کد خبر: ۱۶۱۵۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
باراک اوباما رئيس‌جمهوري آمريکا شب گذشته در عقب‌گردي واضح توپ را به زمين کنگره انداخت و اعلام کرد تا زمانيکه مجلس نمايندگان اين کشور مجوز حمله به سوريه را صادر نکند، حمله‌اي صورت نخواهد گرفت.

کاربران محترم پایگاه 598 می‌توانند آخرین اخبار، گزارش، تحلیل و مصاحبه از تحولات سوریه را از طریق این گزارش پیگیری کنند.





نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب بر تشکیل نشست شوری امنیت در خصوص سوریه تاکید کرد و خواستار صدور قعطنامه ای در این سازمان برای آتش بس در سوریه شد.

یک مقام آمریکایی خبر داد:ایالات متحده آمریکا کشتی های خشکی آبی خود را در دریای مدیترانه مستقر ساخته است.

عربستان سعودی و قطر از حمله احتمالی نظامی غرب به سوریه حمایت کردند.

گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان از تصمیم اوباما برای جلب موافقت کنگره این کشور برای حمله نظامی به سوریه استقبال کرد.

مقامات فرانسه ادعا کردند:اطلاعاتی محرمانه در اختیار دارند که نشان می دهد سوریه زرادخانه شیمیایی در اختیار دارد

سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان از اتحادیه عرب خواست تا از مخالفان نظام سوریه حمایت کند.

مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل گفت:نمونه های اخذ شده در سوریه برای انجام تحقیقات فردا به آزمایشگاه فرستاده می شود.

محمد شاکر القواس دبیر کل حزب عربی سوسیالیست گفت:عربستان و اسرائیل با همکاری آمریکا در حال توطئه چینی بر علیه مردم سوریه و آینده این کشور هستند.
هزاران نفر در اروپا و ساير شهرهاي جهان عليه اقدام نظامي در سوريه تظاهرات کردند.

نخست وزير ايتاليا اعلام کرد بدون مجوز سازمان ملل متحد نمي توانيم در حمله به سوریه شرکت کنيم.
 
" سعود الفیصل " وزير خارجه عربستان به کمک اين کشور به مخالفان سوري اذعان کرد .

عباس عراقچي معاون وزير امورخارجه وسخنگوي سابق دستگاه ديپلماسي كشورمان در مصاحبه با شبكه الميادين بر حل سياسي بحران سوريه تاكيد كرد.

بشار اسد رئيس جمهور سوريه در سخناني از تداوم مقابله ارتش اين كشور با گروه هاي تروريستي خبر داد.

یک وزیر انگلیسی، مشارکت کشورش در حمله احتمالی علیه سوریه را بسیار بعید دانست.

گروه موسوم به ائتلاف ملي مخالفان سوريه در بيانيه اي نسبت به عقب نشيني رئيس جمهور آمريكا از حمله به سوريه ابراز نااميدي كرد.

وائل الحلقي نخست وزير سوريه از آمادگي اين كشور براي هرگونه حمله احتمالي غرب خبر داد.

منابع وابسته به رژيم صهيونيستي تاييد کردند با توجه به شرايط سوريه ارتش اسرائيل در حالت آماده باش کامل قرار گرفت.

استاد دانشگاه کاليفرنيا تاکيد کرد ؛ حمله آمريکا به سوريه اميدها را در خاورميانه به اوباما به نااميدي تبديل مي کند.

الشرق الاوسط نوشت اين ترديد وجود دارد که اسراييل از زمان حمله احتمالي آمريکا به سوريه مطلع باشد.

فيصل المقداد معاون وزير امورخارجه سوريه به انتقاد از موضع آمريكا در قبال كشورش پرداخت.

ویلیام هیگ ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد راي گيري ديگري درپارلمان درباره سوريه انجام مي شود .

سخنان " باراک اوباما " رییس جمهور آمرکیا حاميان حمله به سوريه را غافلگير کرد .

همزمان با تهدیدهای آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، دولت عربستان سعودی نیروهای مسلح خود را به حالت آماده باش کامل درآورده است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در اظهاراتي از آمادگي اين رژيم براي هرگونه سناريوي احتمالي عليه سوريه خبر داد.

در حاليکه اوباما تصميم براي حمله نظامي به سوريه را به کنگره آمريکا واگذار مي کند، تصويب چنين حمله اي به هيچوجه قطعي نيست.

دانشگاه الازهر مصر با انتشار بيانيه اي با هرگونه حمله نظامي به سوريه مخالفت کرد .

يوانيس كاسولديس وزير امورخارجه قبرس مخالفت اين كشور با حمله نظامي به سوريه را ابراز داشت.

پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان خواستار روز جهاني روزه و نماز براي صلح در سوريه شد .

نماینده مجلس سوریه درخواست اوباما از کنگره آمریکا برای موافقت با جنگ سوریه را تلاش وی برای فرار از مسئولیت این جنگ در نتیجه فشارهای اطرافیانش دانست.

بر اساس اظهارات برخی تحلیلگران نظامی آمریکا، در حمله احتمالی به سوریه از موشک های تام هاک استفاده می شود.
منابع خبري از لنگراندازي چهار كشتي باري نظامي آمريكا در يكي از پايگاه هاي نظامي تركيه خبر دادند.

روزنامه "يني شفق" چاپ ترکيه در گزارشي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: انتظار مي رود حمله آمريکا به سوريه در 5 روز آينده آغاز شود.

در بحبوحه افزايش تهديدها براي حمله نظامي به سوريه، رسانه هاي چين به نقل از مقامات اين کشور به آنچه که ضربه ديگري به منافع اين کشور در خاورميانه خواهد بود واکنش نشان دادند.

دفتر نخست وزيري فرانسه روز يکشنبه اعلام کرد ژان-مارک ارو ، نخست وزير اين کشور به منظور گفتگو درباره مسائل سوريه روز دوشنبه نشستي با مسئولان مجلس نمايندگان و مجلس سناي اين کشور برگزار مي کند.

ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان در سخناني از بيطرفي اين كشور در بحران سوريه خبر داد.

رياست کل "هيئت هماهنگي ملي مخالف سوري" بر مخالفت کامل با حمله احتمالي آمريکا به سوريه تاکيد کرد.

وزير كشور فرانسه هرگونه تصميم اين كشور در خصوص حمله نظامي به سوريه را وابسته به آمريكا برشمرد.

شبکه بی بی سی انگلیس در اقدامی کاملا غیر حرفه ای، تصاویر آرشیوی از حملات شیمیایی صدام را تحت عنوان حملات شیمیایی در سوریه پخش کرد.

ائتلاف مخالفان سوريه امروز اعلام کردند اطمينان دارند کنگره آمريکا طرح حمله به سوريه را تصويب خواهد کرد.

شبکه تلويزيوني الجزيره در خبري فوري گزارش داد لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه اعلام کرد کشورش امکان ندارد به تنهايي عليه نظام سوريه اقدام نظامي کند.

وزارت خارجه تونس در پي مخالفت ملت اين کشور با حمله احتمالي به سوريه در بيانيه‌اي هشدار داد هرگونه اقدام نظامي غربيها عليه سوريه ، امنيت همه منطقه را تهديد خواهد کرد.

نخست وزير عراق با ارسال نامه اي به بايدن خواستار خودداري از حمله به سوريه شد.

وزير دفاع انگليس تاکيد کرد انگليس و آمريکا در سطوح بالا درباره حمله به سوريه با يکديگر تماس دارند.
يك منبع ديپلماتيك از مخالفت نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب با حمله نظامي غرب به سوريه خبر داد.

رئیس پارلمان عربی، با تأکید بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه و پایان دادن به جنگ و خونریزی خواستار اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور شد.

دقایقی قبل رئیس مجلس سنای آمریکا از دولت این کشور خواست به نظام سوریه حمله کند.

روزنامه يني شفق چاپ ترکيه در گزارشي نوشت : ترکيه آخرين اقدامات را در جهت آمادگي براي مداخله نظامي احتمالي در سوريه انجام مي دهد.

توني بلر نخست وزير اسبق انگليس مخالفت پارلمان اين كشور با حمله نظامي به سوريه را تكان دهنده برشمرد.

روزنامه واشنگتن تايمز امروز در مقاله اي به قلم "استفن دينان" نوشت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا تصميم گيري در باره سوريه را به کنگره سپرد اما به نظر مي رسد اين قانونگذاران که خواستار شنيدن صدايشان در اين زمينه شده بودند، اکنون ديگر هيچ عجله اي براي تصميم گيري در اين زمينه ندارند.

سرتيپ ابراهيم المحمود رئيس كميسيون امنيت ملي پارلمان سوريه از آمادگي اين كشور براي مقابله با هرگونه حمله احتمالي خبر داد. 

با وجود مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت در اقدام نظامی احتمالی در سوریه، آژانس‌های اطلاعاتی این کشور نقش فعالی در این حمله ایفا خواهند کرد.

"جان مک‌کین" و "لیندسی گراهام" از سناتورهای جنگ طلب جمهوری‌خواه آمریکا که پیش از این بر طبل جنگ می کوبیدند روز شنبه اعلام کردند که نمی‌توانند از اقدام " محدود " علیه سوریه حمایت کنند.

این پایگاه صهیونیستی در گزارشی اذعان می کند که به تاخیر انداختن حمله نظامی به سوریه و موکول کردن آن به نظر کنگره نه تنها اسرائیل را با چالش مواجه می کند بلکه محور مقاومت ایران ، سوریه و حزب الله را نیز بیش از پیش تقویت می کند .

وزرای خارجه کشورهای عربی قصد دارند در نشست امروز اتحادیه عرب که در قاهره برگزار خواهد شد، به آمریکا موافقت خود برای اقدام نظامی برضد نظام سوریه را نشان دهند.

نيروي دريايي سوريه مستقر در سواحل لاذقيه و طرطوس تأکيد کرد براي پاسخ به هرگونه حمله خارجي به حاکميت اين کشور آمادگي کامل دارد.

"شينزو آبه" نخست وزير ژاپن روز يکشنبه اعلام کرد اين مسئله را که کنگره آمريکا چگونه به درخواست باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور از نمايندگان به منظور حمايت از حمله‌ نظامي به علت استفاده ادعايي از تسليحات شيميايي واکنش نشان خواهد داد، از نزديک تحت نظر دارد.

روزنامه عربستاني عكاظ در ادعايي از درخواست روسيه از بشار اسد رئيس جمهور سوريه براي كناره گيري از قدرت خبر داد.

نخست وزير ترکيه با طرح موضوع جايگاه ممتاز ترکيه در ميان کشورها تصريح کرد زمان برداشتن گام هايي درباره سوريه فرا رسيده است.

منابع خبري از نشست اضطراري وزراي امورخارجه كشورهاي عضو اتحاديه عرب بر سر موضوع تحولات سوريه تا ساعاتي ديگر خبر دادند.

منابع آگاه در ادعايي به نقل از رئيس هيئت بازرسان بين المللي از استفاده سلاح شيميايي در سوريه خبر دادند.

جرج بوش رئيس جمهور پيشين آمريكا، بشار اسد رئيس جمهور سوريه را همپيمان ايران خواند.


خبرگزاری روسی نووستی به نقل از منابع دیپلماتیک می نویسد، وزارت خارجه آمریکا پیش از سخنرانی باراک اوباما در خصوص جنگ بر علیه سوریه، از وزارت خارجه روسیه درخواست کرد تا وزیران خارجه دوطرف طی یک تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو کنند.
"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در دیدار با سفیر آمریکا در مسکو تاکید کرد که مقامات مسکو از همتایان خود در واشنگتن می خواهند تا از تلاش برای استفاده از حادثه رخ داده در تاریخ 21 آگوست در سوریه بعنوان بهانه برای اعمال فشار نظامی بر مقامات دمشق خودداری کنند.

"آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که "باراک اوباما" مجبور شده است تا حمله نظامی به سوریه را به دلیل خودداری انگلیس از همراهی وی در این راه و با توجه به مخالفت افکار عمومی به تعویق بیاندازد و به دنبال حمایت کنگره این کشور برای قانونی جلوه دادن این اقدام باشد.

پس از اینکه باراک اوباما، تصمیم کاخ‌سفید درباره حمله به سوریه را به نظر کنگره این کشور وابسته دانست، رهبران کشورهای متحد واشنگتن در واکنش‌های‌ متفاوت از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا استقبال کرده و آن را "سنجیده" خواندند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: این کشور نیز با تبعیت از سیاست آمریکا برای حمله به سوریه منتظر تایید پارلمان می‌ماند این در حالی است که فرانسوآ اولاند برای اعلام جنگ نیازی به تایید پارلمان ندارد.

سخنگوي رسمي دولت اردن گفت: اردن با توجه به شرايطي که دارد، خواستار حل سياسي بحران سوريه است.

وزير خارجه آلمان از روسيه خواست دست از حمايت از سوريه بردارد.

شهرهاي مختلفي در کشورهاي آلمان، انگليس، ترکيه و فرانسه، روز شنبه شاهد تظاهرات شمار زيادي از مخالفان جنگ احتمالي آمريکا عليه سوريه بود.

بي بي سي گزارش داد:‌ در حالي که بسياري منتظر حمله قريب الوقوع آمريکا به سوريه هستند، در واشنگتن آرامش قبل از توفان به چشم مي‌خورد و ممکن است حمله در 24 ساعت تا 48 ساعت آينده رخ دهد.

"بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس خود را به بالای درخت رساندند اما نمی‌دانند چگونه از آن پایین بیایند از این رو به مجلس عوام و کنگره پناه می‌برند تا برای خروج از این مخمصه راه حلی پیدا کنند.

شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبري فوري به نقل از قدري جميل معاون نخست وزير سوريه اعلام کرد: آشفتگي در مواضع آمريکا در تعامل با سوريه مورد تمسخر همگان قرار گرفته است. 

يک مسئول بلندپايه در وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز شنبه براي تاکيد بر تصميم واشنگتن براي حمله به سوريه با رهبر مخالفان سوري گفتگو کرد.

فیصل المقداد در کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از دیدار با سوری‌های مقیم ایتالیا گفت: بسیاری از کشورهای جهان به واقعیت نقشه‌های خصمانه آمریکا پی می‌برند و واشنگتن وقتی منافع خودش و اسرائیل اقتضا می‌کند که به کشورهای مستقل و دارای حاکمیت حمله کند، اهمیتی به سازمان ملل نمی‌دهد.

مردم نیویورک برای دومین بار در دو روز گذشته با تجمع در میدان تایمز این شهر، برضد جنگ طلبی کاخ سفید در سوریه تظاهرات کردند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها