم را از فعاليت ديگران در نهادهاي نظامي و امنيتي مي ترسانند. يادتان رفته، خود شما در مناظره هاي انتخاباتي گفتيد من سرهنگ نيستم، حقوقدانم ! و با اين ادبيات خواستيد به مردم بگوييد كه اگر ديگري راي بياورد، كشور پادگاني مي شود.
تعداد قابل توجهي از اعضاي كابينه پيشنهادي، سابقه تحصيل در غرب دارند. اين شاخصه تا زماني كه در شخصيت اين افراد تاثير نگذاشته باشد، بد نيست ولي متاسفانه اين چهره ها از اين حضور در  غرب تاثير گرفته اند و نسخه هايي كه براي رفع مشكلات كشور ارائه مي دهند نه بر اساس باورهاي ديني و نه باورهاي بومي ماست بلكه نسخه هاي نشخار شده در غرب است. در اين افراد نوعي وادادگي در برابر غرب ديده مي شود ، به همین دلیل به هيچ وجه این افراد روحيه مقاومت ندارند بلكه در برابر تهديدها منفعلند.

دو وزیر پیشنهادی به دنبال گرین کارت آمریکا
دو تن از اعضاي معرفي شده در طول ماه هاي قبل در حال انجام امور اداري خود براي اقامت در آلمان و آمريكا بوده اند. يكي از آنها در نوروز امسال با حضور در سفارت آمريكا در يكي از از كشورهاي منطقه براي اخذ گرين كارت مصاحبه مي دهد. چطور مي شود كه وضع كنند گان تحريم از وزارت كسي بر روي حساس ترين وزارتخانه اقتصادي كشور استقبال كنند. چطور می شود کشورهای معاند در دیپلماسی از وزارت كسي در حساس ترين وزارت خانه سياست خارجي استقبال كنند؟
برخی از وزرای پیشنهادی از سابقه مناسب مدیریتی و رفتاری برخوردار نیستند. برخی از وزرای پیشنهادی سابقه رد صلاحیت درانتخابات مجلس و انتخابات شوراها را دارند که نهادهای ناظر آن شورای نگهبان و مجلس بوده، آن هم نه سال های قبل بلکه همین چند ماه قبل. آيا معرفي آنها نوعي به چالش كشيدن مجلس و شوراي نگهبان نيست.

انتقاد رسایی از بی توجهی روحانی به سابقه سوء زنگنه
مدیریت برخی از این افراد در وزارت نفت باعث شد تا در مجامع جهاني پرونده اي به نام استات اويل براي ما باز شود. وزارت اين افراد  باعث شد تا فرزندان برخی از خواص درفساد غوطه ور شوند و امروز به جرم جاسوسی و فساد اقتصادی پرونده داشته باشند.
اين جرايم به دليل رخنه كردن فساد اقتصادي در زندگي اين افراد بود كه امروز كارشان را به مقابله با نظام اسلامي كشانده تا جايي كه یکی از این افراد در تماس تلفني اش با يك ضد انقلاب فراري در لندن مي گويد: کاری که ما برای مقابله با نظام کرده ایم قابل مقایسه با کار روزنامه ها نیست.  من و بابا تقسيم كار كرده ايم .
آقاي روحاني نامه خودتان در كسوت دبير شوراي امنيت ملي به رييس جمهور وقت را از ياد برده ايد كه در آن رییس جمهور وقت را از رفتار های آقای زنگنه در وزارت نفت و در پرونده کرسنت پرهیز می دادید.
نمایندگان محترم ما جایی قرار گرفته ایم که یک بزنگاه تاریخی برای مجلس است. موکلین شما و مردمی که الان مذاکرات را دنبال می کنند، برایشان مهم نیست که مجلس چند جلسه داشته، چند مصوبه داشته بلکه برای اندازه گیری عملکرد ما در مجلس می پرسند که نمایندگان در بزنگاه های حساس چه تصمیمی گرفتند. برای مردم مهم است که ما در برابر حامین فتنه چه موضعی خواهیم گرفت، مهم است که بدانند در باره وزرایی که پرونده فساد دارند یا ناکارآمد بودهاند، چه رأیی خواهیم داد.
صحبت امروز بنده فقط خطاب به نمایندگان محترم نبودبلکه این سخن با مردم هم بود. شاید برخی که ما با آنها مخالفت کرده ایم، رأی هم بیاورد ولی باید برای ثبت در تاریخ برخی نکات را گفت و سکوت نکرد.
گلایه ای هم از برخی نمایندگان و همکاران خودمان دارم . در روزهای قبل برخی از همکاران با دعوت از وزرا و نمایندگان در برخی رستوران ها و هتل های بیرون از مجلس، حیثیت اکثر نمایندگان را زیر سئوال بردند. حتی رییس یکی از کمیسیون های مهم نظارتی مجلس شب گذشته نمایندگان و وزرا را به رستورانی در بیرون دعوت کرده که واقعا شرم آور است و بنده در اعتراض به این اقدام رییس کمیسیون اصل ۹۰ از ادامه عضویت در این کمیسیون انصراف می دهم.

واکنش جلالی به نطق رسایی
پس از اظهارات حمید رسایی، کاظم جلالی که از نمایندگان نزدیک به رئیس مجلس به حساب می آید با اجازه رئیس مجلس و به بهانه تذکر آئین نامه ای واکنش خود را به این نطق نشان داد.
کاظم جلالی در اظهاراتی غیراخلاقی ، رویکرد بگم بگم را در پیش گرفت و گفت: 
جناب آقای لاریجانی می‌فرماید که در نطق آقای رسایی تذکر ماده 79 برای کسی بوجود نیامده در حالی که آقای رسایی می‌گوید "ای کسی که در نطق صبح خود گفته‌ای که کاسب‌کاران فتنه، آیا رهبری هم کاسب‌کار فتنه است". این مربوط به سخنان من است و من حق تذکر ماده 79 را دارم.
وی ادامه داد: البته بنده از این عبارت مشمئزکننده نسبت به ساحت رهبر معظم انقلاب از محضر ایشان عذرخواهی می‌کنم و متاسفم که یک نماینده مجلس چنین عبارت مشمئزکننده‌ای نسبت به ساحت مقدس رهبری وارد می‌کند و برای اهداف سیاسی خود حاضر است حتی از مقام معظم رهبری اینگونه خرج کند و نماینده و همکار خود را تضعیف کند.
جلالی با بیان اینکه با بیان خاطره‌ای از ایام فتنه 88 خاطرنشان کرد: در ایام فتنه برای یک سخنرانی به دانشگاه رشت دعوت شدم. شب که از رشت بر می‌گشتم فرمانده ناحیه انتظامی استان گیلان در هواپیما در کنار بنده نشسته بود و طی سخنانی به من گفت که برادرزاده آقای رسایی در جریان فتنه دستگیر شد و آقای رسایی پدر فرمانده نیروی انتظامی را درآورد برای آزادکردن ایشان و برادر آقای رسایی یک پیمانکار و مشارکتی است و در راه و ترابری پیمانکاری‌های‌ بزرگ می‌گیرد.
وی خطاب به رسایی گفت: برادر عزیز اگر ما نجابت می‌کنیم، اگر از روزنامه رنگی 9 صفحه‌ای تو حرف نمی‌زنیم، اگر از پول‌های چندصدمیلیون تومانی که به کار و روزنامه تو کمک می‌شود حرفی نمی‌زنیم، اگر بخواهیم به صورت غیراخلاقی صحبت کنیم، هم ادبیات آن را بلدیم و هم می‌توانیم.
وی افزود: کاظم جلالی وقتی 14 ساله بود در جبهه حضور داشت. الان اتوکشیده در خدمت شما هستیم، اما در دوران جبهه یک بچه روستایی بودیم که در جبهه حضور داشتیم؛ حالا بزنید او را هم پودر کنید. مانند افراد بسیار دیگری را که شما پودر می‌کنید. شما با بیانتان، قلمتان و با اجازاتی که علی‌الظاهر به جهت شرعی دارید که به همه بتازید و هر عبارت راست یا دروغی را در هر تریبونی بگویید می‌توانید آدم‌ها را نابود کنید، اما این کار را نکنید واقعا به مصلحت جامعه نیست.
جلالی تاکید کرد ما امروز به دنبال این هستیم که با این رای و انتخابات اگر اندک شکافی بین حاکمیت و یا ملت و دولت وجود دارد، رفع شود. چرا شما این شکاف را بیشتر می‌کنید؟ من صبح گفته‌ام فتنه و فتنه‌گر محکوم است، اما باید به مر کلام رهبری توجه کنیم.
وی خطاب به رسایی گفت: شما چقدر آدم‌هایی را به عنوان ساکت فتنه زدید؟ شما مثلا آقای دکتر لاریجانی را زدید آیا خدمتی به جامعه شد؟ من مدتی پیش از یک بزرگواری پرسیدم حالا نتیجه انتخابات برای شما بهتر شد؟ که وی گفت نه و من هم گفتم آفرین! شما خودتان را زدید. شما خودزنی کردید و وقتی در جریان اصولگرایی همه را به یک بهانه‌ای می‌زنید، باید منتظر نتایج آن هم باشید.
رئیس کمسیون رهروان ولایت بر همین اساس تاکید کرد: این تفکر نشان داد هم در انتخابات اخیر و هم در آزمون‌های دیگر نشان داده شد که مردم آن را بر نمی‌تابند.
اما لاریجانی حتی برخلاف رویکرد خودش در این جلسه هنگامی که اظهارات جلالی خارج از تذکر آئین نامه ای بود سکوت اختیار کرد و جلالی حدود ده دقیقه اظهارات خود را علیه حمید رسایی بیان کرد.


رسایی: موضوع برادر و برادرزاده بنده چه ربطی به بنده دارد
حجت‌الاسلام حمید رسایی پس از بیان تذکر کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: خدا را شکر که امروز مشروح مذاکرات حتی از تلویزیون هم پخش می‌شود و همچنین آقای دکتر جلالی یک نطق شیوا و با فرصت و بدون اینکه کسی به وی تذکر دهد، انجام داد و حتی در پایان سخنان آقای جلالی هم رئیس مجلس نگفت که موضوع برادر و برادرزاده بنده چه ربطی به بنده دارد.
وی ادامه داد: البته روز چهارشنبه می‌خواستم یک بخش از سخنان مقام معظم رهبری را بخوانم که ایشان در آن سخنان خطاب به شما می‌فرماید، وقتی نمایندگانی در میان سخنان کسی داد و فریاد می‌کنند، شما نام آن نمایندگان را از تریبون مجلس ببرید و به مردم معرفی کنید.
علی لاریجانی رئیس مجلس در این زمان با خنده خطاب به رسایی گفت: بنده یادم هست؛ چون شما به جایگاه هیئت رئیسه آمدید و داد و بیداد راه انداختید، پس باید به شما هم تذکر بدهم.
رسایی با بیان اینکه شما تنها این کار بلدید، گفت:‌ ایرادی ندارد شما به بنده تذکر دهید ولی به این آقایان هم تذکر دهید؛ همچنین آقای جلالی صبح امروز در موافقت با برنامه‌های دولت و کلیات کابینه صحبت کرد و طبیعی است که مخالف هم باید سخنان موافق را نقد کند و طبیعی است که مخالف در پشت تریبون سخنان موافق را نقد می‌کند و موافق هم سخنان مخالف را نقد می‌کند و کار مجلس همین است.
وی افزود: طبیعتا حق پاسخگویی از سوی مجلس برای برادر بنده که بسیار فرد محترم، عزیز و سالمی است، وجود دارد؛ برادر بنده با اینکه از مدیران دوران اصلاحات بود، اما از سوی مجلس ششم فشارهای بسیاری به او وارد شد تا به آنها باج دهد، آنها برادر بنده را از مدیرکلی قزوین برداشتند چرا که حاضر نشد به آنها باج دهد. البته بنده مواضع سیاسی ایشان را قبول ندارم و بارها مواضع سیاسی یکدیگر را نقد کرده‌ایم.
این نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: بنده هیچگونه فشاری به رئیس نیروی انتظامی برای این موضوع نیاوردم بلکه برخورد نامناسبی صورت گرفت و من از وی خواستم که پیگیری کند. اتفاقا وی هم پیگیری کرد و من همین جا از آقای احمدی‌مقدم می‌خواهم که گزارش آن پرونده را از پشت تریبون مجلس قرائت کند چرا که این گزارش در دفاع از نیروی انتظامی است و کسی که آن اقدامات را انجام داده بود، متاسفانه از ضوابط خارج شده بود.
رسایی تصریح کرد:‌ بنده با تمام اختلاف سیاسی‌ای که دارم، نمی‌توانم برخی از واقعیت‌ها را نادیده بگیرم کما اینکه وقتی برای مرحوم کامرانی هم آن اتفاق افتاد خانواده وی به اولین فردی که زنگ زدند، بنده بودم و من هم موضوع آقای کامرانی را پیگیری کردم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه طبیعتا حق پاسخگویی برای برادرم وجود دارد، گفت: بنده خوشحالم که صف‌بندی‌ها تقریبا مشخص شد و با اینکه بنده به کسی توهینی نکرده بودم، اما رئیس جلسه با ربط و یا بی‌ربط زمان بیان تذکر ماده 79 به همه دادید که خدا انشاءالله این روزی را حلال کند.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر رسایی خطاب به وی گفت: البته اگر منصفانه قضاوت کنیم وقتی برخی از نمایندگان تذکر دادند، بنده گفتم که آقای رسایی با عنوان مخالف می‌تواند، این حرف‌ها را بزند اما اگر شما صریحا یا تلویحا نسبت به کسی صحبت کنید و یا بگویید که مثلا امروز صبح پشت تریبون چنین حرفی را زدند، آن فرد قانونا حق دارد حرف بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۱
۰
ضرب المثلی هست میگه: گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر ترا چه حاصل؟یعنی اقای رسایی باید بخاطر خطای برادر زاده اش از وظایف نمایندگیش باز بمونه و سکوت کنه؟! آقای جلالی شما چکاره اید موضوعات خانوادگی فرد رو برای خفه کردنش در مخالفت از وزرا از تریبون مجلس بیان میکنید؟ مگر مملکت دیکتاتوریه کسی حق نقد نداشته باشه؟ ایا مصونیت سیاسی نمایندگان تنها برای علی مطهری و احمد توکلیست؟ یادتان باشد شما همان خبرنگار صدا و سیما بودید متأسفانه خصوصیات خبرنگاری رو در مجلس هم رها نکردید!
رسایی بعنوان نماینده ما در مجلس باید حرف بزنه و از حقوق ما دفاع کنه ولو برادر زاده اش هر خطایی کرده باشه!
شما حق ندارید با این تهدیدات نماینده ملت رو خفه کنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها