کد خبر: ۱۶۰۳۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از بی باک، ذکر نام هفته نامه پرتو در گزارش حادثه 22 بهمن کمیسیون امنیت ملی مجلس موجب تعجب بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی گردید به گونه ای که تماس های مکرر با مسئولین این نشریه و ابراز همدردی با این نیروهای ولایی و انقلابی، کمترین کاری بود که از جانب مردم و نخبگان کشور صورت گرفت اما اسقبال از این نشریه و افزایش فروش این نشریه نیز پاسخ دیگری بود که مردم به حملات و هجمه های غیراخلاقی اخیر برخی رسانه ها و افراد علیه این رسانه انقلابی دادند.

حجت الاسلام روانبخش در گفتگو با بی باک اظهار داشت: علی رغم محکوم شدن حوادث یکشنبه سیاه مجلس و رفتار مسئولین درگیر در این فاجعه شوم از سوی حضرت امام خامنه ای و تاکیدات صریح معظم له بر وحدت و عدم اتهام زنی به یکدیگر، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی عجیب، گزارشی را منتشر کردند که بار دیگر فضای تهمت زنی به دیگران بویژه نیروهای انقلاب را در جامعه رونق داد.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو افزود: در این گزارش متاسفانه بدون هیچ سند و مدرکی عوامل هفته نامه ارزشی پرتو به اغتشاشگری متهم گردیدند و به این بهانه امپریالیسم رسانه ای داخل و خارج از کشور موج حملات زننده خود علیه نیروهای انقلاب و این رسانه ارزشی را تشدید کرد اما در اینجا لازم است تا به همه دوستداران انقلاب و علاقمندانی که در این ایام از بداخلاقی های عده ای معلوم الحال علیه زحمت کشان نشریه پرتو رنجیده شدند، نوید دهم که این رفتارهای غیراخلاقی و حملات غیرمنصفانه نه تنها برای این نشریه و دست اندرکاران آن موجبات انزوا را فر اهم نکرد بلکه در اتفاقی جالب موجب افزایش استقبال مردم به این نشریه شد.

وی ابراز داشت: همانگونه که بعد از حادثه یازده سپتامبر تبلیغات علیه دین مقدس اسلام باعث اسقبال مردم جهان و غرب از کتابهای دینی و اسلامی شد و دشمنان از این موضوع نتیجه عکس گرفتند، الان هم باید به اطلاع رسانه های بیگانه و ضدانقلاب و برخی رسانه های داخلی که برای دشمن بازی می کنند برسانیم که این موج تهمت زنی و بداخلاقی های اخیر علیه هفته نامه پرتو برای هر کسی که ضرر داشت و موجب خسران بود، برای این نشریه و مردم شریف ایران مایه خیر و برکت بود. مردم و جوانان عزیز کشورمان بعد از این حملات زشت و زننده اخیر، با نشریه پرتو بیشتر آشنا شدند و توانستند این نشریه را بهتر بشناسند و به مواضع انقلابی و ماهیت دینی آن بیش از گذشته پی ببرند و حتی برخی از کسانی هم که این نشریه را نمی شناختند با خرید این نشریه و پی بردن به درونمایه دینی و انقلابی آن، درخواست اشتراک سالیانه کردند و این همان لطف خداست که علاوه بر اجر اخروی که بخاطر تهمت زنی های اخیر قطعا شامل حال همکاران پرتو خواهد شد، در همین دنیا نیز با افزایش فروش این نشریه و آشنایی بیشتر مردم با این رسانه، پاداش این سعه صدر و مظلومیت را داد.

دبیر سیاسی پرتو عنوان کرد: از طرفی دیگر این بداخلاقی و بی تقوایی علیه پرتو باعث شد تا به لطف خدا پشت پرده حقیقی برخی رسانه ها و مدعیان اصولگرایی بیشتر نمایان شود.

حجت الاسلام روانبخش اظهار داشت: دست اندرکاران پرتو همواره در دفاع از نظام و انقلاب کوچکترین درنگی نکرده و نخواهند کرد و در ماجرای قم نیز  از همان ابتدا موضع خود را شفاف اعلام کردند و علی رغم انتقادات صریحی که بنده به برخی افراد دارم، چنین رویه ای که در قم اتفاق افتاد را نه تنها تائید نمی کنم بلکه محکوم هم می نمایم اما اینکه عده ای بخواهند برای پوشش بوی تعفن فاجعه شوم مجلس، اذهان را به سمت دیگر بکشانند و از حقایق آن ماجرا منحرف کنند، بنده آنرا بی صداقتی و انحرافی جدید می دانم.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو عنوان کرد: البته ما خوب می دانیم که برای دفاع حقیقی از ولایت و نظام، گاهی باید جان داد بنابراین به نظر من با این حملات شدید علیه پرتو، اتفاق جدیدی رخ نداده است. این بداخلاقی ها علیه هفته نامه پرتو همواره بوده و تنها رنگ و لعاب و نام و شعارهای مخالفان ما عوض شده است و الا ما تفاوتی بین برخی افراطیون اصلاح طلب با کسانی که امروز دم از ولایتمداری می زنند اما بلافاصله بعد از سخنان امام خامنه ای اقدام به تهمت زنی به دیگران می کنند، نمی بینیم. مگر مقام معظم رهبری صریحا اعلام نکردند؛ کسی حق تهمت زنی به دیگران را حتی بعد از اثبات در دادگاه ندارند؟ چگونه این جماعت خود را ولایی می دانند و بار دیگر از همان تریبون مجلس به دیگران و عوامل نشریه ارزشی پرتو بدون ارائه هیچ سند و مدرکی تهمت می زنند؟! این سیاست یک بام دو هواست که افشاگری رئیس جمهور را نمایندگان و همه محکوم کنیم اما بلافاصله عده ای که خود را نماینده مردم می دانند، به تهمت زنی روی بیاورند. اگر ما کار آقای احمدی نژاد را زمانی که با یک سند تصویری فردی را متهم می کند، خلاف اخلاق و شرع و قانون می دانیم، در قبال اقدام برخی که حتی یک فیلم هم برای اثبات ادعای خود ارائه نکردند را چه باید بخوانیم؟!

این شاگرد برجسته علامه مصباح یزدی در ادامه افزود: دشمنان نظام و انقلاب بدانند که ما اهل گوشه گیری و انزوا نیستیم و با این هتاکی ها و بداخلاقی هایی که همیشه بوده و خواهد بود ما منزوی نخواهیم شد بلکه تنها گوشه کوچکی از مظلومیت اهل بیت(علیهم السلام) را لمس خواهیم کرد. وقتی عده ای امام مجتبی(ع) را مذل المومنین می خوانند و خود را مومن می دانند، چرا امروز عده ای پیدا نشوند که که خود را پیرو ولایت نخوانند و سربازان واقعی ولایت را ضدولایت معرفی نکنند؟! بنده با صراحت می گویم که حزب الله و سربازان ولایت نه تنها هیچ گاه از ولی امرشان جدا نخواهند شد بلکه ننگ سکوت و تسامح در قبال دشمنان ولایت را برای خود نمی خرند. انزوای ما زمانی است که برخی از این افراد مدعی اصولگرایی و دشمنان نظام و اصلاح طلبان افراطی از هفته نامه پرتو تعریف کنند که آنگاه باید درب این نشریه را بست چون دیگر رسانه انقلاب نمی باشد.

در هیمن راستا دکتر دهقانی، مدیر مسئول هفته نامه پرتو نیز در واکنش به ذکر نام این هفته نامه در گزارش مجلس شورای اسلامی از حادثه 22 بهمن قم ضمن محکوم کردن این حادثه جوابیه ای صادر کرد.
مدیر مسئول هفته نامه پرتو سخن در پاسخ به ذکر نام این هفته نامه در گزارش حادثه 22 بهمن کمیسیون امنیت ملی مجلس جوابیه ای را برای خبرگزاری مهر ارسال کرد.
 
متن کامل جوابیه به این شرح است:
 
مدیر مسئول محترم خبرگزاری مهر
 
باسلام و تحیت، احتراما با توجه به اینکه در گزارش حادثه 22 بهمن قم، از هفته‌نامه پرتو نام برده شده و در خبرگزاری تحت مدیریت جنابعالی مورخ 16 مرداد جاری انتشار یافته است، مقتضی است دستور فرمائید طبق قانون، جوابیه این هفته‌نامه با همان قلم و اندازه و در همان صفحات به دست چاپ سپرده شود. باتشکر
 
حادثه قم محکوم است ولی ارتباطی با پرتو ندارد
 
در رابطه با حادثه 22 بهمن قم به اطلاع عموم می رساند که از نقطه نظر هفته‌نامه پرتو، حادثه مزبور، غیرقابل قبول بوده و محکوم است، ولی ارتباطی با این نشریه ندارد و ای کاش در خلال 2000 ساعت نفر کار تحقیقی و جلسات مستمر اعضای محترم کمیته تحقیق مجلس با نهادها، شخصیت ها و افراد ذیربط که در گزارش مزبور مورد اشاره قرار گرفته، جلسه ای هم با مسئولان پرتو برگزار می شد تا برخی از کسانی که اساسا هیچ‌گونه عضویتی در پرتو نداشته و ندارند(مانند آنچه در بند 10 آمده است)، به عنوان افرادِ پرتو مطرح نمی شدند و اعتبار گزارش مجلس محترم مخدوش نمی گردید، ولی دریغ از حتی یک تماس تلفنی! و اگر در مورد یکی از اعضای پرتو، نکته ای مطرح شده، امری شخصی بوده که طبعا وی پاسخ داده و خواهد داد ولی به هر حال به این هفته نامه ارتباطی ندارد. سزاوار بود دوستان کمیته تحقیق عنایت می کردند که با آن قضاوت غیردقیق در مورد هفته‌نامه‌ای که به عنوان مدافع ارزش های اسلام و انقلاب شناخته می شود، چه افراد، روزنامه ها، و گروه هایی در داخل و خارج خوشحال و کدامیک متأسف شدند.
 
در پایان توفیق روزافزون نمایندگان محترم مجلس در خدمت به انقلاب اسلامی، منویات رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و مردم عزیز را مسألت داریم.
 
محمود دهقانی
 
مدیرمسئول هفته‌نامه پرتوسخن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها