کد خبر: ۱۵۹۳۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
دیوار اسلام را کوتاه گیر آوردند /
محقق علوم اسلامی با اشاره به گلایه خود از صدا و سیما گفت: من از صدا و سیما گله مندم که چرا منبر هر کسی را پخش می کند، منبر کار آسانی نیست و باید ببینیم که احیای اهل بیت چه چیزی است، البته کس خاصی مدنظرم نیست.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سید عبدالله فاطمی‌نیا در پنجاه و چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت آموختن علوم اظهار کرد: طلبه‌های جوان باید قدر طلبگی خود را بدانند چراکه به عنوان مثال امام رضا (ع) در حدیث معتبری ما را دعا کرده است، اما برای این دعای خود شرطی را گذاشته است و ایشان فرموده‌اند که خداوند رحمت کند بنده ای را که کار ما اهل بیت را زنده می‌کند.

وی افزود: در دعای ابوحمزه ثمالی آمده است که خداوند هر بنده را که به‌خواهد رحمت می‌کند و رحمت خداوند بی اندازه است، عده بسیاری از مردم کار نیک را می‌خواهند انجام دهند، ولی در زمان تطبیق اشتباه می‌کنند.

محقق علوم اسلامی با اشاره به گلایه خود از صدا و سیما گفت: من از صدا و سیما گله مند هستم که چرا منبر هر کسی را پخش می‌کند، منبر کار آسانی نیست و باید ببینیم که احیای اهل بیت چه چیزی است، البته کس خاصی مدنظرم نیست و به صورت مطلق این مطلب را می‌گویم.

وی افزود:من اگر در صدا و سیما درباره یک داروی پزشکی سخن بگویم، حداقل دیگر من را از صدا و سیما پخش نمی‌کند، اما دیوار اسلام را کوتاه گیر آوردند و حق منبر اهل بیت حداقل این است که آیه‌ها و احادیث درست خوانده شود.

فاطمی نیا انجام دادن درست کار اهل بیت را براساس روایات یادگرفتن علوم اهل بیت و یاد دادن آن به دیگران دانست و افزود: اگر مردم سخنان زیبای اهل بیت را بشنوند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: البته دشمنان اهل بیت برای خراب کردن وجه آن‌ها، احادیث جعلی را ساخته‌اند که باید با علم رجال احادیث صحیح را از احادیث نادرست تشخیص داد، هر کسی نباید هر حدیثی را به صرف خواندن در یک کتاب، عنوان کند.

محقق علوم اسلامی با اشاره به وظیفه طلبه‌های جوان اظهار کرد: طلبه‌های جوان باید درس بخوانند چراکه انسان تا عالم نشود، کاری را نمی تواند انجام بدهد.

فاطمی نیا آیت الله العظمی بروجردی را یک مرجع تمام عیار دانست و افزود: این شخصیت، متخصص درجه یک علم رجال بود و از برخی از علما در زمان وفات آیت الله بروجردی شنیدم که ایشان اعلم افراد در زمان خودش بود.

وی خاطرنشان کرد: می‌گفتند که آیت الله العظمی بروجردی همانگونه که بر فقه شیعه تسلط داشت، بر فقه اهل سنت تسلط داشت و این شخصیت کتاب‌های نفیسی را در زمینه علم رجال نگاشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها