کد خبر: ۱۵۸۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۳ تير ۱۳۹۰
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، بعد از انتشار خبر اخراج دانشجویان ارزشی از دانشگاه خلیج فارس و مصاحبه رئیس این دانشگاه که گفته است "به هیچ وجه این دانشجویان با بسیج ارتباطی ندارند، هر چند ممکن است برخی از آنان عضو جامعه اسلامی باشند" و طرح برخی ادعاهای دیگر در این مصاحبه، دانشجویان در پاسخ به وی و تنویر افکار عمومی، بیانیه شماره دو خود را به سایت "بی باک" ارسال نمودند.


متن این بیانیه بدین شرح است:

یا ایها الذین آمنوا ان جائکم فاسق بنباء فتبینوا

در پی مصاحبه ی ریاست دانشگاه خلیج فارس و طرح مطالبی فاقد پایه و اساس ،بر خود لازم می دانیم جهت تنویر افکار عمومی امت حزب الله بیانیه ی شماره ی 2 را صادر نمائیم.

مصاحبه ی دکتر تاجیک از چند بخش تشکیل شده است که به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد:

بحث کمیته ی انضباطی

به رغم ادعای دکتر تاجیک، اختلال در امر آموزش دانشگاه به هیچ وجه جزء اتهامات وارد بر دانشجویان نبوده و دانشجویان از سایر اتهامات نیز بجز اتهام "تجمع بدون مجوز حراست" تبرئه شده اند.

دکتر تاجیک چرا در برابر متحصنین سال 88 (که بدلیل قرار گرفتن در روزهای ورود موسوی به دانشگاه مورد استفاده ی سبزها قرار گرفت) و برخلاف حرکت اعتراضی آرام  120 دانشجوی انقلابی، با اغتشاش و بی نظمی همراه بود؛ چنین قانونی را به یاد نداشتند و نیز به چه دلیل شعار نویسان را علی رغم شناسائی شدن به کمیته ی انضباطی احضار نکردند؟

عدم ارتباط 12 دانشجو با بسیج :

ریاست دانشگاه گفته اند"به هیچ وجه این دانشجویان با بسیج ارتباطی ندارند،هر چند ممکن است برخی از آنان عضو جامعه اسلامی باشند"

برای رد کردن این ادعا مجددا مسئولیت های این افراد را مرور می کنیم:
 
1- عباس حاجي‌حسيني مسئول سابق ، مسئول اسبق کانون فرهنگی بسیج دانشجویی و نويسنده نشريات دانشجويي بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس

 2- عباس عالي‌زاده عضو كميسيون تشكيلات دفتر مركزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان كشور ، مسئول سابق كانون مطالبات بسيج دانشجويي و نماینده بسیج دانشجویی در شورای تعامل دانشگاه خلیج فارس

 3- مجيد زارعي مسئول سابق هيئت محبين اهل بيت(ع) و نويسنده نشريات دانشجويي

 4- احمد كرمي‌نژاد مدير مسئول هفته‌نامه دانشجويي "سرخط " وابسته به بسيج دانشجويي (نشريه برگزيده هفتمين جشنواره نشريات دانشجويي كشور)و مسئول اسبق كانون بصيرت بسيج دانشجويي

5- مجتبي محمديان دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه خليج‌فارس و مسئول سابق كانون مطالعات بسيج دانشجويي

6- مهدي مقدسي عضو سابق شوراي مركزي كانون قرآن و عترت(ع) اداره امور فرهنگي و مسئول تحلیل و بررسی سابق بسيج دانشجويي دانشگاه خلیج فارس

7- مهدي طاهري عضو سابق شوراي مركزي جامعه اسلامي دانشجويان و نویسنده هفته نامه سرخط بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس

8- محسن عبداللهي مسئول بازرسي سابق بسيج دانشجويي و اسبق کانون فرهنگی بسيج دانشجويي

9- ميثم جوكار مسئول سابق كانون بصيرت بسيج دانشجويي و دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس

10- عبدالحميد سراجي دبير سابق جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه خليج‌فارس و دبیر اجرایی کرسی های آزاد اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه خلیج فارس

11- محمدحسين عظيمي مديرمسئول نشريه ويترين وابسته به بسيج دانشجويي و مسئول اسبق كانون بيداري اسلامي بسيج دانشجويي

12- عليرضا طاهريان مسئول سابق هيئت محبين اهل بيت(ع)

و در ثانی تعریف رهبری از بسیجی  در دیدار با بسیج دانشجویی چیست؟

«فرد یا مجموعه ی آماده ی برآوردن نیازهای انقلاب، در هر زمان و هر نوع»

با این تعریف، مضحک است که بپذیریم مثلا کسی عضو جامعه ی اسلامی و دلسوز انقلاب اسلامی باشد اما بسیجی نیست.

اما در حاق واقع ، باید گفت حتی محکومین عضو جامعه ی اسلامی و هیئت محبین اهل بیت(ع) هم عضویت سازمانی در بسیج دانشجوئی دارند و کسی نمی تواند منکر آن شود.



چند کلامی با شخص دکتر در مقابل دیدگان افکار عمومی:

و اما بعد ! آقای تاجیک به جای انگ زدن به کسانی که گذشته و حالشان لا اقل برای 34 دفتر اتحادیه ی جامعه ی اسلامی و بسیجیان طرح ولایت رفته و هجرت کشیده و هیئتی ها و طلاب و دانشجویان ملغا کننده ی کنسرت راک، فعالین ستاد دکتر احمدی نژاد و متحصنین بحرین روشن است، لطف کنید بفرمائید:

شما که مطابق فرمایش خودتان بسیجی بوده اید، هستید و خواهید بود؛ در کجا بودید وقتی جنگ بود / عرصه بر شیران عالم تنگ بود؟

حضرتعالی در دوران 8 سال دفاع مقدس چند ساعت سابقه ی حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشته اید؟

و شما در دوران مبارزات انقلاب چند دقیقه سابقه ی فعالیت انقلابی داشته اید؟

و اما پیرامون استاد هتاک (استاد بسیجی به تعبیر شما!) :

آیا منظورتان از استاد بسیجی همان شخصی است که چفیه ی دور گردن دبیر جامعه ی اسلامی را به باد استهزاء گرفت و علیه سپاه و بسیج مطالبی گفت که توسط خود حضرتعالی تحت فشار افکار عمومی اخراج شد؟



آقای تاجیک آیا به یاد دارید در شرایطی که اعضای تشکل های ولایتی مشغول تدارک تحصن بحرین در مجاورت آبهای نیلگون خلیج فارس بودند ، شما نماینده ی تشکل های اسلامی را بدون استناد به هیچ بند قانونی از جلسه ی شورای فرهنگی اخراج کرده و فرمودید:«کار من غیر قانونی است به هر کسی که می خواهید شکایت کنید.» فرمودید ملاکتان ولایت است. این سری گزاره های شما به استناد کدام یک از منویات رهبری است؟



در مورد طرح اتهام سیاه نمایی علیه دولت و نظام توسط بسیج، جامعه اسلامی و هیئت محبین باید گفت: این ادعا آنقدر مضحک است که حتی تصور آن برای عقول سلیم ممکن نیست. این هم موردی دیگر از نعل وارو زدن های رئیس دانشگاه است.

آقای تاجیک نشریه ی "سرخط" بسیج دانشجوئی، "جامعه ی روز" جامعه ی اسلامی دانشجویان و "همای رحمت" هیئت محبین اهل بیت(ع) گواه عمل ماست و نشریه ی "مدارا" گواه عمل دوستان انجمنی تان.

ما علیه دولت و نظام سیاه نمائی کردیم یا "مدارا" نویس ها که شخص رئیس جمهور را دروغ گو نامیدند و نشر اکاذیبشان و تهمت های آنان نسبت به امام راحل، علامه مصباح، آیت الله جنتی، شیخ شهید فضل الله نوری، مجموعه ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ... دل همه ی غیرت مندان دانشگاه را به درد آورده است؟

هرگز فراموش نمی کنیم که تنها حامی این لکه ی ننگ دانشگاه خلیج فارس (تشکل غیر قانونی انجمن اسلامی) شخص حضرتعالی بودید و هستید .

هرگز فراموش نمی کنیم که در مقابل فشار دانشجویان حزب اللهی برای پایان دادن به بقای غیر قانونی انجمن گفتید: «من می خواهم انجمن بماند»

الله یشهد انهم لکذبون



ماجر از چه قرار است + بیانیه شماره یک

به گزارش بی باک، در پی شکایت یک مدیر اصلاح طلب یکی از دانشگاه های کشور در سالروز ۱۸تیر، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به یک ترم اخراج موقت محکوم شدند. 

مطابق حکم بدوی کمیته انضباطی دانشگاه خلیج فارس علیه دانشجویان متحصن، این افراد به یک ترم اخراج از دانشگاه با احتساب سنوات محکوم و این حکم مانع از ادامه تحصیل دو تن از دانشجویان در مقطع ارشد شده است.

صدور حکم تعلیق برای ۱۲ دانشجو در سالروز ۱۸ تیر در پی شکایت مدیر اصلاح طلب حراست این دانشگاه باعث شده است تا ۱۲ تن از دانشجویان ولایی دانشگاه بوشهر به یک ترم اخراج موقت(تعلیق) از تحصیل محکوم شوند.

ماجرا از آنجا شروع شد که در مقابل مماشات دانشگاه خلیج فارس در برابر فتنه گران از صبح دوشنبه ۳۰خرداد بیش از ۱۲ تن از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به کمیته انضباطی احضار گشته و جمعی از ایشان تفهیم اتهام شدند.

اتهامات وارده بر تمامی این افراد یکسان بوده و پیرامون حرکت دانشجویان دانشگاه در سازمان مرکزی در اعتراض به عدم پاسخگویی ریاست دانشگاه و مجموعه تحت امر وی در طول ۵ سال دوران حضور وی در دانشگاه است.

برخورد سرسختانه با دانشجویان متحصن دانشگاه در حالی صورت گرفت که هیچ اقدامی در برابر عناصر وابسته به گروهک سبز که منویات خود را در نشریه انجمن اسلامی منعکس می کنند، ندارد.
در حالی که اعضای انجمن اسلامی در نشریه خود مباحثی چون لزوم تغییر در اندیشه دینی با عنوان "رفورمیسم دینی ضرورتی انکار ناپذیر" را مطرح کرده و بارها از واژه های "رنسانس اسلامی " را استفاده می کنند یا اهانت های متعدد و صریح ایشان به مقام عظمای ولایت مقام معظم رهبری و دکتر احمدی نژاد و صراحتا دروغگو خواندن وی و یا اهانت به شعائر مذهبی چون عزاداری برای امام حسین هیچ گاه مورد توجه مسئولین دانشگاه خلیج فارس قرار نگرفته تا این موضوع در کنار نصب مدیران اصلاح طلب از سوی رییس دانشگاه و نحوه تعامل وی با سران اصلاح طلب استان سیاسی بودن مدیریت وی را به ذهن خطور می کند این در حالی است که رییس دانشگاه بارها در جمع دانشجویان اعلام کرده که تحصن ۸۸ توسط اصلاح طلبان بوشهر برنامه ریزی و با اجرای لایه دوم انجمن اسلامی دانشگاه اجرا شده است.

همچنین دانشجویان این دانشگاه طی بیانیه ای اعلام کردند: سناریوی میران اصلاح طلب دانشگاه را برای ایجاد اغتشاش در آستانه ۱۸ تیر و حذف دانشجویان ارزشی در آستانه انتخابات مجلس را با شکست مواجه میکنیم.

متن این بیانیه شماره یک به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص

در ادامه ی سناریوی منکوب و منزوی نمودن جریان حزب الله در دانشگاه خلیج فارس و نیز در پی احضار ۱۲ نفر از فعالین جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی ، ساعت ۱۳ روز یکشنبه ۱۸/۴/۹۰ حکم یک ترم تعلیق(اخراج) با احتساب سنوات از سوی کمیته ی انضباطی دانشگاه برای تمامی این افراد صادر شد و همگان را در تعجب فرو برد.

بدینوسیله ما دانشجویان، افشای سناریوی مسئولین اصلاح طلب را در افکار عمومی امت حزب الله وظیفه ی خود میدانیم.

حال که گرد و غبار فتنه ی ۸۸ به لطف هدایت پیر طریق و تبعیت امت بصیر از چهره ی شهر و دیارمان زدوده گشته است، سناریوی ایجاد اغتشاش و ملتهب نمودن فضای جامعه و دانشگاه با هر نام و بهانه ای و در روزی همچون ۱۸ تیر،به عنوان تاکتیک مقطعی فتنه گران داخلی و خارجی دنبال می شود

صدور حکم اخراج برای دانشجویان ولائی در روز ۱۸ تیر نیز همین سناریو را به ذهن متبادر می سازد.

تحت فشار قرار دادن دانشجویان حزب الله ی در چنین روزی نه تنها یک سوء تدبیر انکار ناپذیر است که شائبه ی به اغتشاش کشاندن دانشگاه از طریق تحریک دانشجویان ولائی و مصادره ی آن به نام موج مرده ی فتنه را تداعی می کند.

صدور این احکام در ادامه ی تلاش وافر برخی مسئولین اصلاح طلب دانشگاه (در آستانه ی انتخابات مجلس)برای حذف جریان اصولگرا و قلع و قمع این دانشجویان طراحی شده است.

ما دانشجویان وظیفه ی خود میدانیم که در راستای خنثی سازی این سناریوی از پیش طراحی شده، با حفظ آرامش مطالبات خود را تا رسیدن به حق خویش دنبال کنیم و در این راه مسئولین دولت محترم و خدمتگذاران نظام را مرجع منصفی برای شنیدن درد دلها و حقوق پایمال شده مان بدانیم.

والسلام علی من اتبع الهدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها