کد خبر: ۱۶۲۶۳
زمان انتشار: ۱۶:۳۸     ۰۱ مرداد ۱۳۹۰
گروه انحرافی، این روزها، ساعات و لحظه‌های خوبی را سپری نمی‌کند. اگرچه مزاحمت‌هایی از بابت اعتقادات، روش‌ها و شیطنت‌های این گروه منحرف دامنگیر کشور شد، اما روند روشنگری‌ها و هوشیاری خواص با بصیرت جامعه توانست نقشه‌های منحرفین را بر باد دهد.

و اکنون این قوه قضائیه و نهادهای نظارتی و امنیتی هستند که در لوای حمایت‌ و هوشیاری قشرهای مختلف جامعه، برای برخورد با انحرافات این گروه کمر همت بسته‌اند و دست به کار شده‌اند.

شاید بتوان برخورد با گروه انحرافی را یکی از امتیازات بزرگ جریان اصولگرا معرفی کرد؛ جریانی که به معنای واقعی کلمه، به نقد درون گفتمانی معتقد است و نشان داده که با هیچ کس حتی کسانی که در ظاهر خودی محسوب می‌شوند، مماشاتی ندارد، اما در ادامه روند مطلوب مبارزه با فساد و باندهای قدرت و ثروت نامشروع، سؤالی نیز مطرح است که هنوز گویا پاسخی برای آن نداریم.

و آن سؤال این است که اگرچه در برخورد با گروه انحرافی، کارنامه موفقی داشته‌ایم اما آیا در برخورد با سایر انحرافات نیز به موقع و بر طبق وظیفه عمل کرده‌ایم یا خیر؟

آیا دستگاه‌های قضایی و امنیتی در قبال فتنه‌گرانی که ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات سال 88 از احتمال بروز تقلّب در انتخابات دم می‌زدند، برخورد قابل توجهی داشتند یا خیر؟

با افرادی که در روزهای فتنه، رسماً و عملاً اراذل و اوباش را به کف خیابان‌ها می‌خواندند، چه برخوردی صورت گرفت؟

آیا اینگونه نیست که در برخورد با برخی از این افراد به واسطه نسبت‌هایی سببی یا نسبی‌ با برخی چهره‌ها! مماشات صورت گرفت...؟!

آیا مسئولان امر در قوه قضائیه و نهادهای نظارتی و امنیتی، انحراف را فقط در اعتقادات خلاصه کرده‌اند یا اینکه انحراف در استفاده از پول بیت‌المال و یا سوء استفاده از قدرت و وابستگی به برخی چهره‌ها را نیز انحراف می‌دانند...؟!

برخورد با گروه انحرافی اگرچه کاری بسیار درست، به موقع و ناشی از تدبیر است اما رافع مسئولیت‌ نهادهای قضایی و امنیتی در برخورد ریشه‌ای با فتنه‌گران و زرسالاران اقتدار طلب نیست.

حتی اشاره ما به سمت پرونده‌هایی نیز هست که متهمان آنها فقط به واسه برخی وابستگی‌ها به چهره‌های خاص، مورد هیچ برخوردی قرار نگرفته و نمی‌گیرند و فقط پس از خروج آنها از کشور است که صداهایی مبنی بر ضرورت برخورد با آنها بلند می‌شود.

چرا در برخورد با برخی مدیریت‌های مادام‌العمر که انتقادات شدیدی نیز به نحوه مدیریت آنها وارد است، تعلل می‌شود و شاهدیم که یک روند رو به رشد انتقادی از همین مدیریت‌ها به ناگاه سرد می‌شود و عده‌ای دلیل این مسئله را مماشات منتقدان سابق ذکر می‌کنند؟

البته پاسخ این چراها شاید تا حدی روشن باشد اما یک نکته اساسی را نباید در میانه آنها فراموش کرد که حتی همین روشن بودن ابعاد ماجرا، باز هم رافع مسئولیت‌های قضایی و امنیتی برای مسئولان ذیربط نیست.

قوه قضائیه و نهادهای امنیتی باید بدانند که برخوردهای گزینشی به راحتی توسط قشرهای مختلف مردم رصد می‌شود و این مردم هستند که از خود سؤال می‌پرسند چرا این برخوردها یکسان نیست...؟!

عدالت آن است که جمله متخلفان با یک منطق و منش اسلامی واحد مورد بازخواست قرار گیرند. دمخور بودن با برخی چهره‌های خاص، برخورداری از منابع عظیم ثروت و ... به هیچ وجه ملاک صحیحی برای تأمل در برخی برخوردهای ضروری نیست.

نهادی ذیربط باید به این حقیقت واقف باشند که اگرچه حرکت در پشت سر موج‌های مطالبات مردمی کاری مدبّرانه است اما گاهی نیاز است تا قوه قضائیه و نهادهای امنیتی نیز در این برخوردها پیشگام شده و به مردم این اطمینان را بدهند که به عنوان دستان توانمند نظام در برقراری عدالت و برخورد با مفسدان، همواره به وظایف خود عمل می‌کنند.

------------------
مسعود یارضوی
------------------
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام. خیلی ازت ممنونم. حرف دلم را زدی. خیلی جالبه، قوه قضائیه با کمک جنجال رسانه ای اعضای جریان انحرافی را به راحتی بازداشت می کنه، اما متاسفانه از جریان های انحرافی تر چشمپوشی می کنه و یا حتی توان برخورد با آنها را ندارد.

به عبارتی می توانیم بگوییم که قوه قضاییه فقط برای دولت عدالت عدالت دارد.

اون طور که قوه قضائیه به کمک جنجال رسانه ای جریان انحرافی را بازداشت کرد، متاسفانه برای جریان های انحرافی تر کاری صورت نداده است.

قوه قضائیه با موسوی و کروبی که فتنه آفریدند و کشور را چند سال به عقب راندند و آسیب های اقتصادی و سیاسی و معونی که این فتنه گران به راه انداختند، چه کرد؟

قوه قضائیه با خاتمی که با جرج سوروس و نوری زاده دیدار کرده است که عاملین اصلی فتنه بود، چه کرد؟

قوه قضائیه با جریان انحرافی که در مجلس به رهبری علی مطهری و آتش بیاری علی لاریجانی در حال شکل گیری است چه کرد؟

جریان انحرافی تر در مجلس قرار دارد که حتی حاضر نیستند، خودشان بر خودشان نظارت داشته باشند. این جریان انحرافی تر نیست؟

قوه قضاییه با هاشمی رفسنجانی چه کرد؟ آیا شما به فتنه گر بودن هاشمی رفسنجانی شک دارید؟ چه کسی هست که نداند یکی از عاملین اصلی فتنه88 هاشمی رفسنجانی بوده است؟

قوه قضائیه با فائزه هاشمی رفسنجانی چه کرد؟ آیا توهین های او به مقام معظم رهبری فراموش شده است؟ آیا فائزه هاشمی رهبر یک جریان انحرافی تر نیست؟

قوه قضائیه با مهدی هاشمی چه کرد؟ به نظر شما مهدی هاشمی از مشائی منحرف تر نیست؟

این است عدالت قوه قضائیه. البته فقط برای دولت.

متاسفم برای این نهاد رسمی کشور که باید عدالت را در جامعه برقرار کند، اما متوسل به جنجال رسانه ای، افرادی را در دولت بازداشت می کند، اما حتی تواناین بازخواست فائزه هاشمی را ندارد، چه برسد به بازداشت او.............

....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
چرا نظرم را تایید نکردی؟ ناامیدم کردی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها