کد خبر: ۱۶۱۰۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
آخرین اخبار از جنگ طلبی جدید غرب علیه سوریه:
همزمان با تشدید جنگ روانی کشورهای غربی و سران عرب علیه جبهه مقاومت در سوریه گمانه زنی و اخبار گوناگونی از زمان حمله و احتمال وقوع درگیری در سوریه به گوش می رسد که این امر به واکنش مقامات مختلف سیاسی و نظامی جهان روبرو گردیده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، همزمان با تشدید جنگ روانی کشورهای غربی و سران عرب علیه جبهه مقاومت در سوریه گمانه زنی  و اخبار گوناگونی از زمان حمله و احتمال وقوع درگیری در سوریه به گوش می رسد که این امر به واکنش مقامات مختلف سیاسی و نظامی جهان روبرو گردیده است.

لذا در هر حمله احتمالی به سوريه، چند سناريوي متفاوت را مي‌توان مورد بررسي قرار داد كه بدون شك در نشست فرماندهان نظامي كشورهاي حامي مخالفان در اردن نيز مورد توجه قرار گرفته است. اين سناريوها را مي‌توان به صورت ذيل برشمرد:

سه سناريوهاي احتمالي در حمله به سوريه

1- ايجاد يك منطقه حائل در طول مرزهاي تركيه و اردن كه در آن مانع از ورود ارتش سوريه شوند. اين منطقه در نهايت به محيط امني براي حملات گروه‌هاي مسلح خواهد شد. بر اين اساس؛ دايره جنگ در سوريه با توجه به حمايت مستقيم از گروه‌هاي مسلح و وضع پيچيده منطقه‌اي به شدت گسترش خواهد يافت.

2- در سناریوی جايگزين اين طرح، يك منطقه پرواز ممنوع ايجاد خواهد شد كه بر اساس آن نيروي هوايي ارتش سوريه اجازه فعاليت در آن را نخواهد داشت. در اين منطقه، گروه‌هاي مسلح مي‌توانند زيرساخت‌هاي خود را براي ادامه جنگ با دولت مركزي تهيه و متمركز كنند. در اين طرح، مخالفان مسلح از آتش نيروي هوايي سوريه در امان خواهند بود و جنگنده‌هاي كشورهاي خارجي نيز مي‌توانند با امنيت در آن پرواز كنند.

3- اما سومين سناريويي كه بيشتر مراكز مطالعاتي بر آن تمركز دارند و آن را محتمل برمي‌شمرند، حمله محدود هوايي به مراكز مهم و راهبردي ارتش سوريه مانند نيروي هوايي، پادگان‌هاي نظامي و در نهايت موشك‌هاي بالستيك و سيستم دفاع ضدهوايي اين كشور است.
نتيجه اوليه چنين اقدامي، تضعيف ارتش سوريه به نفع گروه‌هاي مسلح است كه اين گروه‌ها در سايه آن مي‌توانند پيشروي‌هايي در برخي از مناطق به خصوص در حلب، ادلب و دمشق داشته باشند و فشار بر ارتش و دولت سوريه را سخت كنند تا در هر معامله‌اي كه قرار است در آينده صورت بگيرد، امتيازات بيشتري بدهند. اما نتايج بلندمدت اين طرح غيرقابل پيش بيني است، چرا كه بستگي به ميزان و ابعاد پاسخگويي ارتش سوريه به آن دارد، در صورتي‌كه ارتش اين كشور تصميم گرفته باشد به اين حملات پاسخ دهد و اين حملات هم نتوانند به صورت دقيق و در يك محدوده زماني معين، ارتش سوريه را زمين‌گير كنند شكست راهبردي و غيرقابل جبران براي كشورهاي حمله كننده به شمار خواهد رفت.

سرلشکر جعفری: سوریه برای آمریکا به ویتنام۲ تبدیل می‌شود

 سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی ــ امنیتی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: دولت آمریکا و برخی متحدانش طی سالهای اخیر از طریق حمایت‌های همه‌جانبه و مجهز کردن تروریست‌ها به انواع و اقسام سلاح‌ها به‌دنبال ضربه‌زدن به خط مقاومت در منطقه بودند و هم‌اکنون به نظر می‌رسد پس از شکست مفتضحانه سناریوی جنگ نیابتی از سوی تروریست‌ها از ملت مقاوم سوریه، به تهدید نظامی مستقیم روی آوردند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها علی‌رغم تجربه‌های تلخ فراوان در افغانستان و عراق، در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، دومینوی شکست‌های خود را تکمیل و فضاحت‌بارترین شکست تاریخی را تجربه خواهند کرد و سوریه به قتلگاه و معرکه‌ای بسیار خطرناک‌تر از ویتنام و در واقع مبدل به ویتنام2 برای آمریکا خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت آمریکا بار دیگر تحت تأثیر لابی صهیونیست‌ها وارد تهدید به حمله نظامی شده است، گفت: صهیونیست‌ها باید بدانند که حمله نظامی آمریکا به سوریه نه‌تنها به نجات این رژیم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد بلکه حمله به سوریه به‌معنای نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خواهد بود.

سرلشکر جعفری با اشاره به بهانه‌جویی آمریکا در تهدید دروغین استفاده از سلاح‌ شیمیایی توسط دولت سوریه گفت: مردم جهان به‌ویژه مسلمانان منطقه هنوز بهانه دروغین آمریکا برای حمله نظامی به عراق را فراموش نکرده‌اند، آنجا که آمریکا با ادعای وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کرد و پس از سالها حضور نظامی و قتل‌عام هزاران نفر از مردم غیرنظامی و بیگناه عراق اعلام کرد که در برآورد اطلاعاتی خود اشتباه کرده و چنین سلاح‌هایی در عراق وجود خارجی نداشته در نهایت مجبور به عذرخواهی از افکار عمومی دنیا شد.

وی اضافه کرد: برخی دولت‌های منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی که از حمله نظامی به سوریه حمایت می‌کنند نیز باید بدانند که آتش این جنگ‌طلبی تنها به سوریه محدود نخواهد شد و دامن همه جنگ‌افروزان و حامیان آنها را خواهد گرفت.

بشار اسد: جنگی تاریخی در پیش است

همچنین پس از جدی تر شدن تهدید به جنگ بر علیه سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه جلسه ای را با فرماندهان ارشد خود برگزار کرد و در آن گفت: ما از ابتدای درگیری ها در سوریه همواره منتظر بودیم تا دشمن حقیقی این ملت خود شخصا وارد جنگ شود و امروز این امر رخ داده است.

من یقین دارم که شما از آمادگی نظامی و روحی بسیار بالایی برخوردار هستید و از شما می خواهم تا این امادگی را به زیردستان خود و ملت سوریه نیز منتقل کنید.

وی در پایان تاکید کرد که ما در آستانه جنگ تاریخی هستیم که در آن پیروز خواهیم شد.

خط و نشان نیروی دریایی روسیه برای غربی‌ها

نیروی دریایی روسیه اعلام کرد کشتی های ناوگان دریایی روسی مستقر در دریای مدیترانه برای اجرای همه عملیات های ضروری برای دفاع از منافع ملی در آمادگی کامل هستند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، سخنگوی نیروی دریایی روسیه گفت:« کشتی های ناوگان دریایی روسیه مستقر در دریای مدیترانه آماده اجرای همه عملیات های ضروری برای دفاع از منافع ملی روسیه هستند.»

وی افزود:« ناوهای جنگی روسیه مستقر در غرب و شرق دریای مدیترانه تحرکات ناتو را از نزدیک رصد می کنند و از سطح آمادگی کافی برای اجرای همه عملیات های ضروری و مواجهه با (شرایط) فوق العاده که حضور آنها را تهدید می کنند، برخوردار هستند.»

این سخنگوی نظامی با بیان اینکه نیروی دریایی روسیه درصدد تقویت حضورش در این منطقه نیست، گفت:« تاکنون دستوری در این زمینه صادر نشده است.»

وی ادامه داد:« کارگاه های ساخت شناورهای ناوگان دریای سیاه که ماموریت خود را در بندر طرطوس به پایان رسانده است، از این منطقه خارج شده است و در صورت بحرانی شدن اوضاع، تحت حفاظت کشتی های مسقر در دریایی مدیترانه قرار خواهد گرفت.»

خلبانان استشهادی سوریه آمادۀ حمله به ناوهای آمریکا

یک افسر ارتش سوریه که در پایگاه‌های پدافند هوایی این کشور در اطراف دمشق خدمت می‌کند، به روزنامه گاردین گفت: نیروی هوایی سوریه در حال بررسی استفاده از عملیات‌های استشهادی علیه متجاوزان غربی است.

این افسر سوری می‌گوید: این هفته 13 خلبان سوری پیمان بسته‌اند تا «اسکادرانی از عوامل استشهادی برای حمله به ناوهای آمریکایی» تشکیل دهند.

به نوشته گاردین، این خلبان سوری که سی و چند سال سن دارد و در واحد پدافند هوایی مستقر در 16 کیلومتری پایتخت فعال است، می‌گوید: اگر آمریکا و انگلیس یک راکت شلیک کنند، ما سه، چهار موشک شلیک می‌کنیم. اگر جنگنده‌های آن‌ها وارد آسمان ما شوند، با آتش جهنم روبرو خواهند شد.

این افسر سوری افزود: اگر نتوانیم جنگنده‌هایشان را با پدافند بزنیم، خلبان‌هایی داریم که آماده‌اند با خودِ جنگنده‌هایشان به آن‌ها حمله کنند و آن‌ها را در هوا منفجر کنند.

گاردین می‌نویسد: نمی‌توان اطلاعات این افسر سوری را تائید کرد، اما وی در 12 ماه گذشته با روزنامه در ارتباط بوده و تاکنون همواره اطلاعاتی معتبر از روند نبرد در این کشور ارائه کرده است.

این نظامی سوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید: ما 8 هزار داوطلب در ارتش داریم که آماده‌اند در هر زمان که نیاز باشد، علیه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها دست به عملیات استشهادی بزنند. خود من هم حاضرم خودم در برابر ناوهای هواپیمابر آمریکایی منجر کنم تا نگذارم به سوریه و مردمش حمله کنند.

وی در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر حمله شیمیایی به حومه دمشق هم می‌گوید دولت در این حمله هیچ نقشی نداشته و خبر این حمله آن‌ها را شوکه کرده است.

او در این مورد می‌گوید: چرا ما باید در «غوطه» از سلاح شیمیایی استفاده کنیم؟ آن هم در حالی که نیروهای دولتی در زمان حمله آن‌جا بودند. ما در چند روز گذشته عملیاتی موسوم به «سپر پایتخت» را با هدف دفاع از پایتخت و حومه آن آغاز کردیم. ما 75 درصد از اهداف خود را به دست آورده بودیم، اما ناگهان از شنیدن خبر حمله شیمیایی به «غوطه» شوکه شدیم.

وی با بیان اینکه روحیه نیروهای ارتش سوریه بالا است، می‌گوید ایران و حزب‌الله هم در کنار سوریه قرار دارند و با هم محور مقاومت را تشکیل داده‌اند.

این افسر سوری می‌افزاید: برای هرچیزی آماده‌ایم. تنها خداست که می‌تواند جان ما را بگیرد، نه آمریکا و نه انگلیس. آمریکا و انگلیس بیش از دو سال است که ما را تهدید می‌کنند، فکر می‌کنند که برای ما مهم است، بسیار نادانند که چنین فکری می‌کنند. ما با جنایتکارترین تروریست‌های جهان جنگیده‌ایم و نه خسته شده‌ایم و جنگ را رها کرده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: ارتش سوریه اکنون در بالاترین سطح هوشیاری قرار دارد. ما حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از حمله هوایی انجام می‌دهیم و موشک‌های ما برای شلیک آماده‌اند. ما انتظار داریم که آمریکا و انگلیس مناطق مشخصی را هدف قرار دهد، به همین جهت چینش تمام نیروها تغییر کرده و بسیاری از نیروهای نظامی به مناطقی دیگر منتقل شده‌اند.

او در مورد روحیه مردم سوریه هم می‌گوید: آنچه که الان در سوریه در جریان است، باورنکردنی است. مردان سوری زیادی که حتی برخی از آن‌ها قبلا جزو مخالفان بودند، به پایگاه‌های ارتش سرازیر شده و می‌خواهند به ارتش بپیوندند تا برای سوریه بجنگند.

به گفته وی، آن‌ها می‌گویند زمانی که سوریه مورد حمله خارجی ها قرار می‌گیرد، ما هم در کنار ارتش می‌جنگیم و همه‌چیز را فراموش می‌کنیم. در 48 ساعت گذشته تنها در دمشق 4 هزار نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند. آن‌ها به اردوهای آموزشی اعزام شده‌اند تا نحوه استفاده از تسلیحات مختلف را بیاموزند و در حالی که ارتش سرگرم مواجهه با تجاوز آمریکایی‌ها است، با تشکیل کمیته‌های مردمی از خیابان‌های پایتخت محافظت کنیم.

این افسر سوری در پایان می‌افزاید: تمام ارتش در حالت آماده‌باش قرار دارد و به این افراد برای پشتیبانی، تامین امنیت و جلوگیری از بروز هرج و مرج در کشور نیاز داریم. ساکنان دمشق در وضعیت عادی به سر می‌برند و از هیچ حمله‌ای هراس ندارند. مناطق مختلف پایتخت حتی مناطق مرفه نشین مناطق هر روز هدف آماج راکت‌ها قرار می‌گیرند و آمریکایی‌ها بیشتر از این نمی‌توانند حمله‌ای کنند.

 نشست اعضای دائم شورای امنیت تا ساعتی دیگر

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در حدود دو ساعت دیگر درباره تحولات سوریه بار دیگر نشست برگزار خواهند کرد.

شب گذشته نیز اعضای اصلی شورای امنیت نشستی درباره تحولات سوریه برگزار کردند که قرار بود در این نشست پیش نویس قطعنامه‌ای که انگلیس علیه سوریه تهیه کرده بود، بررسی شود اما سفرای چین و روسیه این نشست را به حالت قهر و قبل از اتمام رایزنی‌های چند جانبه، ترک کردند.

گفت‌وگوی تلفنی بان‌کی‌مون با اوباما درباره تحقیقات بازرسان در سوریه

دبیر کل سازمان ملل با رئیس جمهور آمریکا درباره تحقیقات بازرسان این سازمان در منطقه غوطه شرقی که ادعا می‌شود در آن حمله شیمیایی صورت گرفته، گفت‌وگو کرد.

سایت رسمی سازمان ملل از گفت‌وگوی تلفنی بان‌کی‌مون دبیر کل این نهاد بین‌المللی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

طبق اعلام سایت رسمی سازمان ملل آقای بون‌کی‌مون امروز در وین گفت به صورت تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده است. بان‌کی‌مون در این گفت‌وگو با رئیس جمهور آمریکا درباره نحوه همکاری سازمان ملل و واشنگتن و همچنین درباره نحوه تسریع فرایند تحقیقات سازمان ملل گفت‌وگو کرده است.

بان‌کی‌مون گفت: «من به او گفتم ما به طور حتم نتایج اطلاعات و تحلیل نمونه‌ها و شواهد را با اعضای شورای امنیت و در کل با اعضای سازمان ملل در میان خواهیم گذاشت.»

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند. علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است. سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار است؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.


سفیر ایران در لبنان: هر گونه حمله نظامی علیه سوریه همه منطقه را به آتش می‌کشد

غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد: روابط بین سوریه و ایران راهبردی است همان گونه که ایران در کنار ملت و دولت سوریه در خوشی و ناخوشی بوده و خواهد بود.

وی تاکید کرد: هر گونه حمله نظامی علیه سوریه همه منطقه را به آتش می کشد و ما تلاش می‌کنیم این امر رخ ندهد.

رکن آبادی تاکید کرد: حزب الله آزاد است که در موضوع مشارکت در پاسخ به هر گونه حمله ای علیه سوریه آزادانه تصمیم مناسب را اتخاذ کند.


تجمع طرفداران بشار اسد مقابل دفتر بی‌بی‌سی در دمشق

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه دولتی بی‌بی‌سی از تجمع طرفداران بشار اسد مقابل دفتر این رسانه در دمشق خبر داد.

این تجمع در حالی صورت گرفته که دولتهای غربی در روزهای اخیر لفاظی‌های جنگ علیه سوریه را شدت بخشیده‌اند.

 

 

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار است؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.


اعلام مخالفت آفریقای جنوبی با حمله نظامی به سوریه

آفریقای جنوبی مخالفت قاطع خود را با حمله نظامی به سوریه اعلام و تاکید کرد تنها راه حل بحران این کشور، سیاسی است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، رسانه‌های نیجریه تاکید کردند که دولت آفریقای جنوبی مخالفت خود را با هر گونه مداخله نظامی علیه سوریه و یا حمله نظامی به این کشور به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی را اعلام کرد.

آفریقای جنوبی همچنین خواستار برگزاری مذاکرات برای حل سیاسی بحران سوریه شد.

رسانه‌های نیجریه امروز پنجشنبه به نقل از بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی نوشتند: آفریقای جنوبی نگران ادامه اقدامات خشونت بار و نقض حقوق بشر در سوریه است و معتقد است که حمله به سوریه هرگز مشکل را حل نمی‌کند.

آفریقای جنوبی از کشورهای غربی خواست منتظر نتایج تحقیق تیم کارشناسان بین‌المللی و نظر شورای امنیت درباره این تحقیقات باشند.

در این بیانیه آفریقای جنوبی استفاده از سلاح شیمیایی و سلاح کشتار جمعی در درگیری‌های سوریه را محکوم کرد و گفت: استفاده از سلاح شیمیایی به هچ صورت قابل توجیه نیست زیرا ملت سوریه از این حمله متاثر می‌شوند و زیربناهای سوریه نیز نابود می‌شود.

اسرائیل تصمیم گرفت مراکز جدیدی برای توزیع ماسک‌های شیمیایی دایر نکند

در پی وضعیت آشفته مراکز توزیع ماسک‌های ضدشیمیایی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی به دلیل هجوم و ازدحام شهرک‌نشینان برای دریافت این ماسک‌‌ها، کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت مراکز جدیدی برای توزیع ماسک دایر نکند.‌

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری روسیاالیوم، کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت در پی درگیری‌های دیروز میان شهرک‌نشینان برای دریافت ماسک‌های شیمیایی از مراکز توزیع این ماسک‌ها کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت مراکز جدیدی برای توزیع ماسک‌های شیمیایی دایر نکند تا وضعیت آشفته دیروز تکرار نشود. 

نشست امروز کابینه اسرائیل به بررسی آمادگی‌های جبهه داخلی اسرائل برای مقابله با پیامدهای جنگ در منطقه پرداخت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز امروز نوشت که شهرداری تل آویو توصیه کرده است که پناهگاه‌ها باز شوند و از آمادگی کامل برخوردار باشند.

سخنگوی شهرداری تل آویو گفته است: در وضعیت امنیتی کنونی شهروندان اسرائیلی باید آماده باشند تا در شرایط اضطراری به پناهگاه‌ها پناه ببرند و تجهیزات لازم از جمله ماسک‌های شیمیایی و دیگر وسایل ایمنی در اختیار داشته باشند.

درپی تهدیدات غرب برای حمله نظامی احتمالی به سوریه و تاکید این کشور در پاسخ به متجاوزان، صدها اسرائیلی از صبح امروز جلوی مراکز توزیع ماسک‌های ضد سلاح شیمیایی در تل آویو صف کشیده‌اند.

روزنامه اسرائیلی معاریو دیروز فاش کرد که جبهه داخلی اسرائیل آمادگی مقابله با حمله احتمالی موشکی شیمیایی را ندارد.

این روزنامه افزود: 40 درصد از اسرائیلی‌ها ماسک‌های ویژه مقابله با سلاح‌های غیرکلاسیک را در اختیار ندارند؛ با وجود اینکه استقبال از این ماسک‌ها در روزهای اخیر افزایش زیادی یافته است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت نیز در این باره نوشت: هزاران اسرائیلی نیز امروز جلوی مرکز توزیع ماسک‌های سلاح شیمیایی صف کشیده بودند که درگیری لفظی بین آنها در ورودی این مرکز باعث بسته شدن آن شد.‬

درپی تهدید کشورهای غربی بویژه آمریکا با همدستی همپیمانان منطقه‌ای آنها برای حمله احتمالی به سوریه، دولت سوریه نیز تاکید کرده است که با همه ابزارهای موجود از سوریه دربرابر هرگونه حمله‌ای علیه این کشور دفاع خواهد کرد.


کاخ سفید: دلایل قانع‌کننده‌ای برای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی نداریم

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری به اظهارنظر درباره اقدام نظامی احتمالی در سوریه، در واکنش به آنچه ادعا می‌شود حمله شیمیایی در منطقه غوطه شرطی بوده، پرداخت.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری به اظهارنظر درباره اقدام نظامی احتمالی در سوریه، در واکنش به آنچه ادعا می‌شود حمله شیمیایی در منطقه غوطه شرطی بوده، پرداخت.

سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا بدون مجوز کنگره هم در سوریه وارد عمل می‌شود.‌

وی همچنین افزود باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی واکنش مناسب در سوریه است. ارنست تصریح کرد اوباما تماس‌های گسترده‌ای با دیگر متحدین کشورش دارد تا واکنشی مناسبی به نظام سوریه بدهد.

به گفته وی اوباما با مرکل، صدراعظم آلمان و متحدان دیگر آمریکا تماس گرفته است.

جاش ارنست ضمن تکرار ادعاهایی درباره اینکه دولت بشار اسد انبارهایی از سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارد، گفت دلایل قاطع درباره اینکه نظام سوریه از این سلاح‌ها استفاده کرده وجود ندارد.

ارنست در عین حال ادعا کرد دلایل دیگر نشان می‌دهند این تنها نظام سوریه است که توانایی استفاده از این سلاح های شیمیایی را داشته است. 

سخنگوی کاخ سفید گفت گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره آنچه به زعم وی حمله شیمیایی بوده است هنوز نهایی نشده و تا آخر هفته جاری (تا روز یکشنبه) ارائه می‌شود.

وی گفت هنوز تصمیمی درباره نحوه واکنش آمریکا به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه گرفته نشده ولی رایزنی‌ها با کنگره تا فردا ادامه خواهد داشت.

ارنست همچنین افزود هدف از این اقدام نظامی تغییر نظام سوریه نیست، بلکه اجرای قوانین بین‌المللی است.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.


سازمان ملل: تحقیقات بازرسان در سوریه فردا به اتمام می‌رسد

سخنگوی سازمان ملل از ادامه تحقیقات بازرسان این نهاد بین‌المللی در منطقه غوطه شرقی که ادعا شده در آن از حمله شیمیایی استفاده شده تا فردا خبر داد.

سخنگوی سازمان ملل خبر داد فعالیتهای تحقیقاتی تیم بازرسان سازمان ملل در سوریه تا فردا ادامه خواهد گفت.

بان‌کی‌مون هم در وین امروز، ضمن اظهار همین نکته گفته این تیم صبح شنبه راهی نیویورک خواهد شد و دبیر کل را در جریان نتایج تحقیقات قرار خواهد داد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار است؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.


کانادا در حمله به سوریه شرکت نمی‌کند
نخست وزیر کانادا اعلام کرد که کشورش از متحدان خود در دخالت نظامی در سوریه حمایت می‌کند اما در حمله احتمالی علیه این کشور شرکت نخواهد کرد.
استفان هارپر نخست وزیر کانادا امروز(پنج‌شنبه) گفت که کشورش از متحدان خود در باره لزوم دخالت نظامی در سوریه حمایت می‌کند اما اتاوا در حمله احتمالی شرکت نخواهد کرد.

وی در همین خصوص خاطر نشان کرد، در حال حاضر دولت کانادا طرحی برای داشتن عملیات نظامی ندارد.

در چند روز اخیر کشورهای غربی به‌‌رهبری آمریکا جنگ روانی گسترده‌ای علیه دولت سوریه به راه انداخته‌اند، این کشورها با متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی تهدید به حمله نظامی کرده‌اند.

دولت سوریه ضمن رد این اتهامات نسبت به عواقب حمله به این کشور که می‌تواند کل منطقه را با ناآرامی مواجه کند هشدار داده است.


مالکی نگرانی عراق را از دخالت نظامی در سوریه به اطلاع مقامات آمریکا رساند

سازمان ملل: تیم بازرسان بعد از ارائه گزارش خود در نیویورک به سوریه باز می‌گردد

اخضر ابراهیمی: بازرسان سازمان ملل هنوز ماده‌ای را که در حمله شیمیایی در غوطه شرقی استفاده شده مشخص نکرده‌اند

تایم: دیپلماسی با ایران کلید پایان دادن به جنگ سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس، مجله تایم امروز، پنجشنبه (7 شهریور) در گزارشی درباره تحولات سوریه نوشت: «دیپلماسی با ایران کلید پایان دادن به جنگ سوریه است».
این گزارش ضمن اشاره به تعداد افرادی که در سوریه بر اثر جنگ دو ساله در این کشور کشته یا آواره شده‌اند، می‌نویسد: «دیپلماسی با سوریه مستلزم تعامل کامل با روسیه و به خصوص ایران است؛ دو کشوری که از نفوذ بر روی دمشق برخوردار هستند. در غیر این صورت، جنگ با سوریه احتمالاً بدون آنکه چشم‌اندازی برای آن وجود داشته باشد، بدون پایان ادامه خواهد یافت.»

در ادامه این گزارش تصریح شده است که رهبران ایران درباره تبعات مداخله نظامی در سوریه هشدار داده‌اند اما موضع تهران درباره سلاح‌های شیمیایی و درباره سوریه ممکن است پنجره‌ای برای تعامل با این کشور باز کند.

تایم می‌نویسد: «ایران در جنگ با عراق از حمله شیمیایی نیروهای عراقی آسیب دید. با آنکه ایران مسئولیت حمله شیمیایی سوریه را متوجه شورشی‌های این کشور دانست، رئیس جمهور این کشور روز 27 آگوست در پیامی نوشت که ایران به جامعه بین‌المللی اخطار می‌کند از تمام توانش برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌‌های شیمیایی در هر جای دنیا، به خصوص در سوریه جلوگیری کند.

نخست وزیر سوریه: ذخایر کافی از همه کالاهای ضروری در اختیار داریم

نخست وزیر سوریه اعلام کرد که ذخایر کافی از همه کالاهای ضروری مردم برای شرایط حساس فراهم است و همه ارگان‌های خدمات رسانی در آماده باش به سر می‌برند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه اعلام کرد که شرایط کنونی ایجاب می‌کند که همه طرف‌ها دولتی توانمندی‌های ملی و سطح آمادگی خود را بالا ببرند.

وی تاکید کرد: دولت برای تامین کالاهای پزشکی،خدماتی و آذوقه مردم تلاش بی وقفه‌ای را در پیش گرفته است و ذخایز لازم از همه اجناس و کالاها فراهم است.

الحلقی گفت: مردم سوریه ماهیت این جنگ رسانه‌ای را درک می‌کنند و به کار و زندگی طبیعی خود ادامه می‌دهند و به دلیل پافشاری مردم بر مقاومت این تهدیدها بیشتر خواهد شد.

نخست وزیر سوریه در نشست کمیته خدمات رسانی دولت این کشور گفت: چالش‌های روبه رو بر ما واجب می‌کند که حمایت تدارکاتی از ارتش قدرتمند خود را بیشتر کنیم و توانمندی ملت خود برای پایداری و مقاومت را مستحکم کنیم.

نخست وزیر سوریه همچنین از آماده باش کامل نیروهای آتش نشانی و دفاع مدنی، اورژانس، بیمارستان‌ها و نهادهای فعال در حوزه نفت و تامین انرژی برق و مخابرات در این کشور خبر داد

نشست پنج عضو دائم شورای امنیت به در بسته خورد

نشست پنج عضو دائم شورای امنیت درباره تحولات سوریه برای دومین شب پیاپی بار دیگر بدون نتیجه پایان یافت.

شبکه خبری العربیه در خبری فوری اعلام کرد که نشست پنج عضو دائم شورای امنیت در خصوص تحولات سوریه بار دیگر بدون نتیجه پایان یافته است و کشورهای عضو نتوانستند به توافقی در این زمینه دست یابند.

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه خبری المیادین، اعضای این شورا از هر گونه اظهار نظر درباره این نشست خودداری کردند.

شب گذشته نیز اعضای اصلی شورای امنیت نشستی درباره تحولات سوریه برگزار کردند که قرار بود در این نشست پیش نویس قطعنامه‌ای که انگلیس علیه سوریه تهیه کرده بود، بررسی شود اما سفرای چین و روسیه این نشست را به حالت قهر و قبل از اتمام رایزنی‌های چند جانبه، ترک کردند.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند. علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت تروریست‌ها‌ علیه مردم و مراکز حیاتی این کشور بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.


مجلس عوام انگلیس به مداخله نظامی در سوریه رای منفی داد

مجلس عوام انگلیس با استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه مخالفت کرد و به پیشنهاد دولت رای منفی داد.

شبکه خبری العربیه در خبری فوری اعلام کرد که مجلس عوام انگلیس پیشنهاد دولت این کشور برای اقدام نظامی علیه سوریه را رد کرد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس بعد از شکست در رای گیری در مجلس عوام انگلیس متعهد شد که در زمینه اقدام نظامی علیه سوریه از نظر این مجلس تخطی نکند.

وی تاکید کرد که نمایندگان نشان دادند که مخالف اقدام نظامی هستند و او هم بر همین اساس عمل خواهد کرد.

بر اساس گزارش بی بی سی، در جلسه پنچشنبه شب پارلمان بریتانیا، 285 نماینده علیه اقدام نظامی در سوریه رای دادند در حالی که 272 نماینده به چنین اقدامی رای موافق دادند.

دولت انگلیس که از چند روز قبل به دنبال یافتن توجیهی قانونی برای اقدام نظامی علیه سوریه بود، امروز گزارش حقوقی خود در این مورد را منتشر کرده و در آن با استناد به «خسارات انسانی و وخامت اوضاع بشری» در سوریه، اقدام نظامی علیه این کشور را مجاز دانسته بود.

هزاران انگلیسی و سوریه‌ای مقیم لندن اعم از طرفداران و مخالفان دولت بشار اسد در اعتراض به جنگ طلبی دولت لندن علیه سوریه، دیروز تظاهرات برگزار کردند.

انگلیس به همراه آمریکا اصلی‌ترین حامیان اقدام نظامی علیه سوریه هستند.

لندن دیروز پیش‌نویس قطعنامه‌ ضدسوری‌ای را نیز به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که در صورت تصویب به جامعه بین‌الملل اجازه می‌داد برای جلوگیری از آنچه «کشتار بیشتر در سوریه» خوانده شد، وارد عمل شوند. این قطعنامه مشابه همان چیزی است که مجوز حمله به لیبی را صادر کرد.

کامرون دیروز نمایندگان پارلمان را نیز که در تعطیلات تابستانی به سر می‌بردند، فراخواند.

اصرار آمریکا و انگلیس به حمله به سوریه در حالی صورت می‌گیرد که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق مردم این دو کشور، مخالف چنین حمله‌ای هستند. بسیاری از کارشناسان نیز به مقامات دو کشور نسبت به تکرار اشتباه سال 2003 در حمله به عراق، هشدار داده‌اند.


وزیر دفاع انگلیس: در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی‌کنیم

پس از رای منفی مجلس عوام انگلیس به پیشنهاد دولت مبنی بر دخالت نظامی در سوریه، وزیر دفاع بریتانیا تاکید کرد که این کشور در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی‌کند.

شبکه خبری اسکای نیوز ،  فلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که این کشور در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهد کرد.

سخنان وزیر دفاع انگلیس اندکی پس از آن صورت گرفت که مجلس عوام انگلیس پیشنهاد دولت برای دخالت نظامی در سوریه را رد کرد.

وزیر دفاع انگلیس در عین حال پیش بینی کرد که حمله نظامی علیه سوریه به رغم عدم مشارکت این کشور در آن به مورد اجرا در آید.

وی تاکید کرد که اقدام نظامی علیه سوریه بدون مشارکت ما انجام می شود.

هاموند با اشاره به عدم مشارکت لندن در جنگ احتمالی علیه سوریه، تاکید کرد که آمریکا از این امر احساس ناامیدی خواهد کرد.

این در حالی است که یک مسئول کاخ سفید به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: واشنگتن در صورتی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تصمیم بگیرد، به تنهایی برای اجرای حمله به سوریه گام برخواهد داشت.


آمریکا در اقدام نظامی علیه سوریه تنها ماند / اوباما: منافع ما در خطر است

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما معتقد است که منافع آمریکا در خطر است و متعهد شده است که استفاده کنندگان از سلاح شیمیایی را مجازات کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، کاخ سفید اعلام کرد که اوباما بر این باور است که منافع آمریکا در خطر است و متعهد شد کسانی را که از سلاح هایی شیمیایی استفاده کردند، مجازات کند.

بر اساس این گزارش، اوباما گفت که کشورهایی که با به کار گیری سلاح‌های شیمیایی منشور و تعهدات [بین‌المللی] را نقض می کنند، مجازات خواهند شد و رئیس جمهور آمریکا بر اساس منافع واشنگتن تصمیم خود را درباره سوریه مشخص خواهد کرد.

واکنش کاخ سفید پس از آن صورت گرفت که مجلس عوام انگلیس پیشنهاد دولت برای دخالت نظامی در سوریه را رد کرد.

این در حالی است که یک مسئول کاخ سفید به شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: واشنگتن در صورتی که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تصمیم بگیرد، به تنهایی برای اجرای حمله به سوریه گام برخواهد داشت.

فلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که این کشور در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهد کرد.

هاموند با اشاره به عدم مشارکت لندن در جنگ احتمالی علیه سوریه، تاکید کرد که آمریکا از این امر احساس ناامیدی خواهد کرد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند. علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.

هیگل: آمریکا همچنان به دنبال ائتلاف بین‌المللی برای پاسخ سوریه است

وزیر دفاع آمریکا که در فیلیپین به سر می‌برد با توجه به امتناع انگلیس از مشارکت در مداخله نظامی در سوریه تاکید کرد واشنگتن همچنان به دنبال ائتلاف بین‌المللی در خصوص پاسخ به سوریه است.

خبرگزاری فرانسه، «چاک هیگل» امروز جمعه در مانیل گفت: ایالات متحده همچنان به دنبال ائتلافی بین‌المللی در خصوص پاسخ به استفاده ادعایی از تسلیحات شیمیایی در سوریه است.

این در شرایطی است که پارلمان انگلیس طرح دولت مبنی بر حمله به سوریه را رد کردند و وزیر دفاع این کشور اعلام کرد این کشور در هیچ اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی‌کند.

وی در کنفرانسی خبری در پایتخت فیلیپین گفت: رویکرد ما همچنان تلاش برای ایجاد ائتلافی بین‌المللی است که با هم اقدام خواهد کرد.

هیگل همچنین گفت واشنگتن به موضع پارلمان انگلیس در مخالفت با هر گونه حملات علیه نظام سوریه احترام می‌گذارد و تاکید کرد: ما به رایزنی با انگلیس در کنار همه متحدان خود ادامه می‌دهیم. این رایزنی شامل راه‌های پیش رو برای پاسخ به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه است.

وزیر دفاع آمریکا افزود که دولت همچنین به در جریان قرار دادن اعضای کنگره درباره چگونگی پاسخ آمریکا به حمله ادعایی شیمیایی ادامه خواهد داد.


تظاهرات ضد جنگ در نیویورک، واشنگتن و شیکاگو+عکس

هزاران نفر از مردم آمریکا در شهرهای مختلف این کشور علیه حمله احتمالی دولت آمریکا و متحدانش به سوریه تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

شبکه سی بی اس، هزاران نفر از مردم آمریکا در شهرهای مختلف این کشور از جمله در شیکاگو، نیویورک و واشنگتن دی سی علیه حمله احتمالی آمریکا و متحدانش به سوریه تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، صدها نفر از مردم نیویورک در میدان تایمز این شهر تجمع کردند و ضمن مخالفت خود با جنگ در سوریه اعلام کردند که باراک اوباما هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود علیه بشار اسد ندارد.

در بیانیه‌ای که توسط معترضان منتشر شده آمده است؛ آنها می‌خواهند با انتشار دروغ استفاده از سلاحهای کشتار جمعی جنگی دیگر راه بیندازند.

معترضان که پلاکاردهای ضد جنگ با خود حمل می‌کردند شعار می‌دادند؛ «دست از سوریه بردارید»، «ما شغل می‌خواهیم نه جنگ».

براساس این گزارش، تجمع‌های اعتراضی مشابهی نیز در شهرهای واشنگتن، لس‌آنجلس، شیکاگو، دربورن، میچ و.. برگزار شد.

در واشنگتن معترضان مقابل کاخ سفید جمع شدند و نسبت به تصمیمات احتمالی دولت باراک اوباما علیه سوریه هشدار دادند.

شبکه ABC نیز گزارش داد که صدها سوری-آمریکایی نیز در شهر نیوانگلند جنوبی علیه حمله آمریکا به سوریه تظاهرات کردند و حمله احتمالی به سوریه را اقدامی اشتباه خواندند.

معترضان در نیوانگلند که از شهرهای مختلف جمع شده بودند مخالفان را عامل حمله شیمیایی هفته گذشته در اطراف دمشق خواندند نه دولت سوریه را.

 




اعلام وضعیت فوق العاده در عربستان

براساس دستور دستگاه امنیت داخلی عربستان که شبکه خبری " راصد " نسخه ای از آن را به دست آورد؛ همه نیروهای مراکز امنیتی و نظامی عربستان تا اطلاع ثانوی باید در محل خدمت خود بمانند.

منابع خبری نیز اعلام کردند که مراکز امنیتی و نظامی عربستان با توجه به صدور دستور آماده باش همه مرخصی های سالانه و استعلاجی نیروهای خود را لغو کردند.

مسئولان عربستانی همچنین در اعلامیه هائی که آرم شورای همکاری خلیج فارس روی آن دیده می شود، به کاربران سایت های ارتباط اجتماعی درباره انعکاس اخبار مربوط به تحرکات یگان های نظامی یا پیام های محرمانه مسئولان کشوری و لشکری هشدار داده اند.

یکی از این اعلامیه ها کاربرانی را که به انعکاس اخبار مربوط به تحرکات یگان های نظامی یا پیام های محرمانه مسئولان کشوری و لشکری بپردازند ، خائن به دین و کشور توصیف کرده است .

رسانه های غربی اعلام می کنند که عربستان درپی حملات شیمیائی حومه دمشق ، مُجدانه برای مجازات نظام سوریه تلاش می کند .

روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان برای فراهم کردن زمینه دخالت نظامی خارجی در سوریه بسیار تلاش می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها