کد خبر: ۱۶۱۴۷۵
زمان انتشار: ۲۲:۴۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
گزارش‌ها حاکی از برگزاری تظاهرات ضد جنگ در اعتراض به حمله احتمالی آمریکا به سوریه و همچنین برنامه ریزی برگزاری تجمعات اعتراض آمیز به مداخله نظامی تحت رهبری آمریکا در سوریه است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، همزمان با تشدید جنگ روانی جبهه غربی و عربی برای مداخله نظامی در سوریه، معترضان به این اقدام در سراسر جهان به خیابان ها می آیند تا حمایت خود از دولت سوریه و اعتراضشان را به حمله تحت هدایت آمریکا به این کشور ابراز کنند.

بر این اساس، امروز شنبه بیش از هزار نفر از معترضان حمله آمریکا به سوریه، در لندن تظاهرات کردند؛ این تظاهرات کنندگان ضمن حمل پرچم سوریه، پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود: «در (امور) سوریه مداخله نکنید».

معترضان در لندن همچنین رای منفی اخیر پارلمان انگلیس به طرح مداخله این کشور در حمله به سوریه را نیز، یک پیروزی خواندند.

علاوه براین، معترضان حمله احتمالی به سوریه در فرانکفورت آلمان نیز تظاهرات ضد جنگ به راه انداختند؛ بر اساس برآورد پلیس، حدود 700 نفر در این تظاهرات حضور داشتند.

سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که تنها وجود سوریه ای مستقل و خودمختار و عاری از دخالت خارجی می تواند این امکان را فراهم کند تا مردم سوریه آینده کشورشان را شکل بدهند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که سایر تظاهرات و راهپیمایی ها در اعتراض به مداخله نظامی در سوریه نیز در آمریکا از جمله «هوستون» برنامه ریزی شده است؛‌ انتظار می رود که در هوستون هم تظاهرات در حمایت از حمله به سوریه و هم در اعتراض به این حمله صورت گیرد.

معترضان آمریکایی در بوستون آمریکا نیز در نظر دارند برای اعلام مخالفت خود با حمله به سوریه تظاهرات کنند.

بر اساس این خبر، در حالیکه بازرسان سازمان ملل که برای تحقیق درباره حملات شیمیایی صورت گرفته در سوریه، به این کشور سفر کرده و به تازگی سفر خود را خاتمه داده اند، دولت اوباما صراحتا اعلام کرده است که درباره ارزیابی های خود درباره حملات شیمیایی در سوریه مطمئن است و این احتمال وجود دارد که پیش از انتشار نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل، به سوریه حمله کند.

بر اساس این خبر، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که حمله احتمالی به سوریه محدود و هدف از آن مجازات «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به دلیل استفاده مدعیانه از تسلیحات شیمیایی خواهد بود؛ دولت آمریکا مدعی شده است که نظام سوریه حملات مرگبار شیمیایی در ماه جاری میلادی عملی کرده است که منجر به مرگ بیش از هزار و 420 نفر و از جمله بیش از 400 کودک شده است.

درحالیکه دولت سوریه قاطعانه دخالت در این حملات را رد کرده است، گزارش های متعددی از اذعان جمعی از شورشیان مسلح به استفاده تصادفی آنها از این تسلیحات در سوریه، تامین تسلیحات شیمیایی شورشیان سوری توسط رژیم صهیونیستی منتشر شده اند؛ علاوه بر این تصاویر انتشار یافته نیز حاکی از آن است که حملات شیمیایی در سوریه از مناطق تحت کنترل شورشیان عملی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها