کد خبر: ۱۵۹۹۶۰
زمان انتشار: ۲۰:۳۱     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
معرفی جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم، احتمال معرفی او را به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه افزایش داد و حالا نمایندگان با تاکید بیشتری از خط قرمز بودن "فتنه" برای مجلس می‌گویند.
598 به نقل از تسنیم، روز پنجشنبه 24 مرداد ماه بود که سه وزیر پیشنهادی حسن روحانی رئیس‌جمهور یعنی آقایان محمدعلی نجفی، مسعود سلطانی‌فر و جعفر میلی‌منفرد رای نیاوردند و وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم بدون وزیر ماندند. با توجه به اینکه باید سرپرست وزارت‌خانه‌های مذکور هرچه زودتر مشخص می‌شدند، از فردای همان روز گمانه‌زنی‌ها بدین منظور آغاز شد. خبرها حاکی از آن بود که رئیس‌جمهور ظرف یکی، دو روز آینده سرپرست این وزارت‌خانه‌ها را مشخص خواهد کرد.

بعد از اینکه مجلس به میلی‌منفرد رای اعتماد نداد، برخی رسانه‌های نزدیک به روحانی اعلام کرده‌ بودند که اولین گزینه روحانی برای وزارت علوم رضا فرجی‌دانا رئیس اسبق دانشگاه تهران بوده اما به دلیل این که وی در فرصت مطالعاتی در خارج از کشور به سر می‌برد، امکان همکاری با دولت نداشته است. دومین گزینه نیز جعفر توفیقی مسئول کارگروه آموزش عالی روحانی بوده که به دلیل حساسیت نمایندگان مردم روی فتنه و احتمال رای نیاوردن وی، میلی منفرد به مجلس معرفی شد.

بعد از عدم اعتماد به میلی‌منفرد از گزینه‌های مختلفی برای سرپرستی وزارت علوم نام برده می‌شد، اما شاخص‌ترین آنها محمد مهدی‌نژاد نوری، معاونت پژوهشی وزارت علوم در دولت دهم و جعفر توفیقی، وزیر علوم دولت اصلاحات بودند. مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم با تایید این خبر که جزو گزینه‌های سرپرستی وزارت علوم است، گفت که برنامه‌های خود را به ستاد مشاوران رئیس‌جمهور ارائه کرده است. توفیقی نیز در گفت‌وگو با تسنیم، خود را جدی‌ترین گزینه وزارت علوم معرفی کرد. دقایقی بعد از این گفت‌وگو اعلام شد رئیس‌جمهور جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرده است.

** توفیقی کیست؟**

جعفر توفیقی داریان متولد 1334 در تهران است که مدرک دکتری تخصصی خود را در سال 1365 در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه پلی‌تکنیک بخارست دریافت کرد و هم‌اکنون با سمت استادی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس است.

وی از مهرماه سال 1382 در پی استعفای مصطفی معین وزیر علوم وقت، از طرف محمد خاتمی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی و با اعتماد نمایندگان تا انتهای دولت هشتم به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به کار بود. وی پیش‌تر از آن نیز معاون وزیر علوم بود. توفیقی همچنین ریاست دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف، عضویت در شورای عالی عمومی آموزش و پرورش، معاونت وزیر آموزش و پرورش و معاونت وزیر علوم را نیز در کارنامه دارد.

توفیقی بعد از اعلام نتیاج انتخابات ریاست جمهوری دهم در جمع اساتید متحصن دانشگاه‌های تهران سخنرانی کرده بود. فیلم سخنرانی وی در جمع اساتید متحصن‌کننده در مسجد دانشگاه تهران نشان می‌دهد که توفیقی در این تحصن، نظام را به صراحت متهم به تقلب کرده و مدعی بود که آرای مردم جابه‌جا شده و به نام احمدی‌نژاد حساب شده است!

وی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف بود و بعد از انصراف عارف از حضور در انتخابات و پیروزی روحانی، مسئول کارگروه آموزش عالی رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر علوم بود.

حال بعد از جدی‌تر شدن معرفی جعفر توفیقی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم، نمایندگان مردم و فعالان سیاسی هشدار دادند که مجلس از ملاک اصلی خود در بحث فتنه کوتاه نمی‌آید و به کسانی که در فتنه سال 88 نقش داشتند رای اعتماد نمی‌دهد.

**"فتنه" سانحه رانندگی نبود که بگوییم گذشت/مجلس هیچ‌گاه به "فتنه‌گران" رای نمی‌دهد**

عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس رای نمایندگان مجلس را سیاسی ندانست و گفت که مجلس سیاسی عمل نکرده و نهایت تعامل را با دولت یازدهم داشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس فتنه را خط قرمز نمایندگان مردم معرفی کرد و گفت: فتنه خط قرمز است و یک حادثه نیست، بلکه یک برنامه بوده است؛ ضرباتی که فتنه به ما زده است تصادف رانندگی نبود که بگوییم گذشت و تمام شد؛ فتنه تمام نشده است و تا زمانی که عیادی و عناصر فتنه از مردم ایران عذرخواهی نکنند و جریان فتنه را محکوم نکنند، فتنه تمام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نمیاندگان به فعالان در فتنه رای نمی‌دهد، در خصوص تعامل و همکاری مجلس با رئیس‌جمهور تصریح کرد: مجلس فتنه را یک جریان فکری و سیاسی نمی‌داند، بلکه یک جریان علیه انقلاب و نظام می‌داند و اگر رئیس جمهور کسانی را معرفی کند که در جریان فتنه موثر نباشند، قطعاً مجلس کمک و همراهی خواهد کرد.

**فتنه خط قرمز همه نمایندگان است**

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه فتنه خط قرمز است، تصریح کرد: این خط قرمز برای تمام نمایندگان است و تمام نمایندگان موضوع فتنه را به عنوان خط قرمز اعلام کرده‌اند، لذا اگر موضوع نقش داشتن کاندیداهای وزارتخانه‌ها در فتنه ثابت شود، بدون تردید نمایندگان به آنها رأی اعتماد نخواهند داد و نقش داشتن در فتنه، کارآمدی، توانمندی، تجربه، تخصص، تعهد و ولایت‌پذیری از مواردی است که مورد توجه نمایندگان مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی خواهد بود.

**فعالان فتنه صلاحیت وزیر شدن در جمهوری اسلامی ایران را ندارند**

همچنین کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت فتنه را شاخص اصلی مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و گفت:  طبیعی است‌ که در نظام جمهوری اسلامی ایران وزیر در شرایط فعلی باید دارای سه سطح از شرایط باشد؛ سطح اول شرایط عمومی است که این شرایط ضروری و لازم است و اگر کسی این شرایط را نداشته باشد، سایر شرایط او مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گیرد. این شرایط التزام عملی به اسلام، قانون اساسی، ولایت فقیه و دل‌بستگی تام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. هر‌کسی که این شرایط عمومی را نداشته باشد، طبعاً صلاحیت وزیر شدن در جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

جلالی ادامه داد: سطح دوم شرایطی است که به کارآمدی فرد بازمی‌گردد و او باید دارای تخصص، تجریه و توان لازم برای اداره وزارتخانه مربوطه باشد، ضمناً یک رجل سیاسی باشد، چراکه کابینه دارای مسئولیت مشترک است و آن فرد از یک صلاحیت‌های مشترک برای حضور در‌کابینه برخوردار باشد.

وی با بیان "با توجه به شرایط حساس کنونی که به‌لحاظ اقتصادی، نیازمند شکل‌گیری حماسه اقتصادی هستیم و یک فرد وزیر باید از توانمندی‌های لازم برخوردار باشد"، افزود: مجلس شورای اسلامی به این سه سطح کاملاً توجه دارد و از نگاه‌های تفریط‌گونه و افراط‌گونه در این سطوح پرهیز می‌کند.

**توفیقی سکولار است/معرفی حامیان فتنه 88 به عنوان وزیر "افراط" است**

حجت‌الاسلام محمود نبویان، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به معرفی سرپرست جدید وزارت علوم از سوی رئیس‌جمهور گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش از جمله وزارتخانه‌های فوق العاده مهم برای ما هستند که از وزارت نفت، صنعت و اقتصاد نیز برای ما مهم‌تر محسوب می‌شوند، زیرا در بحث اقتصاد مسائل مربوط به اقتصاد مطرح می‌شود، اما این وزارتخانه‌ها با مسایلی فرهنگی و اعتقادی که برای ما از اقتصاد مهم‌تر است ارتباط دارند چرا که با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم بیش از 90 درصد مدیران کلان،‌ میانی و پایین جامعه ما خروجی دانشگاه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: کسانی که به عنوان گزینه‌ پیشنهادی وزارت علوم معرفی شدند و شخص فعلی که به عنوان سرپرست وزارتخانه علوم معرفی شده، اشخاص سکولاری هستند و نمی‌توانند آینده نظام اسلامی وجامعه اسلامی بر مبنای آموزه‌های انبیا و ائمه که جان خود را در این مسیر فدا کردند، قرار دهند. مسئله دیگری که باعث رای ندادن مجلس به میلی منفرد بود، حضور او در فتنه‌ها بود. ما در تاریخ انقلاب دو فتنه بزرگ داشتیم که یکی فتنه 78 و دیگری فتنه 88 بود که او در هر دو فتنه حضور داشت. توفیقی نیز طبق اسناد در فتنه و تحصن‌ها حضور داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به آقای میلی منفرد نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات گفتم شما قرار است وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران شوید همین حرف را به آقای توفیقی نیز می‌زنم و معنی آن این است که کسی که وزیر نظام جمهوری اسلامی می‌شود باید هر وقت این نظام در معرض تهدید قرا گرفت، از آن دفاع کند اما شما در زمانی که نظام تهدید شد با حضورتان بر آتش فتنه دمیدید و تحصن کردید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور به قانون‌گرایی خاطر نشان کرد: کسانی که در سال 88 قانون را زیر پا گذاشتند و اردوکشی خیابانی‌راه انداختند، علیه نظام و منافع مردم تحصن می‌کنند آیا صلاحیت حضور در دولت را دارند و‌ آیا به چنین اشخاصی می‌توان معتدل گفت؟ و یا کسانی ادعای جابجایی رای 11 میلیونی داشتند آیا افراد صادقی هستند که به عنوان وزیر در کابینه حضور داشته باشند؟

**خط قرمز بودن فتنه 78 و 88 هیچگاه تغییر نمی‌کند**

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز  اظهار داشت: یکی از مسائل جدی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی موضع‌گیری‌های سیاسی افراد است، چراکه در 34 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بزنگا‌های بسیاری وجود داشته که لازم بود موضع‌گیری‌ وزرای پیشنهادی در این بزنگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت تا برای نمایندگان روشن شود که این افراد در بزنگا‌ه‌ها طرف نظام بودند یا خیر. بویژه مواضع این افراد در فتنه‌های 78 و 88 برای وکلای ملت بسیار مهم بود، چراکه نشان می‌داد این فرد در کنار آرمان‌های اسلام، انقلاب، امام و ولایت هستند یا خیر.

وی با تاکید براینکه مجلس از سرزنش سرزنش‌کنندگان هیچ باکی ندارد، گفت: در بررسی صلاحیت وزرا فتنه 78 و 88 خط قرمز مجلس است و این شرط هم هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند و نمایندگان در بررسی صلاحیت 3 وزیر باقی‌مانده برطبق همین معیارها عمل می‌کنند. مجلس وظیفه دارد که برای ارائه رای خود براساس تکلیف عمل کند و نمایندگان هم به وظیفه خود به صورت منصفانه عمل کردند.

**انتظار داریم رئیس‌جمهور به پیام نمایندگان مردم در شاخص بودن فتنه توجه کند**

علی‌اصغر زارعی عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز در همین راستا، با اشاره به معرفی 3 گزینه برای سرپرستی وزارت‌خانه‌های مختلف از سوی رئیس جمهور گفت: همانطور که همه شاهد بودند، یکی از محورهای مهم ارزیابی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی از سوی نمایندگان در کنار توانمندی‌ها و توانایی و سوابق وزرا، عدم حضور و فعالیت تاثیرگذار آنها در جریان فتنه 88 بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نتیجه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی نشان داد که نمایندگان نسبت به مسئله فتنه تاکید دارند و همچنان به این مسئله به عنوان یکی از مهمترین محورها در تایید صلاحیت وزرا می‌نگرند.

زارعی ادامه داد: انتظار طبیعی از رئیس‌جمهور محترم این است که این پیام مجلس را در معرفی وزرای باقی مانده به طور جدی مورد توجه قرار دهد تا با مشکلات کمتری برای تشکیل کابینه مواجه شود.

**توفیقی چگونه می‌خواهد وزیر نظامی باشد که آن را "متقلب" می‌دانست؟**

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: مجلس برای به اعتدال رساندن کابینه روحانی به افراطیون اصلاح‌طلبان رأی نداد و خواسته مردم را عملی کرد. در واقع خواسته مردم این بود که افراد افراطی که در فتنه نقش داشتند و در سال‌های 78 و 88 در دانشگاه‌ها و مابقی جاها مشکل ایجاد کردند، روی کار نیایند. مجلس به وظیفه خود عمل کرد و پیام مردم را گرفت و آن را عملی کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینه فتنه خط قرمز ماست، افزود: پیام اینکه نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی علوم رأی ندادند، این بود که نمایندگان به کسانی که در فتنه نقش داشتند و سخنرانی کردند، رأی نمی‌دهد.

وی یادآور شد: فردی که به تازگی سرپرست وزارت علوم شده است در فتنه صراحتاً سخنرانی کرده و هم‌اکنون نیز نوار آن موجود است و وی در سخنرانی خود گفته "رأی یک آدم مومن کذا و کذا (موسوی) را به یک آدم هتاک، بی‌حیا، تقلب‌کار و دزد داده‌اند" و این حرف یعنی دزدی رأی. در حال حاضر کسی می‌خواهد در نظام مسئولیت بپذیرد که معتقد است نظام دزدی می‌کند و حالا این فرد چگونه می‌خواهد به این نظام خدمت کند؟ توفیقی این نظام را از اساس تقلب کار می‌دانست، حالا چگونه می‌خواهد در نظام مسئولیت یک وزارتخانه را بپذیرد؟ براین اساس ما به صراحت می‌گوییم که به چنین آدم‌هایی رأی نخواهیم داد.

**مجلس رفتار لجوجانه را نمی‌پذیرد/ رئیس‌جمهور به خط قرمز مجلس توجه کند**

همچنین سید امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در همین زمینه اظهار داشت: مجلس در برابر دولت جدید به وظیفه خود عمل کرده و بعد از این هم عمل خواهد کرد و وقتی که احساس کند یک رفتاری تکلیف شرعی و وظیفه قانونی‌اش است، قطعاً همان را انجام می‌دهد. مردم در انتخابات‌ پس از فتنه 88 همواره ثابت کردند که فتنه خط قرمزشان است، لذا مجلس هم به‌خوبی پیام ملت را فهمید و در بررسی صلاحیت وزرا به این نکته توجه داشت.

وی با اشاره به معرفی سرپرست وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و ورزش و امور جوانان تأکید کرد: قطعاً نمایندگان مجلس تکرار رفتار لجوجانه‌ای را که در دوره‌های قبل ریاست جمهوری دیده شد از سوی هیچ دولتی تحمل نمی‌کنند و نباید برخی فکر کنند که با آوردن افراد مشابه وزرای پیشنهادی قبلی یا بدتر از آنها می‌توانند مجلس را تحت فشار قرار دهند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: مجلس پیام ملت در انتخابات 92 را دریافت کرده است و رئیس جمهور هم باید در معرفی وزرای جدید خط قرمز مجلس را که همان عدم حضور در فتنه است، رعایت کند.

**معرفی توفیقی لج‌بازی با مجلس است/مجلس لج‌بازی‌پذیر نیست**

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز معرفی جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس را ظن و گمان رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور، توفیقی را به به مجلس معرفی کند، چراکه سوابق توفیقی نیز مانند میلی منفرد است که نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند. روحانی حساسیت مجلس به فتنه را در عدم رای اعتماد به 3 وزیری که رای نیاوردند، کاملا متوجه شده است و با اسنادی که در خصوص سوابق توفیقی در فتنه منتشر شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته، وکلای ملت نسبت به توفیقی حساسیت پیدا کرده‌اند.

وی معرفی توفیقی را لج بازی با مجلس توصیف کرد و گفت: آقای روحانی روحیه مجلس را می‌شناسد و می‌داند که روحیه مجلس لج‌بازی‌پذیر نیست و لج‌بازی کردن با مجلس در همکاری دولت و مجلس تعارض ایجاد می‌کند. همچنین لج بازی نیز افراطی‌گری و به دور از اعتدال است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه پیام مردم و نمایندگان مردم روشن است، اظهار داشت: فتنه خط قرمز مردم و نمایندگان آنها‌ست؛ مردم که به اصلاح‌طلبان رای ندادند، به روحانی رای دادند که فتنه‌گری و اردوکشی‌های خیابانی را محکوم کرده بود و در جلسه رای اعتماد نیز دوباره فتنه را با شفافیت محکوم کرد.

**تندروها فعال شده‌اند/امیدواریم رئیس‌جمهور توفیقی را به مجلس معرفی نکند**

احمد نجابت، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران نحوه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه نقش آفرینی در فتنه مهمترین دلیل برای عدم رای اعتماد به نجفی و میلی‌منفرد بود، افزود: با این حال متاسفانه فردی به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شده که درجریان فتنه 88 مواضع خوبی را علیه فتنه نداشته است، بنابراین امیدواریم رئیس‌جمهور وی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نکند و اگر هم معرفی کرد، نمایندگان نباید رای اعتماد دهند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تصریح کرد: تشکل‌های منحل شده مشارکت و مجاهدین انقلاب برای تصاحب وزارت علوم و آموزش و پرورش خیز برداشته‌اند؛ نمایندگان مجلس باید وظیفه خود را به خوبی عمل کنند و وظیفه آن‌ها مقابله با نیروهای تندرو و افراطی در دولت است، تندروها فعال شده‌اند و باید مراقب آنها بود.

نجابت ادامه داد: رسانه‌های آنها بعد از بررسی صلاحیت وزرا به مجلس حمله کردند و فردی همچون کرباسچی مدعی شده مجلس افراطی است، این مواضع و تحلیل‌ها نشان می‌دهد افراطی‌ها در این دوره برنامه و نقشه دارند و رئیس‌جمهور باید مواظب باشد. ما روحانی را فردی باهوش می‌دانیم و معتقدیم نباید فریب تندروها را بخورد.

**رئیس‌جمهور باید بر اساس پیام مجلس سه وزیر باقی‌مانده را معرفی کند**

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه مجلس در بررسی زمان بررسی وزرای پیشنهادی حساسیت ویژه‌ای را در عملکرد برخی از وزرای پیشنهادی در فتنه 88 به خرج داد، گفت: رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم پیام ویژه‌ای داشت و این پیام هم این بود که نمایندگان نشان دادند نسبت به افرادی که در فتنه بی‌تفاوت بودند، حساس هستند، از این رو رئیس جمهور باید براساس این پیام، وزرای دیگر را به مجلس معرفی کند.

وی روحانی را فردی هوشمند دانست و با بیان اینکه وی پیش از این بر تعامل دولت و مجلس تاکید کرده بود، اظهار داشت:با شناختی که از روحانی دارم وی مراقب تعامل قوه مجریه با قوه مقننه است.

**کسانی که در سال 88 انتخاب مردم را به سخره گرفتند شایستگی وزارت ندارند**

اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس نیز در واکنش به انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند که در این نامه آمده بود: کسانی که در سال 88 انتخاب مردم را به سخره گرفتند شایستگی سرپرستی یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها را ندارند. 

در بخش دیگری از این نامه آمده بود: چگونه می‌توان پذیرفت کسی که در فتنه 88  نقشی مهم داشته و به سخنرانی علیه جمهوریت نظام  پرداخته و انتخاب مردم را به سخره گرفته و موجب خدشه وارد شدن به اساس نظام شده است، امروز در منصب سرپرستی یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها قرار گیرد! آیا این گونه انتصاب‌ها با مشی اعتدال و خواست واقعی مردم و اصول قانون اساسی هم‌خوانی دارد؟ آیا نباید سرپرستی که سکان امور وزارت را به‌عهده می‌گیرد خود را پایبند به نظام و قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه بداند و آیا کسی که خود در مقابل این همه ایستاده است و به توهین علیه آنها پرداخته، که مستندات آنها نیز موجود است، می‌تواند شایسته تصدی چنین مسئولیت‌هایی باشد. مسلم است که پاسخ منفی است.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده بود: آیا انتخاب فردی سیاست زده در مقام سرپرستی مهمترین وزارتخانه مربوط به دانش و دانشگاه موجب سیاست زدگی دانشگاه‌ها و خارج کردن آنها از فضای علمی نمی‌شود؟ آیا وزارت علومِ دوران اصلاحات که از چنین ویژگی‌هایی برخوردار بود، توانست محیط علمی مناسبی را برای تحصیل ایجاد کند که بخواهیم دوباره آزموده را امتحان کنیم؟ آیا انتخاب چنین مسئولینی، دانشجو را به عنوان نیروی سیاسی ارزان و پیاده نظام احزاب و گروه‌ها و جریانات تبدیل نخواهد کرد و تجربه تلخ فتنه 18 تیر 1378 و فتنه خرداد 1388 را رقم نخواهد زد؟

**عملکرد توفیقی در فتنه 88 کاملا روشن و شفاف است**

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نیز در نامه سرگشاده دیگری خطاب به رئیس‌جمهور در واکنش به این انتصاب آورده بودند: وقتی افرادی را برای تصدی وزارت‌خانه‌ها انتخاب می‌کنید که معلوم الحال هستند و حتی عملکرد آن‌ها در آزمون بزرگ فتنه 88 مبهم هم نیست و کاملا شفاف و روشن است که چگونه به صورت نظام چنگ زدند و چگونه پاکدستی نظام را خدشه‌دار کردند و چگونه به خواست اکثریت مردم دهن کجی کردند و چگونه منتخب مردم را آماج تیرهای اتهام‌شان کردند، چنین تصور می‌کنیم که لابد حضرت‌تان از احوالات این افراد اطلاع ندارید.

طبق قانون رئیس‌جمهور می‌تواند برای هر وزارت‌خانه به مدت 3 ماه سرپرست تعیین کند و قبل از اتمام این مدت باید وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند. حال با توجه به واکنش‌های وکلای ملت نسبت به انتصاب جعفر توفیقی به سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین اهمیت این وزارت‌خانه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد ادامه روند رشد علمی و تولید علم باید منتظر بود تا مشخص شود رئیس‌جمهور کلید ساختمان وزارت‌خانه شهرک غرب را به چه کسی می‌سپارد و چه کسی را به مجلس معرفی می‌کند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها