کد خبر: ۱۶۱۶۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت‌ رئیسه مجلس قرائت شد که فتاحی نماینده شهربابک خواستار توضیح وزیر دادگستری در خصوص علت عدم رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز یکشنبه از سوی هیئت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

کیایی‌نژاد نماینده ساوجبلاغ به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در افتتاح مسکن مهر شهرستان نظرآباد تذکر داد.

فتاحی نماینده شهر بابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع و پرداخت خسارت وارده ناشی از آلاینده‌های شرکت‌های صنایع مس ایران به وام‌های مردم تذکر داد.

نادران نماینده تهران به رئیس ‌جمهور در خصوص تسریع در تعیین تکلیف معاونت‌های ریاست جمهوری و رفع موانع معاونت‌های فعلی تا زمان انتصاب جانشین تذکر داد.

اربابی نماینده ایرانشهر به وزیر کشور در خصوص جلوگیری از سخنان تخریبی استاندار سیستان و بلوچستان علیه نمایندگان مجلس، تسریع در برکناری استاندار، جلوگیری از توهین‌های مکرر استاندار سیستان و بلوچستان و علمای اهل سنت استان و بررسی نقش استاندار سیستان و بلوچستان در اختلاس‌های اخیر منطقه آزاد چابهار تذکر داد.

قاضی‌پور،‌محجوب و اکبریان نمایندگان ارومیه، تهران و کرج به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص رعایت مساوات در سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بیمه‌ها با توجه به درآمد استان‌ها تذکر داد.

کارخانه و خجسته نمایندگان همدان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم برنامه‌ریزی کارآمد برای حل مشکل تأمین کود شیمیایی و نهاده‌های دامی که هر ساله تذکرات فراوانی را در صحن علنی به خود اختصاص می‌دهد، تذکر دادند.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر نیرو در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تضییع حق‌آبه کشاورزان حاشیه زاینده رود، به وزیر بهداشت در خصوص تسریع در حل مشکل بهداشتی درمانی شهرستان مبارکه و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توضیح علت قصور برخورد قانونی با نشریه توهین کننده به نمایندگان استان اصفهان تذکر داد.

رسایی نماینده تهران به رئیس ‌جمهور در خصوص جلوگیری از اقدامات افراطی سرپرست وزارت علوم در برکناری رؤسای دانشگاه‌ها و لغو مصوبات قانونی تذکر داد.

جعفری نماینده بجنورد به وزیر راه و شهرسازی در خصوص توضیح علت تأخیر در تکمیل باند دوم جاده بجنورد ـ آتشخانه ـ چمن بید و جنگل گلستان تذکر داد.

ثروتی نماینده بجنورد به رئیس‌ جمهور در خصوص نظارت بر عملکرد نامناسب مدیرکل آموزش و پرورش استا خراسان شمالی تذکر داد.

خسروی نماینده سمنان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در ابلاغ شرح وظایف مرکز آموزش جهاد کشاورزی و استان سمنان تذکر داد.

موسوی نماینده اهواز به وزیر نفت در خصوص تسریع در تأمین اعتبار تیم فوتسال خوزستان تذکر داد.

فتاحی نماینده شهربابک به وزیر دادگستری در خصوص توضیح علت عدم رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی تذکر داد.

نکو نماینده مردم رباط کریم به رئیس ‌جمهور در خصوص صدور دستور لازم برای تخصیص درصدی از درآمدهای فرودگاه امام خمینی به شهرستان رباط کریم و به وزیر کشور در خصوص لزوم اعزام کمیته تخصصی برای بررسی و حل مشکلات شهر جدید تذکر داد.

بیرانوند نماینده بروجرد به وزیر نفت در خصوص تسریع در تأمین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی عمومی تذکر داد.

اربابی و کاشانی نمایندگان ایرانشهر و زاهدان به وزیر کشور در خصوص جلوگیری از ممانعت استاندار سیستان و بلوچستان در ارائه طرح ارتقای تقسیمات کشوری بخش بزمان و بند تذکر داد.

قاضی‌پور و عیسی‌زاده نمایندگان ارومیه و میاندوآب به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از اجرای طرح فاز 2 انتقال آب زرینه‌رود به آذربایجان شرقی تذکر داد.

قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه به وزیر نیرو در خصوص تسریع در رسیدگی به علت بروز خاموشی‌های مقطعی شهرهای مختلف در فصل تابستان و به وزیر ارتباطات در خصوص تسریع در حل مشکلات انعقاد قراردادهای کارگزاران مخابرات روستایی تذکر دادند.

عیسی‌زاده و بیگی نمایندگان میاندوآب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق زمین‌داران شهرستان میاندوآب توسط اداره‌کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی تذکر دادند.

بشیری و فتاحی نمایندگان پاکدشت و شهر بابک به وزیر نفت در خصوص پرهیز از انجام مصاحبه‌های تنش‌زا راجع به افزایش قیمت بنزین تذکر دادند.

کارخانه نماینده همدان به وزیر نیرو در خصوص دستور تسریع در اتمام فاز یک تغییر سیستم خنک‌کننده نیروگاه 1000 مگاواتی شهید مفتح و با توجه به پیشرفت 75 درصدی پروژه و دستور تسریع در تخصیص اعتبار ابلاغی آبرسانی به روستاهایی که مشکل قطع یا کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند، تذکر داد.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت ذوب ‌آهن اصفهان، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در حل مشکلات زیربنایی شهر جدید مجلس و به رئیس ‌جمهور در خصوص تسریع در پرداخت معوقات بازنشستگان شرکت‌های ملی و ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه تذکر داد.

خسروی نماینده تربت حیدریه به وزیر بهداشت در خصوص تسریع در احداث بیمارستان شهر زاوه خراسان رضوی تذکر داد.

محمدی نماینده قزوین به وزیر نیرو و نفت در خصوص صدور دستور فوری برای جلوگیری از قطع آب، برق و گاز مدارس تذکر داد.

کارخانه و خجسته نمایندگان همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع و احقاق حق مالباختگان خرید خودرو از نمایندگی شرکت سایپا در همدان تذکر دادند.

نظری‌مهر و نوروزی نمایندگان کردکوی و علی‌آباد کتول به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به پرونده گندمکاران استان گلستان و تعیین قیمت واقعی محصول تذکر دادند.

صلاحی نماینده تفرش به رئیس‌ جمهور در خصوص علت عدم ساخت سالن‌های ورزشی در مناطق روستای حوزه انتخابیه خود و به وزیر دفاع پشتیبانی و نیروهای مسلح در خصوص پیگیری عدم تحویل ماشین‌آلاات آتش نشانی از شرکت جدید سازمان همیاری شهرداری‌های کل کشور، به وزیر بهداشت در خصوص اعتبارات لازم برای تکمیل درمانگاه شهرستان آشتیان و تجهیز بیمارستان فومن و توزیع نیروهای متخصص مورد نیاز در حوزه انتخابیه به ویژه رادیولوژی و سونوگرافی و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای صندوق توسعه کشاورزی تذکر داد.

قادری نماینده شیراز به وزیر بهداشت در خصوص تأمین مالی و رفع ایرادات پزشک خانواده در استان فارس تذکر داد.

حسینی، نوروزی و نظری نمایندگان قزوین، علی‌آباد کتول و کردکوی به رئیس ‌جمهور در خصوص توضیح علت قطع حقوق و داروی جانبازان که سال‌ها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و هم اکنون قطع شده است، تذکر دادند.

بشیری، موسوی، خسروی، فتاحی، حسین‌پور، زاهدی و منظری توکلی به رئیس‌ جمهور و رئیس جنبش عدم تعهد در خصوص اقدامات فوری برای جلوگیری از تهدیدات جنگ‌طلبانه رئیس ‌جمهور آمریکا علیه سوریه تذکر دادند.

سلیمی نماینده محلات به وزیر نیرو در خصوص تأمین اعتبار لازم برای اجرای خط فرعی همرو به دلیجان، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع و تکمیل باند دوم جاده دلیجان به فراق و تثبیت قیمت مسکن مهر شهرستان محلات و دلیجان و به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تجدیدنظر در ثبت انفال استان مرکزی تذکر داد.

قائد رحمت نماینده دورود به وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث فاز چهارم کارخانه سینما دورود، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در تکمیل باند دوم محور ازنا ـ شازند و آغاز عملیات اجرایی آن و به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در تکمیل و راه‌اندازی مجتمع‌های ذوب و فولاد ازنا تذکر داد.

فلاحی نماینده اهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تسریع در بازسازی ساختمان فروریخته اداره کل ارشاد اسلامی شهرستان اهر تذکر داد.

نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در ساخت و تکمیل بیمارستان شهرستان قرچک تذکر داد.

آصفری نماینده اراک به وزیر نیرو در خصوص توجه به ایجاد شبکه فاضلاب شهرستان خنداب و کمیجان تذکر داد.

موسوی نماینده خدابنده به وزیر راه شهرسازی در خصوص علت تأخیر در احداث پروژه مصوب چهار بانده محور سلطانیه، قیدار و کبودر آهنگ تذکر داد.

سلطانی نماینده بروجن به وزیر صنعت، معدن، تجارت در خصوص وضعیت نابسامان صنعت در استان به ویژه در شهرستان بروجرد، به رئیس جمهور در خصوص تعیین مدیر شهرستان بروجن و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم توجه به جاده شهرستان شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان تذکر داد.

سلطانی صبور نماینده رزن به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از عزل و نصب‌های شتابزده و سیاسی در آستانه سال تحصیلی دانشگاه‌ها توسط سرپرست وزارت علوم تذکر داد.

بیاتیان نماینده بیجار به رئیس جمهور در خصوص دستور تسریع در پرداخت بهای خرید گندم کشاورزان و به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص تسریع در پرداخت بهای خرید گندم به کشاورزان تذکر داد.

جلیل سرقلعه نماینده لردگان به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت کارخانه آرد استان تذکر داد.

هاشمی نماینده میناب به وزیر بهداشت در خصوص تعیین تکلیف و احداث بیمارستان 160 تختخوابی میناب و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در احداث راه روستایی و منطقه‌ای در شهرستان بشاگرد تذکر داد.

چهاردولی نماینده ملایر به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی در خصوص توجه جدی به آب شرب روستاها و آب کشاورزی با توجه به خشکسالی و بارش کم نزولات آسمانی در استان همدان و شهرستان ملایر تذکر داد.

حسن‌نژاد نماینده جلفا به وزیر نیرو در خصوص تسریع در پروژه‌های بهره‌برداری آب و آبرسانی به شهر مرند و به وزیر بهداشت در خصوص تکمیل بیمارستان 130 تختخوابی شهرستان مرند و آغاز خدمات‌دهی تذکر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها