کد خبر: ۱۵۸۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۳ تير ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از مهر، در هفته جاری فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تهیه فیلم مستند از بدحجابان و عفاف ستیزان، انتقادات مطرح شده درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی را بی اساس دانست و گفت: از اقتضائات حرفه ای بودن پلیس این است که در طرح امنیت اخلاقی بتواند با مستندسازی از برخورد با افراد بی گناه جلوگیری کند. البته عده ای انتقاد داشتند که چرا گشت امنیت اخلاقی در جامعه وجود دارد اما باید بدانند اگر کلانتری ها در این امر دخالت می کردند نمی توانستیم این طرح را اجرا کنیم. چرا که نیروهای گشت امنیت اخلاقی آموزشهای لازم را با حدود شرعی و اخلاقی فرا گرفته اند. انتقاداتی که در این زمینه وجود دارد به هیچ وجه حرفه ای نیست ما نیز موافقیم که در طرح امنیت اخلاقی کار فرهنگی و ارشادی انجام شود.
این درحالی است که براساس گفته های معاون اول قوه قضائیه اجرای طرح امنیت اخلاقی قانونی بوده و تا بهبود وضعیت جامعه ادامه می یابد.

قانون جدید خدمت وظیفه اجرایی می شود

در این هفته جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با انتقاد از اجرا نشدن قانون جدید خدمت وظیفه عمومی در خصوص راهکارهای اجرایی شدن این قانون گفت: برای تصویب قانون جدید خدمت وظیفه طرح میانه برای رفع مشکلات مالی آن به دولت ارائه شده است. سردار موسی کمالی تصریح کرد: در این طرح بار مالی به شدت کاهش می یابد که همین مسئله نیز باعث استقبال دولت از طرح میانه شده است.
این در حالی است که این قانون سالها است به دلیل عدم تقبل بار مالی از سوی دولت مسکوت مانده است.

کشف 112 تن مواد مخدر در 3 ماه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف 112 تن انواع مواد مخدر از گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی ابراز نگرانی کرد.

سردار حمیدرضا حسین آبادی در این رابطه گفت: ماموران تا کنون 112 تن انواع مخدر را کشف و ضبط کرده اند. از این میزان 87 تن تریاک، 6 تن هروئین و 15 تن حشیش است. همچنین 75 هزار نفر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شده اند. در سه ماهه نخست سال جاری نیز ماموران موفق شدند 566 کیلو مواد مخدر و سه میلیون قرص روانگردان را کشف و ضبط کنند. همچنین 30 لابراتوار تولید خانگی مواد مخدر کشف و متلاشی شد.

فراز مجوز شماره گذاری نمی گیرد

بار دیگر بازار شایعات شماره گذاری خودروی فراز داغ شد. این بار موسسه استاندارد از تائید استاندارد این کشنده خبر داد. کشنده ای که از نظر پلیس راهور قاتل چینی 2 است و هیچگاه نمی تواند مجوز شماره گذاری بگیرد. در این رابطه معاون فنی مهندسی راهور گفت: این خودرو تا زمانی که نتواند استانداردهای لازم را کسب کند پلیس اجازه شماره گذاری نمی دهد. از نظر راهور این خودرو همانند هوو دارای مشکلات فنی بسیاری است ضمن اینکه موسسه استاندارد هیچ نتیجه تست فنی را به پلیس ارائه نکرده است.

تجهیز بزرگراه های پایتخت به دوربین

در هفته جاری رئیس پلیس راهور با اعلام برخورد با رانندگان متخلف و اخذ نمره منفی توسط این رانندگان در خصوص ابزارهای پلیس برای برخورد با این افراد گفت: هم اکنون 16 بزرگراه تحت پوشش پلیس بزرگراه قرار دارند اما تا هفته آینده تمامی بزرگراه ها زیر نظر این پلیس قرار می گیرند. این در حالی است که تا پایان سال تمامی بزرگراه ها به دوربین ثبت تخلفات و سرعت مجهز می شوند. همچنین در این هفته پلیس از تردد کشنده هوو در سطح پایتخت جلوگیری کرد و خودروهای متخلف به پارکینگ منتقل شدند.

دستگیری "نجات غول"

در این هفته ماموران توانستند یکی از اشرار شرق تهران را که اقدام به عربده کشی، درگیری مسلحانه و سرقت کرده بود شناسایی و دستگیر کنند. ماموران با یک عملیات ویژه قبل از سرقت از مسجدی در کیانشهر این شرور را شناسایی و دستگیر کردند. وی در بازجویی ها همدست خود رضا شیشه را معرفی و به ارتکاب دهها مورد ضرب و شتم، اخاذی و درگیری مسلحانه اعتراف کرد.

امحاء500 هزار سی دی غیر مجاز

روز چهارشنبه با حضور رئیس پلیس تهران 500 هزار سی دی فیلم غیرمجاز و مستهجن امحاء شد. سردار ساجدی نیا در این رابطه گفت: در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی مرحله دوم برخورد با تکثیر و توزیع کنندگان اقلام ضد فرهنگی طی یک هفته گذشته 500 هزار سی دی و دی وی دی فیلم ایرانی غیر مجاز از سطح شهر جمع اوری شد.
وی همچنین ادامه داد: هفت تیم تکثیر کنندگان فیلم های ایرانی، فیلم های مستهجن و موزیک که اقدام به تکثیر و ارسال این سی دی ها به سراسر کشور می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها