کد خبر: ۱۵۹۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۵ تير ۱۳۹۰
دادگاه پاكستان، "ملك اسحاق " يكي از رهبران لشكر جهنگوي و قاتل ديپلمات ايراني را پس از ۱۴ سال از زندان آزاد كرد.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌هاي پاكستان، ملك اسحاق، فردي كه گفته مي‌شود رهبر عملياتي سازمان غير قانوني لشكر جهنگوي بوده است، روز گذشته پس از ۱۴ سال از زندان "كوت لخپت " آزاد شد.

اسحاق علاوه بر پرونده‌هاي متعدد قتل و ترور، در پرونده شهادت "سيد محمد علي رحيمي " مسئول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در شهر "مولتان " نيز متهم بود.

در حاليكه اسحاق از سال ۱۹۹۷ در زندان به سر مي‌برد و ۴۴ پرونده از جنايت تا تروريسم بر ضد وي تشكيل شده بود، دادگاه وي را در ۳۴ پرونده تبرئه و در بقيه موارد نيز وي را با قيد وثيقه آزاد كرد.

رهبر "سپاه صحابه پاكستان " و اعضاي اين گروه تروريستي آزادي ملك اسحاق را به وي تبريك گفتند.

ملك اسحاق در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني "جيو نيوز "، از تصميم دادگاه ابراز رضايت كرده و افزود كه همچنان به مبارزات خود براي سپاه صحابه ادامه خواهد داد.
اسحاق متهم بود كه در سال ۲۰۰۹ و از زندان، حمله به تيم كريكت سريلانكا را طراحي كرده است. وي پس از رد درخواست قرار وثيقه‌اش از سوي دادگاه عالي لاهور، از ديوان عالي درخواست استيناف كرد.

ملك اسحاق در سال ۱۹۹۷ به اتهام قتل رئيس خانه فرهنگ ايران در شهر مولتان به زندان افتاد. لشكر جهنگوي متهم به دخالت در كشتن ديپلمات ها، دانشجويان و شهروندان ايراني در پاكستان است، موضوعي كه باعث تيره شدن روابط دوستانه ايران و پاكستان شد.

اين پرونده در ديوان عالي لاهور مطرح شد و وكيل مدافع اسحاق عنوان كرد كه اتهامات وي قابل اثبات نبوده و بنابراين، ديوان عالي حكم وثيقه وي را تأييد كرد. وي از سوي دادگاه محكوم به پرداخت دو وثيقه ۵۰۰ هزار روپيه‌اي شد.

سيد محمد علي رحيمي مسئول خانه فرهنگ ايران در مولتان پاكستان به همراه شش تن از همكاران محلي خود، روز دوم اسفند سال ۱۳۷۵ بدست عوامل گروهك سپاه صحابه به شهادت رسيد.

شهيد رحيمي به مدت يكسال و نيم مسئول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در پاكستان بود.

در پي حادثه شهادت رحيمي، رئيس جمهور و نخست وزير وقت پاكستان در پيام‌هاي جداگانه به رئيس جمهور وقت ايران ضمن تسليت به مناسبت شهادت وي، مراتب تأسف خود را از اين واقعه اعلام كردند و وعده دادند كه عاملان اين حادثه دستگير خواهند شد و به مجازات عبرت‌انگيز خواهند رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها