کد خبر: ۱۵۹۵۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
سوژه‌ هفته: کيفيت توپ مسابقه چقدر در نتايج تيم‌ها موثر است؟
به گزارش 598 به نقل از 90،توپهاي ليگ برتر همچنان محل مناقشه است. در برنامه 90 هم ديديد که بحث‌هاي جديد مطرح شده و در مورد کيفيت توپهاي آل‌اشپورت ابهامي به وجود آمد.
اکثر بازيکنان از اين توپها گلايه دارند هر چند هستند بازيکناني که رضايت خود را ابراز داشته‌اند.
امروز هم با سوژه توپهاي ليگ برتر با شما هستيم. بخوانيد...

1- آيا با اين اظهارنظر مربيان که توپ‌هاي فعلي باعث افت کيفيت مسابقات ليگ برتر شده‌اند، موافقيد؟ اين توپ‌ها تا چه اندازه در کسب نتايج تيم موثر است؟
2- با توجه به شرايط اقتصادي حاکم بر فوتبال ايران، آيا برندهاي معتبري چون نايک و آديداس حاضر به سرمايه‌گذاري در اين بازار مي‌شوند؟
 

ظلي: توپ توپ است ديگر
فرامرز ظلي پيشکسوت فوتبال و گلر اسبق تيم‌ملي:

1- اينکه فرامرز ظلي بخواهد در مورد توپ‌هاي ليگ برتر کنوني نظر دهد کار عاقلانه‌اي نيست چون من قبل از انقلاب بازيکن تيم‌ملي بوده‌ام و از آن روزگار سالهاي زيادي گذشته و الان چندين و چند سال است حتي به توپ يک شوت هم نزده‌ام چه برسد به اينکه بخواهم پيرامون کيفيت آن اظهارنظر کنم. نقطه نظرات کساني بايد ملاک عمل قرار بگيرد که در ليگ برتر بازي مي‌کنند چون ما عادت به اين ايرادها نداريم و از ديد ما قديمي‌ها توپ توپ است و نکته ديگري ندارد.
2-خوب به ياد دارم در دوران ماها نايک و آديداس نبود که بخواهيم براي همکاري با اين کمپاني‌ها اصرار کنيم آن زمان يک توپ بود بنام غيرت و تعصب و يک پيراهن نبام عشق!
 

فتح‌آبادي: بايد از اقدامات فدراسيون تبعيت کنيم
غلامرضا فتح‌آبادي مهاجم اسبق پرسپوليس و استقلال:

من فکر کنم که توپ آل‌اشپورت تاييد شده فيفا است ما هم به عنوان فوتباليست‌ها و مربيان زيرنظر فدراسيون فوتبال و هم سازمان ليگ اجرايي فدراسيون بايد از اين موضوع تبعيت کنيم در ضمن اتفاق عجيب و غريب اين است که کيفيت بازي‌هاي ليگ برتر تحت تاثير اين توپها قرار گرفته و اگر تيمي مي‌بازد بخاطر همين بي‌کيفيت بودن توپهايي است که با آن بازي مي‌کنيم.
البته بنده به عنوان يک فوتباليست اين تجربه را دارم که جنس توپها در ضربه ايستگاهي ، شوتهاي بلند از گوشه زمين و حتي در پاسهاي ساده نقش دارد خوب طبعا اين اتفاقات به شرط بي‌کيفيت بودن توپهاي ليگ براي دو تيم رخ مي‌دهد و مستمسک قرار دادن اين قضيه هيچ کمکي بر توجيه يک شکست نکرده و نمي‌کند و کسي که اهل اين فوتبال باشد و اين توجيه غيرمنطقي را بپذيرد.
2- به دليل تحريم‌ها احتمال راضي شدن به سرمايه‌گذاري در ايران اندک است.
 

خليفه سلطان: مي‌خواهند جو فوتبال را برهم بزنند
جواد خليفه سلطان خبرنگار 90 در اصفهان:

1- من اين بهانه را نمي‌پذيرم و معتقدم اکثر کساني که کيفيت توپ آل‌اشپورت را بهانه قرار مي‌دهند قصد بر هم زدن جو فوتبال ايران و مخدوش کردن اين فضا را دارند وگرنه اينقدر اوضاع و کيفيت اين توپها آزار دهند نيست که همه عليه آنها موضع گيري کنند و در مصاحبه‌‌هايشان از هر مسئله‌اي حرف زدند موضوع را به قضيه کيفيت اين توپها بکشانند و در مورد آنها صحبت کنند.
اولا شرايط اين توپها مهم است و ثانيا کيفيت وقتي براي دو طرف يک زمين مشترک است بهانه خوبي براي نتايج ضعيف يک تيم به حساب نمي‌آيد.
2- با توجه به تحريم‌هايي که تجارت با ايران در پي دارد خيلي بعيد است بتوان با آديداس و نايک همکاري کرد اين مسئله نمي‌تواند نقطه اتکاء سازمان ليگ و فدراسيون براي فسخ قرارداد آل اشپورت باشد.
 

کرماني مقدم: من که معتقدم نايک و آديداس به همکاري تمايل دارند
مرتضي کرماني‌مقدم مهاجم دهه شصت فوتبال ايران:

1- اينکه بهترين مربيان و بازيکنان فعلي ايران از کيفيت بد اين توپها مي‌گويند وجنس آنها را از نوع بي‌کيفيت و درجه سه مي‌‌دانند يک واقعيت غيرقابل کتمان است که اگر ديد منطقي نسبت به اين اتفاق وجود داشته باشد بايد بپذيريم اين توپها مشکل دارند.
در ضمن به اعتقاد من کيفيت اين توپها نمي‌تواند بهانه‌اي براي شکست و ناکامي يک تيم قلمداد شود چون واضح است چه تيم برنده و چه تيم بازنده هر دو با يک توپ بازي مي‌کنند و بد و خوب آن براي هر دو تيم مشترک است.
2- قطعا احتمال سرمايه گذاري نايک و آديداس در ايران جود دارد چون با توجه به پيشرفت رشته‌هاي ورزشي مختلف در کشورمان و کارنامه قابل قبولي که در اين باره ارائه مي‌شود قطعا اين شرکتها را راغب مي‌کند براي سرمايه‌گذاري و همکاري با ورزش و بخصوص فوتبال گام بردارند.
 

ميناوند: لااقل کيفيت و رنگ توپها عوض شود
مهرداد ميناوند بازيکن اسبق پرسپوليس و تيم‌ملي:

1- چون تاکنون با توپ آل‌اشپورت بازي نکرده‌ام نمي‌توانم در اين باره نظري بدهم و از کيفيت خوب و بد آن حرف بزنم. اما همين قدر مي‌دانم تعداد افرادي که از معايب اين توپها مي‌گويند زياد است و اکثر آنها هم به عنوان مربي و بازيکن در ليگ برتر فعاليت مي‌کنند پس اين موضوع يک مشکل جدي است که گريبان فوتبال ايران را گرفته و اهالي فوتبال را آزار مي‌دهد.
البته اين موضوع ارتباطي با کيفيت بازي‌هاي ليگ پيدا نمي‌کند اما مشکلي است که راه حل دارد و مسئولان سازمان ليگ بدون فسخ قرارداد مي‌ توانند با مسئولان شرکت آل‌اشپورت مذاکره کنند و از آنها بخواهند به هر ترتيبي شده مشکل رنگ و کيفيت اين توپها را حل کنند تا اين جماعت منتقد هم سرشان به کار خودشان باشد و در اين باره مصاحبه انتقادي نداشته باشند.
2- فکر نکنم بتوان مسئولان نايک و آديداس را راضي کرد که مسئله تحريم‌ها را ناديده بگيرند و با فوتبال ايران همکاري کنند.
 

نکيسا: اظهارنظر امثال من نبايد ملاک عمل باشد
نيما نکيسا دروازه‌بان ايران در جام‌جهاني 1998 فرانسه:

1- در مورد نامناسب بودن اين توپها و کيفيت بد يا خوب آنها فقط کساني مي‌توانند اظهارنظر کنند که در اين ليگ بازي مي‌کنند و هر روز با اين توپ سر و کار دارند. من که مربي ليگ نيستم و بازيکن آن بحساب نمي‌آيم. اظهارنظر من چندان نمي‌تواند مستند و منطقي باشد چون هر صحبتي باشد امکان دارد از روي حب و بغض و بخاطر روابط تجاري گفته شود.
البته اين که موضوع اين توپها روي کيفيت بازي‌هاي ليگ هم اثر بگذارد به عنوان يک بازيکن باسابقه و پيشکسوت مورد تاييد من نيست.
2- همکاري با آيداس و نايک طبعا يک پروژه سودآور براي اين دو شرکت است که در شرايط عادي از آن استقبال مي‌کنند ولي وقتي بحث تحريمها باشد سخت بتوان مسئولان اين دو شرکت را راضي کرد تحريم‌ها را دور بزنند تا بتوانند با فدراسيون ما همکاري داشته باشند.
 

پاشازاده: شايد اين توپها واقعا درجه سه هستند
مهدي پاشازاده سرمربي استقلال شهرداري تبريز:
1- وقتي با انتقاد عده زيادي از اهالي فوتبال روبرو مي‌شويم قطعا يک مسئله‌اي وجود دارد که اين هم آدم در خصوص يک موضوع اشاره مي‌کنند در ضمن از قديم گفته‌اند تا نباشد چيزکي مردم نگويند چيزها!
ولي اينکه کيفيت بازي هاي ليگ بخاطر اين توپها پايين است درست نيست چون اين توپها همان وسيله‌اي است که دو تيم با آن بازي کرده‌اند و براي هر دو تيم يکسان بوده و پس دليلي ندارد يک تيم بخواهد در اين باره بهانه بگيرد و اين قضيه را مستمسک کسب نتيجه ضعيفش قرار دهد.
در ضمن کيفيت بازي‌هاي ليگ به خيلي مسائل بسته است حالا چرا موضوع توپ اينقدر برجسته شده نمي‌‌دانم شايد واقعا اين توپها درجه سه ومشکل سازند يا اينکه...
2- اينکه موضوع کيفيت توپ مجبور کند خيلي‌ها سراغ کمپاني هاي ديگر بروند يک مسئله است و اينکه آديداس و نايک بخواهند در بازار ايران فعاليت کنند چيز ديگري است لذا من اعتقاد دارم اين تحريم‌ها سد محکمي جلوي همکاري دو طرفه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها