کد خبر: ۱۶۰۳۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
در پی حمله به زنی محجبه در حومه پایتخت سوئد، شماری از زنان این کشور در حمایت از وی عکس‌های محجبه خود را در فضای مجازی منتشر کردند.
به گزارش 598 به نقل از  روزنامه اتریشی «اشتاندارد»‌، صدها زن سوئدی در حمایت از یک زن باردار مسلمان که گفته می‌شود به دلیل داشتن حجاب در حومه استکهلم مورد حمله قرار گرفته، روسری به سر کرده و تصاویر باحجاب خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

سیاستمداران چپ‌گرا و شخصیت‌های برنامه‌های نمایشی سوئد نیز در میان معترضانی هستند که با راه انداختن «فراخوان حجاب» در توییتر تصاویر با حجاب خود را در اعتراض به حمله به یک زن مسلمان باردار منتشر کرده‌اند.

پلیس در این مورد تحقیق می‌کند، رویدادی که از آن به عنوان «جنایت از روی تنفر» یاد می‌شود و موجی از اعتراض را در فضای مجازی در پی داشته است.

پنج‌شنبه گذشته بیشتر از 2 هزار زن سوئدی عکس‌های محجبه خود را در همین رابطه منتشر کردند.

صفحه‌ای هم در این باره در «فیس‌بوک» ایجاد شد. این صفحه که بیش از 10 هزار کاربر را به خود جذب کرده بود پس از آنکه حامیان تبعیض جنسیتی و نژادپرستانه تعداد زیادی کامنت‌ در آن گذاشتند، بسته شد.

 اعتراض جالب نمایندگان پارلمان سوئد به حمله به یک زن مسلمان!

جینا دیرانی مجری تلویزیون

جمعه (25 مرداد) در منطقه فارستا در نزدیکی استکهلم زن مسلمان بارداری مورد حمله یک ناشناس قرار می‌گیرد. او حجاب این زن را پاره کرده و با بیان جملاتی نژادپرستانه سر این زن را به اتومبیلی می‌کوبد، به گونه‌ای که این زن هوشیاری خود را از دست می‌دهد.

«بئاتریس آسک» وزیر دادگستری سوئد اطمینان داده است که خواسته این زنان را به طور جدی پی گرفته شود.

اعتراض جالب نمایندگان پارلمان سوئد به حمله به یک زن مسلمان!

آسا رومسون نماینده پارلمان سوئد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها