کد خبر: ۱۵۸۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۳ تير ۱۳۹۰
عماد افروغ نماینده ی مجلس هفتم که خود را اصولگرا می داند در سخنانی که با سایت نزدیک به علی لاریجانی داشته، انتخابات آینده را با عدم استقبال مردم دانسته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیان چنین سخنانی از سوعماد افروغ در حالی است که بسیاری ازتحلیلگران چه داخلی و چه خارجی به حضور گسترده ی مردم همانند انتخابات سال 88 اذعان دارند.

اما سخنان این فرد به اصطلاح  اصولگرا که در عملکرد خود بیشتر سخنان برخی از سایت های ضد انقلاب را بیان می کند بار دیگر نیز خوراک این رسانه ها را فراهم نموده است به گونه ای که توسط این سخنان هجمه های زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

در این راستا سایت رادیو فردا ، ارگان سازمان اطلاعات آمریکا با استفاده از این ابراز عقیده عماد افروغ اینگونه نوشته است که : "عماد افروغ نماینده اصولگرای مجلس هفتم، با نقد فضای سیاسی حاکم بر ایران می‌گوید «به تدریج داریم ولایت فقیه را شاه می‌کنیم.» وی همچنین معتقد است آیت ا... خامنه‌ای بیشتر از روی مصلحت و نه از روی حقیقت از محمود احمدی‌نژاد دفاع کرده و در انتخابات هم تخلف شده است. عماد افروغ در مصاحبه با خبرآنلاین، نزدیک به علی لاریجانی،  ابراز اطمینان کرده که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تخلف صورت گرفته و از طیف گسترده‌ای از مردم سلب اعتماد شده و برخورد هیات حاکمه با میرحسین موسوی و مهدی کروبی درست نبوده است. "

ای سایت ضد انقلاب که از این سخنان بسیار خوشحال شده است در ادامه برای ابراز حرف های خود در مورد انتخابات 88 ادامه داد: "به گفته این نماینده اصولگرای مجلس هفتم، پیش از انتخابات سال ۸۸ هم شبهه تقلب مطرح می‌شد اما حاکمیت به گونه‌ای رفتار کرد که مردم آنگونه واکنش نشان دادند. عماد افروغ با رد این ادعا که حمایت‌های رهبر در طول شش سال گذشته از احمدی‌نژاد تنها حمایت از سیاست‌های وی بوده و نه شخص  او، می‌گوید: «جاهایی به نظر می‌رسد که عند الاقتضا و عندالضرورت به رغم برخی اشکالات حمایت‌هایی شده که بیشتر بوی مصلحت می‌دهد که این هم ایرادی ندارد چون لازمه مدیریت همین مصلحت‌اندیشی‌ها است... اما باید دید که این دفاعیات عندالاقتضا تا کجا پیش می‌رود.»"

افروغ تصریح می‌کند: «شبهه تقلب را قبلا هم مطرح می‌کردند اما چنین بازتابی ایجاد نمی‌شد. برای رفع شبهه تقلب، باید یک فرایند اقناعی صورت می‌گرفت. اما چنین نشد. این را هم بگویم که بنده در تخلف انتخاباتی مستقیم یا غیرمستقیم هیچ شکی ندارم.» این نماینده پیشین مجلس خواستار آن شده که اتهامات میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دادگاه رسیدگی شود و آن‌ها نیز فرصت دفاع داشته باشند. افروغ می‌گوید: «این آقایان فعلا در مظان اتهام هستند. این افراد به عنوان شهروند باید محاکمه شوند و اسناد محکمه پسند علیه آن‌ها مطرح شده و فرصت دفاع هم به آن‌ها داده شود. در ‌‌نهایت هم قوه قضاییه با روال قضایی خود تصمیم گیری کند. ولی به نظر می‌رسد که عده‌ای نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد و چنین محاکمه‌ای برگزار شود. چون احساس می‌کنند در شرایط پیش از محاکمه بهتر می‌توانند اهدافشان را دنبال کنند. اما این زیبنده نظام نیست.» وی با این حال می‌گوید هرگونه دادگاهی باید اقناع عمومی را همراه داشته باشد و نه با شرایط کنونی که به گفته وی متهم اول کهریزک، سعید مرتضوی کیفرخواست آن را تهیه کرده باشد. افروغ در این مصاحبه گفته است که به خاطر نظراتش تهدید به ترور هم شده است.

گفتنی است با نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم برخی از اظهار نظرها در مورد مسائل مختلف از جمله انتخابات سال 88 دامن گرفته و این موضوع با به وجود آمدن برخی از حواشی در دولت نیز بیشتر شده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۰
۰
۰
باسلام
بهترين تفسيروجواب سخنان افروغ رادروبلاگ حاج شعيب ديده ام .ببينيدبدنيست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها