کد خبر: ۱۶۰۷۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۰۵ شهريور ۱۳۹۲
کاروان پیاده‌روی حرم تا حرم در منزل سوم وارد شهر سمنان شد. اهالی این کاروان به عشق مولا و مقتدای خویش عزم خود را جزم کرده‌اند تا با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) نایل آیند و سختی راه را به شیرینی وصل منتهی سازند.

به گزارش 598، به مناسبت در پیش بودن دهه کرامت (دهه نخست ماه ذی‌القعده که آغاز با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت امام رضا(ع) همراه است)، گروهی از مردم قم در روز 28 مرداد ماه گذشته به صورت خودجوش به منظور تجلیل از خاندان عصمت و طهارت و دو نور چشمان امام موسی بن جعفر(ع) مراسم پیاده‌روی از حرم کریمه اهل بیت تا حرم با صفای رضوی را تحت عنوان «مدافعان حرم» را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری اولین و دومین برنامه مدافعان حرم کاروان در شهرهای قم و گرمسار، کاروان مدافعان حرم در گام سوم به شهر سمنان رسید، در سومین مراسم که با حضور مردم شهیدپرور سمنان و کاروان پیاده‌روی حرم تا حرم در مهدیه سمنان برگزار شد، حجت‌الاسلام فریدون به ایراد سخنرانی و مهدی سلحشور به ذکر مصیبت آل‌الله پرداخت.

در پایان مراسم نیز بیانیه‌ای مدافعان حرم در رابطه با تأکید بر حفظ کیان اسلام، جان، مال و ناموس و مقدسات مسلمانان به ویژه دفاع از حرم مطهر زینب کبری(س) قرائت شد که با فریاد‌های «لبیک یا صاحب الزمان» حضار همراه بود.

مراسم بعدی مدافعان حرم امشب با حضور مردم شهر دامغان و مداحی سیدمحمد جوادی برگزار می‌شود.

در ادامه تصاویری از پیاده‌روی کاروان حرم تا حرم را مشاهده می‌کنید:

 

 

به گزارش فارس، «زیارت با پای پیاده» سنت دیرینه‌ای است که مورد توجه خاص اهل بیت(ع) خصوصاً امام حسن مجتبی(ع) بوده به گونه‌ای که روایت شده است ایشان 25 بار با پای پیاده به زیارت بیت‌الله الحرام رفتند.

علمای عالم تشیع نیز با تأسی از حضرات معصومین(ع) اقدام به زیارت با پای پیاده می‌کردند که می‌توان به طور نمونه به شیخ انصاری، ملاصدرا، آیت‌الله بافقی و نیز از بیت حضرت امام(ره) شهید مصطفی خمینی اشاره کرد که مسئولیت کاروان زیارتی پیاده‌روی را بر عهده داشتند و نیز شهید مدنی با همراهی عده از علمای ایران با پای پیاده به مشاهد اهل بیت(ع) مشرف می‌شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها