کد خبر: ۱۶۲۰۹
زمان انتشار: ۲۲:۰۷     ۳۱ تير ۱۳۹۰
پژاک یک فرقه تروریستی که از 2003 تاکنون نه تنها برای کرد و کردستان، مفید و مثمر ثمر نبوده است بلکه برعکس ، کاملا کردستیز و عامل تخریب زیستن و حیات آرام و آزاد در کردستان بوده است .
 
به گزارش البرز این چکیده ای از گفتگوی پروفسور ناصر انتصار استاد دانشگاه در آمریکاست با روزنامه اعتماد. به عقیده او برخلاف ادعاهای توهم آلود و احساسی ، وقتی اسم پژاک مطرح می شود کلمات و عبارات " ترور، بمب، اعدام، چپاول، انفجار و..." در ذهن تداعی می شود.
 
پژاک - مخفف پارتیا ژیانا ئازادا کوردستانی (حزب حیات آزاد کردستان) است، و اين فرقه فرزندخوانده‌ي پ.ك.ك با ترور می خواهد از حقوق 7-8 میلیون نفر کرد - یعنی 10/1 جمعیت کل ایران - دم بزند.

علت تحرکات نظامی فرقه تروریستی پژاک علیه نیروهای نظامی ایران چیست ؟ چه هدفی از عملیات نظامی مقابل ایران را دنبال می کند ؟
 
گزارش البرز حاکی است ، پروفسور انتصار در ادامه این گفتگو به نکته دیگری اشاره می کند که اغلب دستاویز اعضای پژاک برای تحریک مسئولان اقلیم کردستان است
 
ورود نظامی های ایران و رویارویی نظامی با پژاک را برخی از هواداران این فرقه تروریستی، هجوم به مرز اقلیم کردستان دانسته اند، اما رعایت حسن همجواری در دیپلماسی هم ضروری به نظر می رسد و باید متقابلا رعایت شود و به گمانم چنین اعتراضی یکطرفه است.

طبق قوانین بین المللی دفاعی، ایران اقدام لازم – مانند حمله نظامی برای دفاع از مرزهای خود را – می تواند داشته باشد. خصوصا مرزهایی که مورد هجوم نظامی گروهی دیگر قرار گرفته است و در داخل خاک عملیات ایذایی دارند، هرچند از نظر سیاسی، اقداماتی که صورت می گیرد در روابط بین حکومت اقلیم و ایران تاثیرگذار خواهد بود ، اما تعهدات قانونی باید توازن داشته باشد و هر دو طرف ملزم به رعایت آن باشند و در اینجا توجهات سیاسی و دیپلماتیک هم حائز اهمیت است.
 
برای مطالعه متن کامل این گفتگو به ستون مربوطه بروید یا اینجا کلیک کنید
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها