کد خبر: ۱۵۹۱۱۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
فلامک جنيدي، متولد سال 1351، پدرش مشهدي است. دو خواهر و يک برادر دارد. سوم دبيرستان بود که تصميم گرفت بازيگر شود. در دانشگاه نمايشنامه ‌نويسي خوانده است.اکنون این بازیگر از کاره جدیدش که آماده ی پخش است و الگوهایش در زندگی خود سخن میگویید:
اولين باري که مردم با چهره او آشنا شدند ايفاي نقش در «جنگ 77» بود و پس از آن «ببخشيد شما»، «جايزه بزرگ»، «بدون شرح»، «شب ‌هاي برره» و... او با رامين ناصر نصير، هم دانشگاهي بود و توسط وي به مهران مديري معرفي شد.

فلامک جنيدي طي سال‌ هاي اخير يک پاي ثابت مجموعه‌ هاي طنز بوده است. آنچه در ادامه مي خوانيد حرفهاي اين هنرمند عزيز است که خواندنش خالي از لطف نيست؛



چرا فلامک جنيدي تا به حال ستاره نشده؟

ستاره يعني چي؟ آدم چه طوري ستاره مي‌ شود؟ اينکه پرکار باشد؟ من مي‌ توانم به جرأت بگويم که هنوز روي همان موجي هستم که زير پايم آمده. البته نه با پرکاري، يا اينکه روي جلد مجله ‌ها باشم. من اين کار را نمي‌کنم. من نمي‌خواهم مانکن باشم يا شو بدهم. اينها انتخاب من نيست. مي‌تواند انتخاب فرد ديگر باشد، که قابل احترام هم هست. اما من آن کار را نمي‌کنم. اگر مي‌خواهند بگويند استار نماندم، بگويند. من نمي‌خواستم به آن معني استار باشم.

به دست آوردن چيزي که کمتر کسي تجربه ‌اش کرده است؟

احترام و عشق. اينکه مثلاً وقتي دو هفته پيش سوار آژانس شدم آقاي راننده از صدايم مرا شناخت و شروع کرد به صحبت کردن در باره هنر و بازيگري. طوري صحبت کرد که من اصلاً انتظار نداشتم و ناداني مرا ثابت کرد. گفت ما دوست نداريم بازيگرمان را يک ‌جور ديگر ببينيم. گفت من وقتي شب خسته مي روم خانه و تلويزيون را روشن مي‌کنم، دوست دارم بازيگر مورد علاقه‌ام را در همان قد و اندازه‌اي که از او مي‌شناسم و توقع دارم ببينم ولي وقتي اين اتفاق نمي‌افتد قلب من مي‌شکند. وقتي پياده شدم گفتم قول مي‌دهم تا آنجا که شعور و قدرتم اجازه مي دهد هيچ ‌وقت کاري را قبول نکنم که شما اذيت شوي.

تا به حال حس کرده ايد بازيگري همان کاري است که بايد انجام دهيد؟

بعد از هر تمرين تئاتر، وقتي مي آمدم مي نشستم، احساس مي کردم پوست انداخته ام و از محدوده خودم به عنوان يک آدم، يک قدم آن طرف تر گذاشته ام.

مناسبات کاري سخت و پيچيده براي بازيگر خانم چه چيزهايي هستند؟

من به عنوان يک زن بازيگر از اينکه اين ‌قدر مراقب باشم که اتفاقات عجيب و غريبي نيفتد، اذيت مي‌شوم. از من انرژي مي‌گيرد. دوست ندارم اين‌ قدر انرژي هدر دهم. نهايتش چه اتفاقي مي‌افتد؟ آن پروانه شدن يا دگرديسي يا شاه ‌نقش برايم رخ نمي‌دهد. من اين را با خودم حلاجي کرده‌ ام.

خانم جنيدي، چه کاري آماده پخش داريد؟

مجموعه تلويزيوني «باغ سرهنگ» به کارگرداني فلورا سام و تهيه کنندگي مجيد اوجي.

خلاصه اي از اين مجموعه داستان برايمان توضيح مي دهيد؟

در حال حاضر تصويربرداري اين سريال برخلاف ساير آثار اين روزهاي تلويزيون که با مشکلات فراوان مالي درگير هستند، بدون هيچ‌گونه حاشيه اي در حال انجام است و طبق برنامه ريزي هاي انجام گرفته نيز طي سه ماه آينده به پايان مي رسد. باغ سرهنگ، داستان زندگي خواننده اي جوان (فلاح) را روايت مي کند که براي ضبط آلبوم موسيقي خود دچار مشکل مالي شده است. او تصميم مي گيرد با عقد نامزد خود از وام ازدواج براي حل مشکلش استفاده کند. آنها بعد از عقد براي اينکه جايي براي زندگي ندارند تصميم مي گيرند از باغ متروکه سرهنگ که از اقوام دورشان است براي زندگي استفاده کنند. آنها در باغ با اتفاق عجيبي مواجه مي شوند که...

بازيگران اين سريال چه کساني هستند؟

مجيد صالحي، مريم سعادت، نيما فلاح، سحر ولدبيگي، آناهيتا همتي، افسر اسدي، فرهاد بشارتي، فاطمه هاشمي، مجيد شهرياري، نسترن سالار، محمدرضا عباس نژاد و (با حضور) محمد مطيع و فرهاد آئيش، بازيگران اصلي اين مجموعه هستند.

به نظر شما بزرگترين سرمايه يک هنرمند چيست؟

فکر مي کنم شخصيت و ذات خود آن شخص. به نظر من چه هنرمند و چه غير هنرمند، خيلي متفاوت نيست. فقط هنرمند بايد يک مقدار خلاق تر باشد وگرنه شخصيت و ذات براي همه،‌ سرمايه بزرگي است.

خالصانه ترين حضور شما در چه عرصه اي بوده است؟

طبعاً نقاشي. وقتي آدم کار نقاشي مي کند هيچ چشمداشتي در مقابل آن ندارد. البته در سينما و بازيگري درست است که از ابتدا بحث قرارداد و دستمزد مطرح مي شود اما هنگامي که مشغول بازي هستي بايد از اين دغدغه به دور باشي تا بتواني کار واقعي انجام دهي.

در مقابل چه چيزهايي سرسختي نشان مي دهيد؟

در دفاع از باورها و عقايدم.

کلاً آدم سرسختي هستيد يا انعطاف پذير؟

زياد انعطاف پذير نيستم. در بعضي مسائل چرا. مثلاً در محيط جمعي کار سعي مي کنم خودم را با شرايط سازگار کنم اما در کل آدم انعطاف پذيري نيستم.

تا حالا احساس ناتواني کرده ايد؟

آدم وقتي کاري نمي تواند بکند تنها احساس ناتواني مي کند.

در نقش هايي که ايفا کرديد کدام يک را به شخصيت خودتان نزديک تر مي دانيد؟

اکثراً با من متفاوت بودند اما به هر حال در هر نقشي آدم قسمت هايي از وجود خود را مي يابد که شايد تا آن روز ناشناخته بوده است.

نقشي هست که دلتان بخواهد آن را ايفا کنيد؟

نه. خيلي اين‌جوري نگاه نمي کنم. من آدم واقع بيني هستم.

تا حالا تحت تأثير يک فيلم، گريه هم کرده ايد؟

بله، خيلي. من زياد تحت تأثير فيلم ها قرار مي گيرم.

کارگرداني که به کارش اعتقاد داشته باشيد و بي چون و چرا در فيلم ايشان حاضر به بازي باشيد؟

دوستاني هستند که حتي جوان هستند و من حاضر هستم در فيلمشان بازي کنم البته به کارهاي آقاي بيضايي، آقاي مهرجويي، خانم بني اعتماد و... هم علاقه مندم اما فيلمنامه اولين معيار من براي پذيرش يک نقش است. چرا که يک فيلمنامه خوب به دست هر کارگرداني قابل اجراست و بهترين کارگردان هم نمي تواند از يک فيلمنامه ضعيف، شاهکار بسازد.

در بازيگري الگوي خاصي داشتيد؟

در رفتار بله اما در بازي خير. آقايان خسروشکيبايي و جمشيد مشايخي و بزرگواراني که اخلاقياتشان حرف اول را مي ‌زند، الگوهاي رفتاري من بوده‌ اند.

به نظر شما رابطه مردم با سينما بهتر است يا تلويزيون؟

با تلويزيون و البته ماهواره.

به نظر شما دستمزدتان منصفانه است؟

نه خيلي کم است.

برخي‌ ها در باره دستمزد بازيگران جديد اعتراض دارند. اين اعتراض‌ ها چقدر بجاست؟

به هر حال در همه جا اعتراض وجود دارد. اما در خصوص بازيگران، دستمزدي که بايد به آنان داده شود کافي نيست و همه
گله مندند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها