کد خبر: ۱۵۹۳۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه سال ۷۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقابله با درج تصاویر غربی روی لوازم التحریر اجرا نشد. نهادهای مردمی به‌جای مسئولان وارد عمل شده‌اند.
لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با درج تصاویر شخصیت‌های غربی روی لوازم التحریر دانش‌آموزان اظهار داشت: طی سال‌های اخیر تهاجم فرهنگی دشمن بازار لوازم التحریر را هدف قرار داده است که این موضوع برای دانش‌آموزان به‌ویژه در مقطع دبستان خطرناک است چرا که آنها را از همان سنین کودکی با شخصیت‌های غربی عجین می‌کند.

وی افزود: در سال 79 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را برای مقابله با درج تصاویر غربی روی لوازم التحریر داشت که متأسفانه در جهت اجرایی شدن این مصوبه تلاشی صورت نگرفت و با گذشت 13 سال حرکت در این زمینه بسیار کند بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش مردمی در حوزه لوازم التحریر ورود پیدا کرد، گفت: در این زمینه فعالیت‌های مناسبی نیز صورت گرفته است به‌گونه‌ای که تصاویر شهدا و قهرمانان کشور روی لوازم التحریر دانش‌آموزان چاپ شده است اما ادامه این روند نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است.

افتخاری بیان کرد: طی سالیان اخیر لوازم التحریر دانش‌آموزان هدف جدید تهاجم فرهنگی غرب شده است و هرروز شاهد واردات و تولید لوازم التحریرهایی هستیم که تصاویر  شخصیت‌های غربی روی آنها نقش بسته است در حالی که قهرمانان ملی و ایرانی هنوز برای دانش‌آموزان ناشناخته است و در این زمینه خانواده‌ها نیز باید هوشیاری داشته باشند و از خرید این نوع از لوازم التحریر اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تشکل‌های مردمی برای پاسخگویی به این هجمه فرهنگی دشمن در حوزه لوازم التحریر فعال شده‌اند و اقدامات زیبایی را نیز انجام داده‌اند اما هنوز برای دراختیار گرفتن بازار لوازم التحریر به حمایت بیشتر مردم و مسئولان نیاز دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها