کد خبر: ۱۵۶۸۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
نقدی پیرامون سریال های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان:
وقت این رسیده باشه که به فکر تأسیس یک آکادمی ویژه و تخصصی بیوفته؛ هم برای ساخت سریال های مناسبتی، هم نخبه پروری تو زمینه های مختلف؛ اعم از نویسندگی ،کارگردانی،بالاخص بازیگری؛ که "عقبه ی" نقش منفیش،مارو نزاره تو "آمپاس شدید" و منم دوباره مصدع اوقات شریفتون نشم "نظرت"؟
سرویس فرهنگی پایگاه 598 - علی همتی نژاد/ نگارنده نه قصد داره مثل "خروس" بی محل قوقولی قوقو کنه و نه چون "دودکش" سیاه نمایی؛ فقط می خواد کمی "مادرانه" سریال های نا مناسبتی ماه رمضون رو یا بهتر بگم؛ زحمات رسانه ی ملی رو نقد کنه "بگو خب"؟!

بنده نه اهل "قیف و قپی" بوده، نه خواندن "لغز" و نه حتی "در کردن قمپز" ؛ فقط می خوام بدونم مسئولان محترم صدا و سیما این همه "انقلت" اومدن و گفتن "بلدم بلدم بلدم" این بود؛ این بود سریال های وصله پینه ایی نوروز-رمضون؟!



که باید به همه ی این ها گفت "بماند".

بنده می تونم به "ضرس قاطع" بگم: این هنر سمعی بصری که ما شاهد اونیم ظاهر و باطنی متفاوت از هم داره؛ و دو جور می شه بیانش کرد؛ اول یه جور بعد اونجور؟!

اینکه اگه ما رسانه ی ملی رو ظاهر این هنر، و سینماو "ما یتعلقٌ به" اش را، اعم از فیلم های اکران شده، نشده، یا فیلم هایی که یه جا اکران شده؛بعد از اون جا رفته یه جای دیگه اکران نشده، و از اون دوجا رفته ناکجا جایزه هم گرفته رو، باطن اون حساب کنیم؛ در می یابیم بازیگرانی هستن که در هر دو جا، یه جا متفاوت تر از اونجا ایفای نقش کردن؛ حال اینکه با ظاهری مثبت در سیما و باطنی منفی در سینما ، و اصرار اصرار که ذهن مخاطب رو بذارن تو "آمپاس" نه "آمممپاس" که کدام باور پذیر تر است؟!

نمی خوام به بازیگران خورده بگیرم، بلکه امیدوارم پیکانم سمت و سوی دیگری "بماند".

اینکه "جواد عزتی" عزیز "بابا اتی" بوده و بعد میاد نقش یک روحانی محترم رو بازی می کند "بماند".

اینکه "شقایق فراهانی" بزرگوار، خواهر کیه و قبلا تو سینما چه نقش هایی رو بازی کرده، و الان چادر به سر اومده دایه ی مهربون تر از مادر ارسلان شده هم "بماند".

اینکه من به سختی املای "قپی"و"قمپز"و"لغز"و فهمیدم ولی بالاخره تونستم درشون کنم هم "بماند".

اینکه به جای تکرار بعضی از ذکرهای مخصوص ماه رمضون، هوای نفس زبونمون سراغ بعضی تکه کلام ها هم رفت، "بماند".

حالا؛ بنده از شما می پرسم: 26 قسمت اتفاق جورواجور داخل یه قالیشویی (که بسیار هم جذاب بود ) به حال و هوای ماه رمضون ربط داره یا نداره؟!

آیا با نصب پلاکارد سردر مسجد، و آب پاشی نویسنده و اضافه کردن یه شیخ بذل گو، تکلیف ادا می شه یا نمی شه؟!

به هر حال سعی کردیم، این که کارگردان "دودکش" سازنده "صاحبدلان" بوده هم، در خاطرمان "بماند".

بنده شده جفت کلیه هامو می فروشم، بعد با پولش "انر انر" راه میوفتم می رم سازمان صدا و سیما، به مسئولینش ثابت می کنم؛ همونطور که نخوردن ظاهر روزه داریست، سریال شما هم مناسبتی؟!

آره این ها همه و همه باید "بماند"؟!

اینکه در هر یه قوقولی قوقو "خروس" هزارتا دوز و کلک میاد بیرون،

اینکه بری تو عروسک و بال بال بزنی ، فرهنگ مردمو برخوردشون با هنرمند چقدر پایینه "بماند".

اینکه تو شبای ماه خدا، دغدغه من و تو بشه مشکلات بازیگر و بازیگری "بماند".

و چه بسیار بماند هایی که در دلم ماندو نگفتم، "آره" بذار متن خلاصه تر "بماند".

لپ کلام اینکه؛ آدمی زاد خطا کار، تازه در این ایام از بند شیطون رها می شود "البت" نه مثل "رها" دریده تر و چشم سفید تر، و انتظار می ره از سال های بعد که پای رسانه ملی افطار کردیم، بزرگترا بهمون نگن: خودتو از پای تلویزیون "بکن" که شده شیطونو وقتت داره تلف می شه؟!

نکنه از قرآن دور بمونیم، نکنه از نماز و دعا و نیایش غافل شیم؟!

امیدوارم با توجه به "عقبه ایی" که صدا و سیما داره، وقت این رسیده باشه که به فکر تأسیس یک آکادمی ویژه و تخصصی بیوفته؛ هم برای ساخت سریال های مناسبتی، هم نخبه پروری تو زمینه های مختلف؛ اعم از نویسندگی ،کارگردانی،بالاخص بازیگری؛ که "عقبه ی" نقش منفیش،مارو نزاره تو "آمپاس شدید" و منم دوباره مصدع اوقات شریفتون نشم "نظرت"؟

"یاعلی"
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها