کد خبر: ۱۶۲۲۵۹
زمان انتشار: ۰۱:۲۶     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
حمیدرضاعرب: میزان استرس و نگرانی قبل از داربی به قدری بالا است که مربیان دو تیم بارها و بارها ارنج تیم شان را تغییر می‌دهند.
انتخاب 11 مرد اصلی به قدری دشوار است که حتی تاساعاتی مانده به بازی این ترکیب‌ها تغییر می‌کند. در تمام ادواری که داربی برگزارشده، بارها وبارها مربیان سرخابی‌ها تا شروع بازی ترکیب خود را تغییر داده اند تا به نوعی بهترین آرایش انتخاب بشود، انتخابی که روشن نیست در میدان مسابقه پاسخ انتظارهای کادرفنی را بدهد یا خیر.
با نزدیک شدن به داربی 77 باردیگر گمانه زنی‌ها حول ترکیب دو تیم به نقطه اوج رسیده است. همه می‌خواهند بدانند استقلال و پرسپولیس با چه ترکیبی گام به میدان خواهند گذاشت. تکلیف قفس توری دو تیم کاملاً مشخص است. مهدی رحمتی برای استقلال دروازه بانی خواهد کرد و نیلسون آن طرف در چهارچوب قرارمی گیرد. در استقلال اما ابهام درباره آرایش خط دفاعی به نقطه اوج رسیده است.
این وضعیت حاصل غیبت اجباری هاشم بیک زاده است. شاید اگر او دربازی جمعه شب به میدان می‌رفت، می‌شد از ترکیب خط دفاع آبی‌ها با قاطعیت حرف زد.استقلال دو گزینه برای جانشینی بیک زاده دارد، یکی پژمان نوری و دیگری نیکبخت. احتمال حضور هریک از این دو در ترکیب اصلی می‌رود. در دفاع راست نیز همین پیچیدگی‌ها حس می‌شود. اگر منتظری به دفاع راست منتقل بشود، آنگاه تکلیف مدافعان میانی استقلال هم مشخص است، اما چنانچه قلعه نویی بخواهد از عابدینی در دفاع راست بهره بگیرد، آنگاه باید منتظر ماند ودید از بین صادقی و عمران زاده کدام یک بیرون می‌نشینند.
ترکیب خط دفاع پرسپولیس اما کاملا مشخص است. سرخها از این ترکیب بهره می‌گیرند؛ سیدجلال و بنگر دردفاع میانی و حسینی و ماهینی در دفاع کناری. به خط میانی که برسیم، ثبات بیشتری را در ترکیب استقلال حس می‌کنیم، درست برخلاف خط دفاع.
تکلیف استقلال در خط میانی تا حدودی مشخص است. نکونام و ساموئل به عنوان هافبک دفاعی ایفای نقش می‌کنند و حیدری، تیموریان و اکبرپوریا برهانی به عنوان هافبکهای پشت مهاجم. پرسپو لیس اما وضعیت مبهمی در خط میانی دارد؛درست مانند خط دفاع استقلال. آخرین گمانه زنی‌ها حکم به بازی کردن حقیقی و کفشگری در پست هافبک دفاعی می‌دهد و حضور دهنوی و صادقیان به عنوان گوشهای راست و چپ و بازی کردن محمدنوری میان این دو.
در خط میانی پرسپولیس اما ممکن است نوری از ابتدا در ترکیب اصلی قرارنگیرد و صادقیان به جای نوری بازی کند و خلعتبری به گوش چپ منتقل بشود.بازی کردن غلامرضا رضایی و حتی نوروزی داربی باز را هم نباید از نظر دور نگه داشت. دایی به این دو گزینه هم فکر کرده است. یعنی مشاورانش گفته اند به داربی باز‌ها بیشتر توجه کن.دو تیم به احتمال فراوان با تاکتیک مشابه1-3-2-4 به میدان خواهند آمد و در خط حمله خود بازیکنانی را خواهند گمارد که سابقه بازی درتیم های روبه رو را دارند. وجه اشتراک دو تیم در خط حمله در واقع حضور مردانی است که سابق برای تیمهای رو به رو بازی کرده اند. قاضی برای استقلال و سید صالحی برای پرسپولیس. مردانی که چندی پیش داربی را با پیراهن تیمهای رو به رو تجربه کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها