کد خبر: ۱۵۹۱۰۵
زمان انتشار: ۰۴:۲۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
۳۳سال پیش در چنین روزی
جنگ آمریکا و ایران جنگ میان دو حکومت دو ملت وحتی دو نظام نیست تا بتوان بر سر منافع موسمی با هم کنار آمد . جنگی است میان یک نطام که مظهر قلدری و چپاول است ومیان یک ملت که تمام سلاح و سرمایه او ایمان وآرمان اوست و بر سر ایمان و آرمان نمی توان به هیچ وجه به مصالحه و سازش رسید .

رخدادهای 25  تا 29 مرداد 1359

چکیده

  • درپی سانحه ای که برای بنی صدر رئیس جمهور کشورمان روی داد امام خمینی رهبر انقلاب طی پیامی تاکید کردند : شما به شکرانه این نعمت بزرگ زندگی ثانوی خود را بیش از پیش وقف خدمت به اسلام و کشور اسلامی نمائید .
  • یک شبکه کودتا به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساری کشف و چند تن از اعضای آن دستگیر شدند .
  • روزنامه تایمز لندن در تحلیلی با حمایت از چریک های فدایی خلق که در کردستان با جمهوری اسلامی درگیر هستند نوشت : این چریک ها در حال حاضر به اندازه کافی اسلحه و مهمات در اختیار دارند .
  • آیت الله دکتر بهشتی: معمولا نخست وزیر باید آزادانه تمام وزیران را انتخاب کند و بعد رسما رئیس جمهور یکایک وزیران را تائید نماید .
  • عصر روز 24 مرداد در چندین نقطه شهر تبریز درگیری هایی بین هواداران سازمان مجاهدین خلق [منافقین] و مردم این شهر روی داد .
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی: من این حرف آقای رجایی را می پسندم که گفتند کابینه اگر یکدست باشد بهتر است ، اگر کابینه یک دست باشد سرعت عملکردش بیشتر خواهد بود .
  • آیت الله موسوی اردبیلی دادستان کل کشور و عضو شورای عالی قضایی اظهار داشت : برای سرو سامان دادن به کشور به زودی امنیت قضایی در کشور تامین خواهد شد .
  • دولت کارتر که همواره خود را از حامیان مسلمانان جلوه گر می شد بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل پذیرفت .
  • خبرگزاری فرانسه از جاکارتا گزارش داد دولت اندونزی در نظر دارد برای دریافت موشک های ضد تانک جهت نصب بر روی هلیکوپترهای ساخت این کشور که به عراق فروحته خواهد شد با دولت فرانسه تماس بگیرد .
  • مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت در گفت و گوی تلفنی با مخاطبان روزنامه اطلاعات گفت : حجاب برای زنان مسلمان نیز نباید اجباری باشد !
  • گروهی از مردم بحرین در مقابل سفارت این کشور در تهران در حالیکه صورت خود را پوشانده بودند جمع شده و با شعارهایی علیه شکنجه در بحرین اعتراض کردند .
  • پدر و مادر استاد شهید کامران نجات اللهی از شکایت علیه ستوان دوم گلنان متهم به قتل آن مرحوم صرف نظر کرده و با دادن رضایتنامه کتبی از آیت الله گیلانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی خواستند که متهم به قتل مورد عفو قرار گیرد .
  • به دنبال حمله شدید زمینی و هوایی دیروز اسرائیل به جنوب لبنان که تلفات زیادی را به همراه داشت نیروهای راست گرای لبنان که از پشتیبانی رژیم صهیونیستی برخوردار هستند بخشی از جنوب لبنان را با سلاح های سنگین گلوله باران کردند .
  • سید محمد خاتمی نماینده اردکان: (جنگ آمریکا و ایران ) جنگ میان دو حکومت دو ملت وحتی دو نظام نیست تا بتوان بر سر منافع موسمی با هم کنار آمد وسازش کرد جنگی است میان یک نطام که مظهر آن آمریکا ست که سرشت و ماهیتی جز قلدری و چپاول ندارد ومیان یک ملت که تمام سلاح و سرمایه او ایمان وآرمان اوست و بر سر ایمان و آرمان نمی توان به هیچ وجه به مصا لحه و سازش رسید .

 

25مرداد 1359

زندگی ثانوی خود را وقف اسلام کنید

درپی سانحه ای که برای بنی صدر رئیس جمهور کشورمان روی داد امام خمینی رهبر انقلاب طی پیامی تاکید کردند : شما به شکرانه این نعمت بزرگ زندگی ثانوی خود را بیش از پیش وقف خدمت به اسلام و کشور اسلامی نمائید . (1) بنی صدر نیز در پاسخ نوشت : حضور مبارک حضرت آیت الله العظمی امام خمینی پدر و رهبر عزیزم ...این جانب عنایت و حمایت امام امت را همواره نشانه عنایت الهی می دانستم و می دانم . (2)

شبکه کودتا در ساری کشف شد

یک شبکه کودتا به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساری کشف و چند تن از اعضای آن دستگیر شدند . رهبر این شبکه ژنرال نادری است که دوره های ویژه نظامی را در اسرائیل و آمریکا گذرانده است .

افراد این شبکه که از وابستگان رژیم سابق هستند ، در کمیته های 5 نفری زیر نظر شخص یاد شده شکل گرفته بودند . (3) از جمله وظایف این شبکه شناسایی افراد فعال در انقلاب اسلامی و انبار مهمات نیروها در استان مازندران بوده است . (4)

هشدار به مالکین واحدهای تولیدی راکد

به کلیه مالکین واحدهای تولیدی تعطیل شده و نیمه تمام دو ماه مهلت داده شد تا در این مدت نسبت به راه اندازی و یا واگذاری این گونه واحدها اقدام کنند . سید علی ستاری پور معاون اشتغال و بهره وری وزارت کار و امور اجتماعی در این زمینه گفت : در صورت عدم آمادگی مالک و یا مالکین برای راه اندازی واحد تولیدی ، شورای عالی مرکز گسترش واحد تعطیل شده و یا نیمه تمام را به گروه واجد شرایط که به تشکیل شرکت تعاونی علاقمند و نیز صلاحیت آنها نیز مورد تائید باشد واگذار می شود . (5)

خبرنگاری از آیت الله بهشتی پرسید یکی از خصوصیاتی که بنی صدر برای تردید در نخست وزیری رجایی داشتند تا حدی خود رایی وی بود آیا شما این خصلت را در آقای رجایی می بینید ؟ آیت الله بهشتی پاسخ داد : من در آقای رجایی استقلال در شخصیت و در رای را سراغ دارم و امیدوارم این استقلال در رای عاملی برای خلاقیت و قاطعیت بیشتر در خود ایشان و کابینه ایشان باشد
حمایت تایمز لندن از چریک های فدایی خلق

روزنامه تایمز لندن در تحلیلی با حمایت از چریک های فدایی خلق که در کردستان با جمهوری اسلامی درگیر هستند نوشت : این چریک ها در حال حاضر به اندازه کافی اسلحه و مهمات در اختیار دارند و احتیاجی نیست که کشورهای دیگر به آنها کمک نظامی بدهند .(6)

رئیس جمهور یکایک وزیران را تائید می کند

آیت الله دکتر بهشتی در پاسخ به سوالی در رابطه با ترکیب کابینه اظهار داشت : معمولا نخست وزیر باید آزادانه تمام وزیران را انتخاب کند و بعد رسما رئیس جمهور یکایک وزیران را تائید نماید در این کار آنها نوعی توافق در این زمینه خواهند داشت . (7)

حمایت رادیو اسرائیل از مجاهدین خلق

عصر روز گذشته در چندین نقطه شهر تبریز درگیری هایی بین هواداران سازمان مجاهدین خلق [منافقین] و مردم این شهر روی داد . در این درگیری ها که به نظر می رسید مطابق یک برنامه ریزی قبلی ترتیب داده شده عده ای از اعضای سایر گروه های مارکسیستی نیز شرکت داشتند .

هواداران سازمان مجاهدین خلق در این درگیری ها شعارهایی علیه امام خمینی و سپاه پاسداران می دادند و گروهی از آنان نیز به سلاح گرم مجهز بودند . رادیو فارسی اسرائیل اخبار این درگیری ها را به صورت ویژه ای بازتاب داده و از سازمان مجاهدین [منافقین ] حمایت کرد . این رادیو پیام مفصل بختیار در رابطه با درگیری های تبریز را نیز به صورت مبسوط منتشر کرد.(8)

کشته شدن 67 مهاجم در حمله به یک بالگرد ارتش

110 مهاجم که تلاش داشتند به یک هلیکوپتر ارتش حمله کنند با مقاومت نیروهای انقلاب کشته و زخمی شدند . در این درگیری با مقاومت 14 سرنشین هلیکوپتر مزبور 67 مهاجم کشته و 34 تن دیگر نیز مجروح شدند . این هلیکوپتر در نزدیکی پل کلنه در نزدیکی سردشت مورد حمله مهاجمین قرار گرفت که در اثر اصابت گلوله به آن هلیکوپتر مجبور به فرود اجباری در 50 متری محل استقرار مهاجمین شد .(9)

تکرار واقعه سینما رکس آبادان در بغداد

خبرگزاری عراق گزارش داد که در آتش سوزی در یک سینما واقع در حومه پایتخت عراق 59 کودک کشته و 45 نفر دیگر زخمی شدند . این آتش سوزی در سینمای العبیده واقع در حومه جدید بغداد رخ داده و به خاطر ایجاد جرقه الکتریکی صورت گرفته است .کارشناسان معتقدند آتش سوزی در سینمایی که تعداد زیادی کودک در آن بوده اند آن هم درست در روزهایی که مسلمانان جشن عید فطر را برگزار می کردند یادآور حمله آزمایش شده رژیم شاه در حمله به سینما رکس آبادان است . (10)

سید محمد خاتمی :رسانه های گروهی غرب که خود اکثریت قریب به اتفاقشان کارگزاران سیاست های توسعه طلب در دنیا هستند به شدت در کار تحریف دروغ پردازی و بدبین کردن افکار عمومی نسبت به این انقلاب هستند که پیروزی یا شکست او بدون هیچگونه گزافه ای در سرنوشت بشری و تاریخ بشری در کوتاه مدت موثر است .
کابینه یکدست بهتر است

رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای اعلام کرد : من این حرف آقای رجایی را می پسندم که گفتند کابینه اگر یکدست باشد بهتر است ، اگر کابینه یک دست باشد سرعت عملکردش بیشتر خواهد بود . ما خودمان دور گذشته گاهی اوقات مقدار زیادی از وقتمان صرف قانع کردن یکدیگر در نظریاتمان می شد ، با اینکه همه حسن نیت و خلوص داشتیم .

رئیس مجلس درباره چگونگی برخورد مجلس با صحبت امام که مجلس باید تک تک وزرا را مورد بررسی قرار دهد گفت : برخورد را مکرر گفته ایم و همان شرایطی را که امام فرموده و مجلس هم تاکید کرده وزرا باید مسلمان ، متعهد ، مکتبی ، عامل به وظایف دینی ، دارای روحیه مدیریت در صورت امکان دارای تجربه و سابقه کار و انقلابی باشند .

در حزب جمهوری اسلامی نفوذ نشده است

هاشمی در مورد نفوذ گروهک ها در ارگان های انقلابی گفت : من نفوذ موثری در ارگان های انقلابی نمی بینم البته نمی شود گفت که کاملا بی نفوذ است ، البته با این دروازه های باز و محیط آزادی که هست خیلی طبیعی است که کسانی با غرض های خاصی نفوذ کرده باشند ، در مورد حزب جمهوری اسلامی که من خودم در آنجا این نفوذ را به هیچ وجه نمی بینم . تا حالا یک مورد هم برای ما ثابت نشده که چنین نفوذی بوده و ما را به کاری واداشته باشد که ما نمی خواسته ایم . (11)

26 مرداد 1359

محاکمه عاملان شهادت استاد نجات اللهی

محاکمه متهمان به قتل استاد شهید کامران نجات اللهی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مرکز آغاز شد .متهمان عبارتند از حسین شمس الدین مفیدی وزیر علوم و آموزش عالی کابینه ازهاری ، فرامرز نوذری بقا سرلشکر بازنشسته ارتش ، حسن شاه بیکی سرهنگ بازنشسته و ابوالحسن گلنان افسر بازنشسته . در نخستین جلسه محاکمه این متهمان خانواده استاد نجات اللهی و جمعی از استادان دانشگاه حضور داشتند . (12)

اخطار وزیر صنایع و معادن به سرمایه داران

محمود احمد زاده وزیر صنایع و معادن در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : هزار مدیر دولتی مامور راه اندازی صنایع کشور شده اند . وی اظهار داشت : پس از انقلاب صنایع ما با مشکلاتی نظیر وابستگی و تحریم اقتصادی مشکلات داخلی و کاهش سرمایه گذاری مواجه بود به طوریکه 95 درصد واحدهای تولیدی فعال نبود و ما ناگزیر از صفر شروع کردیم و خوشبختانه امروز 95 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی فعال و سرگرم کار هستند .

وی ضمن اخطار شدید به سرمایه داران فراری گفت : برای چندمین بار اعلام می کنیم دولت با تمام قوا می کوشد و اجازه نمی دهد که واحدهایی را که با زحمت راه اندازی شده است و به حال تولید می باشند به صاحبان قبلی آنان بازگردد چرا که صاحبان واقعی این واحدها مردم هستند . (13)

یک توطئه بزرگ علیه انقلاب اسلامی در رابطه با کودتای نوژه در تهران کشف و خنثی شد . گروه ضربت ستاد مرکزی کمیته منطقه یک شمیران موفق شدند یک خانه تیمی که محل مخفیگاه ضد انقلابیون و توطئه گران و همکاران کودتای نافرجام اخیر بود را در خیابان دکتر شریعتی تهران کشف کنند . از این مخفیگاه نقشه هایی متعلق به نقاط حساس کشور از جمله پادگان های نظامی ، نیروگاه های برق ، سدهای مهم آب رسانی و ...به دست آمده است . مقادیر زیادی سلاح نیز از این مخفیگاه به دست آمده است
کشف یک شبکه توطئه علیه جمهوری اسلامی در تهران

یک شبکه توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران که فعالیت های زیرزمینی مسلحانه داشتند در تهران کشف و اعضای آن دستگیر شدند .گروه ضربت کمیته مرکزی طی چند روز گذشته یک خانه تیمی را در رابطه با گروه های کومله ، پیکار و در راه آزادی طبقه کارگر که در تهران مخفیانه فعالیت هایی بر علیه نظام اسلامی داشتند کشف کردند و در این رابطه عده ای از اعضای شبکه دستگیر شدند .

در بازرسی که توسط پاسداران از خانه به عمل آمده مقادیر زیادی اسناد و مدارک مهمی در رابطه با براندازی جمهوری اسلامی و ایجاد اغتشاش در کشور و حوادث گنبد و کردستان و گرگان و همچنین اعلامیه هاییی از چریک های فدایی خلق کشف و ضبط گردیده است . (14)

امنیت قضایی در کشور تامین خواهد شد

آیت الله موسوی اردبیلی دادستان کل کشور و عضو شورای عالی قضایی اظهار داشت : برای سرو سامان دادن به کشور به زودی امنیت قضایی در کشور تامین خواهد شد و برای استقرار امنیت قضایی احتیاج به زمان داریم . (15)

دفتر تشکیلات وزارت نیرو منحل شد

هیئت پاکسازی و سالم سازی وزارت نیرو طی اطلاعیه ای انحلال دفتر تشکیلات این وزارتخانه را اعلام کرد . در این اطلاعیه ضمن برشمردن نقاط ضعف این دفتر هدف از انحلال حل مشکل سیستم بوروکراتیک ادارات دولتی اعلام شده است . (16)

بیت المقدس پایتخت اسرائیل است

دولت کارتر که همواره خود را از حامیان مسلمانان جلوه گر می شد بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل پذیرفت . اعضای انجمن حزب دمکرات که به ریاست کارتر در نیویورک گرد هم آمدند الحاق قسمت شرقی بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناختند . (17)

عراق از اندونزی هلیکوپتر جنگی می خرد

خبرگزاری فرانسه از جاکارتا گزارش داد دولت اندونزی در نظر دارد برای دریافت موشک های ضد تانک جهت نصب بر روی هلیکوپترهای ساخت این کشور که به عراق فروحته خواهد شد با دولت فرانسه تماس بگیرد .(18)

جاسوس نبودن امیرانتظام برایم مسلم است !

مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت در گفت و گوی تلفنی با مخاطبان روزنامه اطلاعات گفت : جاسوس نبودن امیر انتظام برایم فرضی است مسلم ! اهم نکات مطرح در این گفت و گوی مبسوط عبارت است از :

1- اگر مدنی به مجلس می آمد بهتر بود . به نظر من بزرگترین تقصیر و گناهی که متوجه مدنی هست این است که ایشان برای دفاع از خودش در مجلس حاضر نشد و اگر می آمد امکان داشت اعتبارنامه او هم تصویب شود . 

2- نهضت آزادی با تشکیلات منظم تری شروع به کار خواهد کرد .

3- آن وقت که من نخست وزیر بودم کمیته ها و دادگاه های انقلاب برایم تره خرد نمی کردند .

4- جاسوس نبودن امیرانتظام برایم فرضی است مسلم .

5- حجاب در مورد مسلمان ها نیز نباید اجباری باشد !

6- سپهبد مهدیون منتخب من نبود .

7- حسن نزیه فعلی از نظر تمام رفقای نهضت آزادی و افراد دولت موقت و خود بنده شدیدا محکوم است و کار فعلی او با هیچ منطق و عقل و اصول اسلامی و انسانیت و مسلمانی جور در نمی آید اما نزیه در زمان تصدی مدیرعاملی شرکت نفت توانست با توجه به مشکلات عظیم روز و امکانات خودش شرکت نفت را به راه اندازد و آن را اداره کند اگر چه کارش ایراداتی هم داشت . (19)

27 مرداد 1359

28 تن از دانشجویانی که از 13 مرداد ماه سال گذشته به دنبال تظاهراتی که به حمایت از خواهران و برادران دربندشان در آمریکا و همچنین محکوم کردن اعمال وحشیانه پلیس آمریکا در مقابل سفارت این کشور در لندن برپا کرده بودند دستگیر و در زندان های لندن به سر می بردند در یکی از دادگاه های لندن حضور یافتند ، 4 تن از این تعداد به مجازات هایی از هفت تا 14 روز زندان محکوم شدند .
کشته و زخمی شدن دهها نفر در انفجار انبار باروت در گچساران

بر اثر انفجار دو تن دینامیت در انبار یک شرکت راهسازی در روستای ده بزرگ در 50 کیلومتری گچساران بیش از 180 نفر از کارگران و اهالی این روستا که برای اطفای حریق یک خانه به این انبار نزدیک شده بودند کشته و مجروح شدند .

در مورد علت آتش سوزی گزارش های متعددی منتشر شده است ، انفجار یک کپسول گاز در منزلی در مجاورت انبار ، اتصال چند سیم برق و آتش سوزی بر اثر جوشکاری یک درب آهنی در خانه مجاور انبار مواد منفجره از جمله گزارش هایی است که تاکنون منتشر شده است . (20)

خودکشی عامل کودتا

یکی از عاملان اصلی کودتای نافرجام نوژه که تحت تعقیب پاسداران کمیته مرکزی بود امروز پس از ورود پاسداران به خانه اش با شلیک دو گلوله خودکشی کرد . تحقیق پیرامون چگونگی این حادثه در مورد سرلشکر حسن ایزدی که گفته می شود در کودتای نافرجام نوژه دست داشته است ادامه دارد . سرلشکر ایزدی در رژیم سابق رئیس اداره ششم ارتش بود . (21)

28 مرداد 1359

اخراج 7 دانشجوی ایرانی از انگلیس

دانشجویان مسلمان در بند ایرانی در انگلیس امروز در گروه های کوچکی در جلسات دادگاه حضور یافتند.طبق احکامی که تاکنون از سوی دادگاه صادر شده است برای چهار تن از دانشجویان مجازات های متفاوت و برای هفت تن دیگر دستور اخراج صادر شده است .

گفتنی است که این دانشجویان از 13 مرداد ماه سال گذشته به دنبال تظاهراتی که به حمایت از خواهران و برادران دربندشان در آمریکا و همچنین محکوم کردن اعمال وحشیانه پلیس آمریکا در مقابل سفارت این کشور در لندن برپا کرده بودند دستگیر و در زندان های لندن به سر می برند . امروز 28 تن از کل دانشجویان دستگیر شده در یکی از دادگاه های لندن حضور یافتند ، 4 تن از این تعداد به مجازات هایی از هفت تا 14 روز زندان محکوم شدند . (22)

تظاهرات علیه شکنجه در بحرین

مقارن ظهر امروز گروهی از مردم بحرین در مقابل سفارت این کشور در تهران در حالیکه صورت خود را پوشانده بودند جمع شده و با شعارهایی علیه شکنجه در بحرین اعتراض کردند . این تجمع در چهلمین روز شهادت یکی از مبارزان بحرینی که در زندان و زیر شکنجه به شهادت رسیده بود در مقابل سفارت بحرین در تهران برگزار شد . (23)

راهپیمایی در سالگرد سینما رکس آبادان

به مناسبت سالگرد فاجعه هولناک آتش سوزی سینما رکس آبادان امروز این شهر یکپارچه تعطیل و پیش از ظهر امروز دهها هزار تن از مردم آبادان به همین مناسبت دست به راهپیمایی زدند . راهپیمایان خواستار تشکیل دادگاه انقلابی  و اعدام مسببان اصلی این جنایت شدند . (24)

هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس درباره چگونگی برخورد مجلس با صحبت امام که مجلس باید تک تک وزرا را مورد بررسی قرار دهد گفت : برخورد را مکرر گفته ایم و همان شرایطی را که امام فرموده و مجلس هم تاکید کرده وزرا باید مسلمان ، متعهد ، مکتبی ، عامل به وظایف دینی ، دارای روحیه مدیریت در صورت امکان دارای تجربه و سابقه کار و انقلابی باشند .

29مرداد 1359

گذشت پدر شهید نجات اللهی از مجازات قاتل فرزند

پدر و مادر استاد شهید کامران نجات اللهی از شکایت علیه ستوان دوم گلنان متهم به قتل آن مرحوم صرف نظر کرده و با دادن رضایتنامه کتبی از آیت الله گیلانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی خواستند که متهم به قتل مورد عفو قرار گیرد . (25)

حمله بی سابقه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

به دنبال حمله شدید زمینی و هوایی دیروز اسرائیل به جنوب لبنان که تلفات زیادی را به همراه داشت نیروهای راست گرای لبنان که از پشتیبانی رژیم صهیونیستی برخوردار هستند بخشی از جنوب لبنان را با سلاح های سنگین گلوله باران کردند .

همزمان با این حمله هواپیماهای نظامی اسرائیل بر فراز مناطق جنوب لبنان که روز گذشته مورد هجوم قرار گرفته است پرواز های شناسایی انجام دادند . در پاسخ به این حملات چریک های فلسطینی به سوی ناوچه های اسرائیلی  در آب های نزدیک به جنوب لبنان آتش گشودند . گفتنی است شدت حملات اسرائیل به جنوب لبنان در دو سال گذشته بی سابقه بوده و دولت لبنان طی یادداشتی به سازمان ملل نسبت به این اقدام اسرائیل اعتراض کرده است . (26)

لایحه قانونی تشکیل دیوان عدالت تقدیم مجلس می شود

آیت الله بهشتی در مصاحبه هفتگی خود که در محل ساختمان وزارت دادگستری برگزار شد اظهار داشت لایحه قانونی تشکیل دیوان عدالت تقدیم مجلس می شود . وی در بخش دیگری از این مصاحبه مطبوعاتی در مورد سرنوشت گروگان ها گفت : مسئله گروگان ها برای کشور ما درجه اول نیست ، در شرایطی که هنوز نخستین دولت منتخب مجلس سرکار نیامده و استقرار پیدا نکرده است طبیعی است که پرداختن به مسئله گروگان ها نمی تواند منطقی و موجه باشد .

خبرنگاری از آیت الله بهشتی پرسید یکی از خصوصیاتی که بنی صدر برای تردید در نخست وزیری رجایی داشتند تا حدی خود رایی وی بود آیا شما این خصلت را در آقای رجایی می بینید ؟ آیت الله بهشتی پاسخ داد : من در آقای رجایی استقلال در شخصیت و در رای را سراغ دارم و امیدوارم این استقلال در رای عاملی برای خلاقیت و قاطعیت بیشتر در خود ایشان و کابینه ایشان باشد . (27)

گوینده این سخنان به شدت انقلابی بعدها در طول تصدی ریاست قوه مجریه چنان به آمریکا نزدیک و از متحدان « بزرگترین قدرت مادی ضد بشری دنیا » شد که کسی را گمان آن نمی رفت .  خاتمی در طول دوران مسئولیت خود با پیش کشیدن طرح گفتگوی تمدن ها به زعم خود خواست روابط سرد دو کشور را بهبود بخشد ولی در همین زمان بود که ایران از سوی مقامات آمریکایی محور شرارت خوانده شد و برای محو تمدن ایران از روی زمین برنامه ریزی شد ! خاتمی آبراهام لینکن یکی از روسای جمهور این قدرت مادی ضد بشری دنیا را شهید نامید و او را تقدیس کرد ولی ایران همچنان محور شرارت ماند و ...
آمریکا بزرگترین قدرت مادی ضد بشری دنیا است

سید محمد خاتمی نماینده اردکان و مخبر کمیسیون امورخارجی در جلسه امروز مجلس گزارشی از پاسخ مجلس به نامه 180 نماینده کنگره آمریکا ارائه کرد .وی گفت : آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت مادی ضد بشری که تاریخ تاکنون سراغ دارد به جنگی تمام عیار علیه ملت ما دست زده است این جنگ جنگ میان دو حکومت دو ملت وحتی دو نظام نیست تا بتوان بر سر منافع موسمی با هم کنار آمد وسازش کرد جنگی است میان یک نطام که مظهر آن آمریکا ست که سرشت و ماهیتی جز قلدری و چپاول ندارد ومیان یک ملت که تمام سلاح و سرمایه او ایمان وآرمان اوست و بر سر ایمان و آرمان نمی توان به هیچ وجه به مصا لحه و سازش رسید .

نباید با  آمریکا سازش کنیم

خاتمی گفت : بنابراین نه میتوان و نه باید با این ابر قدرت که با ما سر جنگ است به عنوان مظهر و نماینده همه قدرتهای توسعه طلب به سازش نشست و این باید اصل سازش ناپذیری و قا طعیت که بارها از زبان رهبر بزرگ انقلاب شنیده ایم بعنوان پایه و مایه سیاست خارجی ما به وسیله نمایندگان مردم تدوین وتنظیم بشود.

جنایت های آمریکا در بیان خاتمی

خاتمی در ادامه با برشمردن جنایت های آمریکا در حق ملت مظلوم ایران گفت : این قدرت و قدرتهای مشابه و همدست یامزدور او در تلاش هستندکه این انقلاب را به نابودی بکشانند نمونه هایش محاصره اقتصادی و توطئه ها و دسیسه های گوناگونی که بوسیله عوامل خودش در خارج مرزهای ما و در درون مرزهای ما به آن دست زده برای اینکه این انقلاب را نابود بکند و بزرگترین تلاش امریکا این است که انقلاب ما را منزوی بکند ، محاصره اقتصادی در همین زمینه است ، توطئه های نظامی در همین زمینه است و از جمله کارهائی که می کند دست به یک جنگ شدید تبلیغاتی علیه انقلاب ما زده است تا پیام انقلاب ما به مردم نرسد .

رسانه های گروهی غرب کارگزار سیاست های توسعه طلبانه در دنیا

رسانه های گروهی غرب که خود اکثریت قریب به اتفاقشان کارگزاران سیاست های توسعه طلب در دنیا هستند به شدت در کار تحریف دروغ پردازی و بدبین کردن افکار عمومی نسبت به این انقلاب هستند که پیروزی یا شکست او بدون هیچگونه گزافه ای در سرنوشت بشری و تاریخ بشری در کوتاه مدت موثر است .

پایگاه اصلی ایران کشورهای مستضعف و همدرد است

وی در مورد اصل اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیز گفت : ما باید از این انزوا بیرون بیائیم یعنی انزوائی که از طرف دشمن برما تحمیل میشود و باید به عنوان یک رسالت پیام خودمان را به دنیا برسانیم . ما نباید بگذاریم که محصور بشویم در این حصار شدید تبلیغاتی که غرب بدور ما کشیده البته پایگاه اصلی حمایت از ما جهان مستضعف و دنیائی است که به اصطلاح با ما همدرد و همرنج هست که نزدیک شدن با انها همکاری با انها و تشکیل برنامه های مشترک از مسائلی است که باید جزو اصول سیاست خارجی ما قراربگیرد.

گفتنی است در این جلسه نامه موسوی خوئینی ها رئیس کمیسیون امورخارجی مجلس مبنی بر ضرورت پاسخ قاطع به 180 نماینده کنگره آمریکا قرائت شد . (28)

انفصال شهردار قم از خدمت

امان الله رادمهر شهردار قم به علت وابستگی به رژیم منفور پهلوی از سوی هیئت پاکسازی استان مشمول پاکسازی شد و از خدمت در ادارات دولتی منفصل گردید . (29)

کشف یک خانه تیمی و مخفیگاه مرتبط با کودتای نوژه

یک توطئه بزرگ علیه انقلاب اسلامی در رابطه با کودتای نوژه در تهران کشف و خنثی شد . گروه ضربت ستاد مرکزی کمیته منطقه یک شمیران موفق شدند یک خانه تیمی که محل مخفیگاه ضد انقلابیون و توطئه گران و همکاران کودتای نافرجام اخیر بود را در خیابان دکتر شریعتی تهران کشف کنند . از این مخفیگاه نقشه هایی متعلق به نقاط حساس کشور از جمله پادگان های نظامی ، نیروگاه های برق ، سدهای مهم آب رسانی و ...به دست آمده است . مقادیر زیادی سلاح نیز از این مخفیگاه به دست آمده است . (30)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 2

2- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 25 مرداد 1359 ، صفحه 3

4- جمهوری اسلامی ، 25 مرداد 1359 ، صفحه 1

5- اطلاعات ، 25 مرداد 1359 ، صفحه 2

6- اطلاعات 25 مرداد 1359 ، صفحه 4

7- اطلاعات ، 25 مرداد 1359 ، صفحه 10

8- جمهوری اسلامی ، 25 مرداد 1359 ، صفحه6

9- جمهوری اسلامی ، 25 مرداد 1359 ، صفحه 4

10- کیهان ، 25 مرداد 1359 ، صفحه 20

11- کیهان ، 25 مرداد 1359 ، صفحه 3

12- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 1

13- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 1

14- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 1 و 2

15- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 2

16- اطلاعات ، 26 مرداد 1359، صفحه 16

17- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 16

18- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 16

19- اطلاعات ، 26 مرداد 1359 ، صفحه 4

20- کیهان ، 28 مرداد 1359 ، صفحه 2

21- کیهان ، 28 مرداد 1359 ، صفحه 2

22- اطلاعات ، 29 مرداد 1359 ، صفحه 16

23- اطلاعات ، 29 مرداد 1359 ، صفحه 16

24- اطلاعات ، 29 مرداد 1359 ، صفحه 3

25- اطلاعات ، 29 مرداد 1359 ، صفحه 4

26- جمهوری اسلامی ، 30 مرداد 1359 ، صفحه 2

27- اطلاعات ، 30 مرداد 1359 ، صفحه 16

28- مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی ، 28 مرداد 1359 ، گوینده این سخنان به شدت انقلابی بعدها در طول تصدی ریاست قوه مجریه چنان به آمریکا نزدیک و از متحدان « بزرگترین قدرت مادی ضد بشری دنیا » شد که کسی را گمان آن نمی رفت .  خاتمی در طول دوران مسئولیت خود با پیش کشیدن طرح گفتگوی تمدن ها به زعم خود خواست روابط سرد دو کشور را بهبود بخشد ولی در همین زمان بود که ایران از سوی مقامات آمریکایی محور شرارت خوانده شد و برای محو تمدن ایران از روی زمین برنامه ریزی شد ! خاتمی آبراهام لینکن یکی از روسای جمهور این قدرت مادی ضد بشری دنیا را شهید نامید و او را تقدیس کرد ولی ایران همچنان محور شرارت ماند و ...

29- اطلاعات ، 29 مرداد 1359 ، صفحه 3 ،

30- اطلاعات ، 29 مرداد 1359 ، صفحه 2

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها