کد خبر: ۱۶۱۹۱۳
زمان انتشار: ۲۲:۱۹     ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
یکی از اعضای «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر حمله به خاک سوریه، اظهار داشت: هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه سوریه، دامن آمریکا و متحدانش را خواهد گرفت و به ضرر آنان تمام خواهد شد.

«جمیل المجدلاوی»، عضو دفتر سیاسی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه تاکید کرد: آمریکا در صورت تجاوز به خاک سوریه، گرفتار خواهد شد و نتایج این اقدام دامن این کشور و متحدانش را خواهد گرفت.

وی با غیر قابل قبول دانستن تهدید واشنگتن به حمله نظامی علیه سوریه، از موضع برخی نظام های عربی در همراهی با واشنگتن برای حمله به خاک یک کشور عربی انتقاد کرد.

المجدلاوی افزود: نقشه آمریکا برای حمله به سوریه و تهدید به حمله نظامی علیه آن، نشان دهنده میزان دخالت واشنگتن در مسائل منطقه است و به نظر نمی‌رسد که کسی جز متحدان آمریکا و نیز اسرائیل، حامی چنین اقدامی علیه سوریه باشند.

وی تاکید کرد: هیچ کس نباید حمله طراحی شده آمریکا به سوریه را تایید کند، حمله‌ای که طراحان آن همچنان در جست‌وجوی دستاویزی برای توجیه آن هستند و در این راستا به مسائلی مانند استفاده از سلاح شیمیایی توسط نظام سوریه متوسل می‌شوند، آن هم در شرایطی که نظام حاکم سوریه استفاده از این سلاح را رد کرده است.

این عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین در ادامه یادآور شد که «کارلا‌ دیل بونتی»، عضو کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل در سوریه چندی پیش در گفت‌و گو با تلویزیون سوئیس گفت: «چه بسا شورشیانی که در تلاش برای سرنگونی بشار اسد هستند، از گاز اعصاب استفاده کرده باشند».

وی افزود: بونتی همچنین تاکید کرد که تیم وی هیچ دلیلی مبنی بر اینکه نیروهای نظام سوریه از سلاح شیمایی استفاده کرده باشند، نیافتند.

آمریکا از فریبکاری شرم ندارد

المجدلاوی تصریح کرد: این درحالی است که آمریکا همچنان بر طبل جنگ کوبیده و از سابقه رسوایی و فریبکاری بزرگی که پیش از این درباره وجود سلاح شیمیایی در عراق رخ داد، شرم نمی کند، گویی فراموش کرده که در سال 2003 نیز با همین دستاویز دروغین خاک عراق را هدف قرار داد.

این عضو ارشد جبهه خلق همچنین گفت: به هر حال حمله به سوریه به نفع آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن نخواهد بود و در این صورت به محض چنین اقدامی، نفوذ  آمریکا در منطقه رو به افول خواهد گذاشت و این وضعیت بدون تردید به نفع مقاومت و تمام نیروهای آزادیخواه منطقه خواهد بود.

این درحالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تصمیم حمله نظامی به سوریه را به کنگره ارجاع داده و تاکید کرده که نیروهای نظامی آمریکا آماده اجرای این تصمیم هستند.

وی همچنین از نمایندگان کنگره خواست از آنچه وی آن را «امنیت ملی» می‌داند، حمایت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها